Yeterlilik Kodu | TR0030014559 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | T.C. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ BEŞİNCİ BÖLÜM Ölçme ve Değerlendirme - Dönem içi değerlendirme MADDE 16 – Yarıyıl/yıl sonu-bütünleme sınavları MADDE 17 – Sınavların yapılış şekli MADDE 18 – Mazeret sınavı MADDE 19 – Sınav sonuçları MADDE 20 – Sınav sonuçlarına itiraz MADDE 21 – Başarı puanı MADDE 22- Ders tekrarı - MADDE 23 ALTINCI BÖLÜM Başarı ve Değerlendirme - Değerlendirme MADDE 24 – Derslerin kredi değeri MADDE 25 – Ağırlıklı başarı ortalaması MADDE 26 – Diploma - MADDE 27 -Muafiyet sınavı - MADDE 28 HÜKÜMLERİ GEÇERLİDİR. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | T.C. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Kesin Kayıt, Ders Kaydı, Kayıt Yenileme, Yatay ve Dikey Geçişler, Öğrenci Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti MADDE 8 – (1) hükümleri geçerlidir. | |
Başarma Şartları | (1) Öğretim programlarındaki öğrenimini tamamlayanlara, birim ve bölüm adı açıklanmak suretiyle önlisans, lisans diploması verilir. Mezuniyet tarihi akademik takvimde belirlenen sınav döneminin bitiş tarihidir. Diplomalar, Rektör ile ilgili birim dekanı/müdürü tarafından imzalanır. (2) Ağırlıklı başarı ortalaması, 80-89 olan öğrenciler onur, 90 ve daha yukarı olan öğrenciler yüksek onur listesine geçerek mezun olurlar. Onur ve yüksek onur listesine geçen öğrencilere, bu durumunu gösteren ve Rektör tarafından imzalanan bir belge verilir. (3) Diplomalar hazırlanıncaya kadar, öğrencilere mezuniyete hak kazandıkları sınav sonuçlarının internetten girilmesi için verilen son günden itibaren mezuniyet işlemlerini tamamlayan öğrencilere mezuniyet belgesi verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel sektörde üst düzey yönetici asistanlığı, yönetici sekreterliği, büro yöneticiliği, şube sorumlusu, satış pazarlama firmalarında satış sekreterliği gibi konumlarda iş olanakları bulunmaktadır. Silahlı kuvvetler, polis teşkilatı, üniversiteler, bakanlıklar dahil olmak üzere hemen her kamu kuruluşunda çeşitli birimlerde, kadro alabildikleri takdirde ya da taşeron kuruluşlarda istihdam edildiklerinde iş olanakları bulabilmektedirler. Mezunlar, kamuda çalışmaya başladıkları zaman kısa sürede üst düzeylere yükselmeleri mümkün olmaktadır. Özel hastanelerde, belediyelerde ve şirket elemanı statüsünde asistanlık görevi üstlenmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014559
- Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanında yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Mesleki alanda Türk Dil Bilgisi kurallarını yeterli düzeyde bilir.
- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konularında bilgi sahibi olur.
- İşletme Matematiği hakkında bilgi sahibi olur.
- Sektördeki yazışma kurallarını bilir.
- Ofis programlarının temel özelliklerini bilir.
- Bürokrasi ve Protokol kurallarını bilir.
- Bireysel ve örgütsel davranış kurallarını bilir.
- Ön Muhasebe ile ilgili temel kavramları bilir.
- Dosyalama ve Arşivleme kurallarını bilir.
- Toplantı gündemi belirler, gündeme uygun şekilde hazırlar, toplantıya katılır ve toplantı tutanağı düzenler.
- İşletme ve ekonomi konularında genel bilgi sahibi olur.
- Süratli Klavye kullanma tekniklerini bilir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır.
- Kriz ve Stres Yönetimi tekniklerini Zaman Yönetimi ile birleştirerek uygular.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
- Çalışma ekipleri kurar, işbölümü ve iş analizi yapar.
- Yönetim ve teknoloji arasındaki ilişkinin önemini kavrar.
- İletişimde ses ve nefes tekniklerini kullanmaya hakim olmak, etkili ve hazırlıklı konuşma becerisini kazanmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- Mesleki alanda Türk dil bilgisi kurallarını etkin bir şekilde uygular.
- Mesleki yeterliliği gereği bilgisayar klavyesini on parmak süratli bir şekilde kullanır.
T.C. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ BEŞİNCİ BÖLÜM Ölçme ve Değerlendirme - Dönem içi değerlendirme MADDE 16 – Yarıyıl/yıl sonu-bütünleme sınavları MADDE 17 – Sınavların yapılış şekli MADDE 18 – Mazeret sınavı MADDE 19 – Sınav sonuçları MADDE 20 – Sınav sonuçlarına itiraz MADDE 21 – Başarı puanı MADDE 22- Ders tekrarı - MADDE 23 ALTINCI BÖLÜM Başarı ve Değerlendirme - Değerlendirme MADDE 24 – Derslerin kredi değeri MADDE 25 – Ağırlıklı başarı ortalaması MADDE 26 – Diploma - MADDE 27 -Muafiyet sınavı - MADDE 28 HÜKÜMLERİ GEÇERLİDİR.
T.C. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Kesin Kayıt, Ders Kaydı, Kayıt Yenileme, Yatay ve Dikey Geçişler, Öğrenci Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti MADDE 8 – (1) hükümleri geçerlidir.
Özel sektörde üst düzey yönetici asistanlığı, yönetici sekreterliği, büro yöneticiliği, şube sorumlusu, satış pazarlama firmalarında satış sekreterliği gibi konumlarda iş olanakları bulunmaktadır. Silahlı kuvvetler, polis teşkilatı, üniversiteler, bakanlıklar dahil olmak üzere hemen her kamu kuruluşunda çeşitli birimlerde, kadro alabildikleri takdirde ya da taşeron kuruluşlarda istihdam edildiklerinde iş olanakları bulabilmektedirler. Mezunlar, kamuda çalışmaya başladıkları zaman kısa sürede üst düzeylere yükselmeleri mümkün olmaktadır. Özel hastanelerde, belediyelerde ve şirket elemanı statüsünde asistanlık görevi üstlenmektedirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014559 | |
Qualification Title | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | REPUBLIC OF TURKEY OMU EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS SECTION Measurement and Evaluation - Final internal assessment ARTICLE 16 - Semester / year-end-up examinations Article 17 - Examinations performance of their Article 18 - Article 19 make-up exam - Exam Results ARTICLE 20 - Exam Results ARTICLE 21 - Success score ARTICLE 22 - Course repetition - Article 23 SECTION SIX Success and Evaluation - Evaluation Article 24 - Article 25 credit value of courses - Weighted average success ARTICLE 26 - Diploma - Article 27-Exemption Exam - I APPLY PROVISIONS ARTICLE 28. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | REPUBLIC OF TURKEY OMU EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS SECTION III Final Registration, Course Registration, Registration Renewal, horizontal and vertical transitions, and the Student Tuition Fee Contribution ARTICLE 8 - (1) shall apply. | |
Conditions for Success | (1) complete the training programs, education, unit, and explained by the section name to associate, baccalaureate degree. The due date of the exam period for the academic calendar date of graduation. Diplomas, President and Dean of the relevant unit / signed by the director. (2) Weighted average success, honors students who are 80 to 89, 90 and up through the list of students who graduate from high honor. The list of honors and high honors, students are given a document that shows the status of, and signed by the President. (3) until you are ready diploma, students are eligible for graduation exam results gained from the Internet to enter the last day of graduation certificate shall be issued to students who have completed graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | There are such job opportunities as executive assistantship, executive secretaryship, office management, manager of department, sales office secretaryship in sales and marketing companies. Graduates can find jobs when there are vacancies in the various units of nearly all state organizations and institutions including the armed forces, police department, universities, ministries or when they are employed in subcontractor companies. Graduates get promoted after a short while they start to work in state institutions. They also work as company employee in private hospitals and municipalities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014559
- Has sufficient knowledge of foreign language.
- Turkish Grammar rules effectively apply professional field.
- Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution will have information about.
- Ratio and makes average accounts.
- Makes the profit and loss accounts, percent of the cost.
- The mixture makes and interest calculations.
- Discount to perform calculations.
- Office managers and organizes professional correspondence.
- Effectively uses computer office programs.
- Bureaucracy and the implementation of the protocol performs offices.
- Examining individual and organizational behavior and evaluate.
- Pre-accounting produres and related transactions may account assets and resources.
- Other significant accounting transactions will support.
- Filing and keeps track of files, documents, followed by the process of change, followed by the process of archiving.
- Determines the agenda of the meeting and the agenda of the meeting ensures appropriate.
- Business and economics general knowledge.
- Requirement of professional competence finger on computer keyboard, use rapidly.
- Using the basic knowledge and skills acquired in the field, interpret and evaluate data, identify problems, to analyze, to have the ability to develop evidence-based solutions.
- Applying Crisis and Stress Management techniques with Time Management Encounters unforeseen situations to produce solutions in the field of applications, the ability to conduct an individual research teams to take responsibility or to win.
- Awareness of the need for lifelong learning, continuous self-renewal monitoring and awareness of developments in science and technology to win.
- Effective communication techniques and innovations in the field to follow the judge to have knowledge of a foreign language.
- Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
- Establishes working teams, performs division of labor and business analysis.
- Learn the importance of relationship between management and technology.
- Communication using voice and breath control techniques, effective speaking skills and be prepared to win.
- Date values, respect, social responsibility, global, social and professional ethics to be conscious.
- The professional field effectively implements the rules of Turkish language knowledge.
- It uses the computer keyboard in ten finger speeds for its professional competence.
REPUBLIC OF TURKEY OMU EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS SECTION Measurement and Evaluation - Final internal assessment ARTICLE 16 - Semester / year-end-up examinations Article 17 - Examinations performance of their Article 18 - Article 19 make-up exam - Exam Results ARTICLE 20 - Exam Results ARTICLE 21 - Success score ARTICLE 22 - Course repetition - Article 23 SECTION SIX Success and Evaluation - Evaluation Article 24 - Article 25 credit value of courses - Weighted average success ARTICLE 26 - Diploma - Article 27-Exemption Exam - I APPLY PROVISIONS ARTICLE 28.
REPUBLIC OF TURKEY OMU EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS SECTION III Final Registration, Course Registration, Registration Renewal, horizontal and vertical transitions, and the Student Tuition Fee Contribution ARTICLE 8 - (1) shall apply.
There are such job opportunities as executive assistantship, executive secretaryship, office management, manager of department, sales office secretaryship in sales and marketing companies. Graduates can find jobs when there are vacancies in the various units of nearly all state organizations and institutions including the armed forces, police department, universities, ministries or when they are employed in subcontractor companies. Graduates get promoted after a short while they start to work in state institutions. They also work as company employee in private hospitals and municipalities.
The document is valid continuously.