Yeterlilik Kodu

TR0030020498

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik ile ilgili temel bilgi ve kavramları açıklar ve bu bilgilere sahip olur.
  • Büro Yön. ve Sek. alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda bağımsız olarak çalışabilir, sorumluluk alabilir.
  • Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirebilir.
  • A1-A2 düzeyinde yabancı dil(İngilizce) bilir, mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurabilir.
  • Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıAdnan Menderes Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretimi ile ilgili esaslar bölümünde belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak ve 30 iş günü stajını başarı ile tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020498


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro Yönetimi ve Sekreterlik ile ilgili temel bilgi ve kavramları açıklar ve bu bilgilere sahip olur.
  • Büro Yön. ve Sek. alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda bağımsız olarak çalışabilir, sorumluluk alabilir.
  • Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirebilir.
  • A1-A2 düzeyinde yabancı dil(İngilizce) bilir, mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurabilir.
  • Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Adnan Menderes Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretimi ile ilgili esaslar bölümünde belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak ve 30 iş günü stajını başarı ile tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020498

Qualification Title
Office Mangement and Executive Assistantship Associate's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The Student can explain about basic knowledge and concepts of Office Management and Secretarial and has this information.
  • The student has the ability to use theoretical and practical knowledge gained in the field of Office Management and Secretarial.
  • The student can analyze the problems faced in the field and develop proposes solutions.
  • The student can work independently the basic level on issues related to the field and take responsibility.
  • The student can move further to a level with following the developments in the field of occupational.
  • The student knows foreign language level A1-A2 (English), and communicate in foreign languages relevant to the profession.
  • The student knows basic level of computer operating systems, office applications and use of the keyboard.
Key Competencies-
Further Info

For each course, Course Teaching plan of applied measurement and assessment in depth. Note is made on the evaluation of the relative. Exam reviews Adnan Menderes University Undergraduate and graduate education and examination Regulations 24. Item is in the way. Find a course and that course grade, student success, and any other education activities on exam scores average %40; final exam score is %60 to extension. Hands-on courses practice exams as well as students with semester midterm score failed/years are not taken into account in other activities, the students final exam scores they receive regardless of is declared failed (absent).

Quality Assurance-
Access Requirements

Program admissions are conducted through OSYM exam.

Conditions for SuccessAdnan Menderes University Undergraduate and Graduate Education-Teaching-related principles for the periods specified in section, with courses to take lessons in graduation success continues with the condition that the program complete with a weighted average of at least 2.00 and 30 business days, complete with an extensive internship success
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020498


Qualification Title
Office Mangement and Executive Assistantship Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The Student can explain about basic knowledge and concepts of Office Management and Secretarial and has this information.
  • The student has the ability to use theoretical and practical knowledge gained in the field of Office Management and Secretarial.
  • The student can analyze the problems faced in the field and develop proposes solutions.
  • The student can work independently the basic level on issues related to the field and take responsibility.
  • The student can move further to a level with following the developments in the field of occupational.
  • The student knows foreign language level A1-A2 (English), and communicate in foreign languages relevant to the profession.
  • The student knows basic level of computer operating systems, office applications and use of the keyboard.

Key Competencies
-

Further Info

For each course, Course Teaching plan of applied measurement and assessment in depth. Note is made on the evaluation of the relative. Exam reviews Adnan Menderes University Undergraduate and graduate education and examination Regulations 24. Item is in the way. Find a course and that course grade, student success, and any other education activities on exam scores average %40; final exam score is %60 to extension. Hands-on courses practice exams as well as students with semester midterm score failed/years are not taken into account in other activities, the students final exam scores they receive regardless of is declared failed (absent).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Program admissions are conducted through OSYM exam.


Conditions for Success
Adnan Menderes University Undergraduate and Graduate Education-Teaching-related principles for the periods specified in section, with courses to take lessons in graduation success continues with the condition that the program complete with a weighted average of at least 2.00 and 30 business days, complete with an extensive internship success

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address