Yeterlilik Kodu

TR0030025085

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Örgütsel süreç içerisinde edindiği ileri düzey yöneticilik becerilerini kullanarak insiyatif alır.
  • Etkili iletişim kurma becerisi ve sunu tekniklerine hâkimiyeti ile iletişim araçları ve büro teknolojilerini kullanır,
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri analiz eder, tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Kurum içi ve dışı yazışmalarda on parmak steno becerisini kullanır.
  • Alanının gerektirdiği temel düzeyde hukuk, muhasebe, işletmecilik, girişimcilik vb. bilgileri yönetim sürecinde kullanır.
  • Yazışma, dosyalama ve arşivleme işlemlerinde mesleki ve yasal mevzuatı uygular.
  • Mesleki gereksinimleri karşılayacak biçimde analitik düşünerek süreçleri planlar, yönetir ve uygular.
  • Örgütsel ve sosyal ortamlarda, bireysel çalışma yapar, takımlarda sorumluluk alır, kendisine bağlı çalışanları denetleyip, değerlendirir.
  • Mesleğin gerektirdiği kişisel ve mesleki özellikleri etkili şekilde kullanır.
  • Yabancı dilde temel ve mesleki düzeyde iletişim kurar.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarını yapısal ve işlevsel olarak tanıyarak protokol kurallarını uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini sürekli yeniler ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eder, evrensel, toplumsal ve mesleki etik ilkeleri uygular.
  • Toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarına ilişkin olgulara azami özen gösterir.
  • Çalışma ortamında, iş sağlığı ve güvenliği alanındaki muhtemel riskleri değerlendirir ve ilgili mevzuata uygun önlemler alır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa, Yükseköğretim Kurumları Sınavı(YKS) ile öğrenci alınmaktadır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı'na giriş için; Türkiye orta öğretim eğitimini tamamlamış veya yurt dışında eşdeğer bir eğitim almış olmak gerekir.

Başarma Şartları120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 

İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu personeli seçme sınavı ile personel alan birçok kurum büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025085


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Örgütsel süreç içerisinde edindiği ileri düzey yöneticilik becerilerini kullanarak insiyatif alır.
  • Etkili iletişim kurma becerisi ve sunu tekniklerine hâkimiyeti ile iletişim araçları ve büro teknolojilerini kullanır,
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri analiz eder, tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Kurum içi ve dışı yazışmalarda on parmak steno becerisini kullanır.
  • Alanının gerektirdiği temel düzeyde hukuk, muhasebe, işletmecilik, girişimcilik vb. bilgileri yönetim sürecinde kullanır.
  • Yazışma, dosyalama ve arşivleme işlemlerinde mesleki ve yasal mevzuatı uygular.
  • Mesleki gereksinimleri karşılayacak biçimde analitik düşünerek süreçleri planlar, yönetir ve uygular.
  • Örgütsel ve sosyal ortamlarda, bireysel çalışma yapar, takımlarda sorumluluk alır, kendisine bağlı çalışanları denetleyip, değerlendirir.
  • Mesleğin gerektirdiği kişisel ve mesleki özellikleri etkili şekilde kullanır.
  • Yabancı dilde temel ve mesleki düzeyde iletişim kurar.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarını yapısal ve işlevsel olarak tanıyarak protokol kurallarını uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini sürekli yeniler ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eder, evrensel, toplumsal ve mesleki etik ilkeleri uygular.
  • Toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarına ilişkin olgulara azami özen gösterir.
  • Çalışma ortamında, iş sağlığı ve güvenliği alanındaki muhtemel riskleri değerlendirir ve ilgili mevzuata uygun önlemler alır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa, Yükseköğretim Kurumları Sınavı(YKS) ile öğrenci alınmaktadır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı'na giriş için; Türkiye orta öğretim eğitimini tamamlamış veya yurt dışında eşdeğer bir eğitim almış olmak gerekir.


Başarma Şartları
120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 

İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu personeli seçme sınavı ile personel alan birçok kurum büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025085

Qualification Title
Awarding BodyHitit University
Awarding Body ContactFaculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM
Awarding Body Urlhttps://www.hitit.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030025085


Qualification Title

Awarding Body
Hitit University

Awarding Body Contact
Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address