Yeterlilik Kodu | TR0030045195 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kabulü için Kurumun Bilgisi bölümünde Genel Kabul Şartlarında açıklanan genel şartlar uygulanır. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmeli ve programdaki tüm dersleri başarıyla geçmelidir (toplam 120 AKTS karşılığı). Mezuniyet şartları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde açıklanmıştır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar çok çeşitli kamu ve özel sektör kuruluş ve işletmelerinde pozisyon alabilirler ve üst yöneticilere yardımcı olurlar ve büyük şirketlerin kariyer planlayabileceklerine dair planlamayı biliyorlar | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045195
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- Mesleki özgüven ve girişimcilik becerisine sahip olmak.
- Ara sınavlar vize ile bir final sınavı yapılır ve bir makyaj sınavı yapılır. Vize ve final sınavları% 40, öğrencinin% 60ı bir araya gelir ve notu belirlenir.
- Öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmeli ve programdaki tüm dersleri başarıyla geçmelidir (toplam 120 AKTS karşılığı).
Öğrencilerin kabulü için Kurumun Bilgisi bölümünde Genel Kabul Şartlarında açıklanan genel şartlar uygulanır.
Mezunlar çok çeşitli kamu ve özel sektör kuruluş ve işletmelerinde pozisyon alabilirler ve üst yöneticilere yardımcı olurlar ve büyük şirketlerin kariyer planlayabileceklerine dair planlamayı biliyorlar
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045195 | |
Qualification Title | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Office management and executive assistant to have knowledge of basic concepts in the field. Legal, accounting, basic business, management and field needs to have adequate infrastructure issues; acquire theoretical and practical knowledge in these areas. Office management and executive assistant in the field of design and applications to have knowledge. Occupational use of foreign languages ??in technical and vocational foreign language applications to gain information. Office management and executive assistant to follow innovations in the field, which is necessary to have knowledge of. Solutions to problems related to unforeseen situations become knowledgeable about the ways. Depending on the office staff of employees to have the necessary information about the inspection ratings This using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, to have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values Business management functions to fulfill. To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Termly courses carried out in a midterm, a final exam and made ??a make-up exams. Midterm and final exam 40%, 60% met the student's grade is determined. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 120 ECTS). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission to the program Usak University Applicants section on the Admissions are described in detail under the heading. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 120 ECTS). Graduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements and Regulations” . | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates may obtain positions in a wide variety of public and private sector organizations and enterprises that will help senior managers, and large companies holding planlayabileceklerdir their careers the planning know. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045195
Office management and executive assistant to have knowledge of basic concepts in the field. Legal, accounting, basic business, management and field needs to have adequate infrastructure issues; acquire theoretical and practical knowledge in these areas. Office management and executive assistant in the field of design and applications to have knowledge. Occupational use of foreign languages ??in technical and vocational foreign language applications to gain information. Office management and executive assistant to follow innovations in the field, which is necessary to have knowledge of. Solutions to problems related to unforeseen situations become knowledgeable about the ways. Depending on the office staff of employees to have the necessary information about the inspection ratings This using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, to have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values Business management functions to fulfill. To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts
Termly courses carried out in a midterm, a final exam and made ??a make-up exams. Midterm and final exam 40%, 60% met the student's grade is determined. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 120 ECTS).
Admission to the program Usak University Applicants section on the Admissions are described in detail under the heading.
Graduates may obtain positions in a wide variety of public and private sector organizations and enterprises that will help senior managers, and large companies holding planlayabileceklerdir their careers the planning know.
Qualification is continuous