Yeterlilik Kodu

TR0030045413

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu profesyonel yönetici asistanlığı hizmetleri için; Sekreterlik ve yönetici asistanlığı ile ilgili temel kavramları analiz etmek, sekreterin ve yönetici asistanının özelliklerini ve becerilerini değerlendirmek
  • Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Büroda teknolojik araçlar ve hizmetler ile bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
  • Bilgisayarda metin dosyaları ve sunu oluşturmak, matematiğe ve mantığa ait işlemler yapmak, Web işlemleri yapmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak,
  • Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygulamak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70ine, uygulamalı derslerin en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notunda ara sınav % 40, final % 60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İlgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler sınavsız, diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler ise, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda YGS-4 puan türünde yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, 30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır. Bu programdan mezun olanlar, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlik ile denktir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045413


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu profesyonel yönetici asistanlığı hizmetleri için; Sekreterlik ve yönetici asistanlığı ile ilgili temel kavramları analiz etmek, sekreterin ve yönetici asistanının özelliklerini ve becerilerini değerlendirmek
  • Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Büroda teknolojik araçlar ve hizmetler ile bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
  • Bilgisayarda metin dosyaları ve sunu oluşturmak, matematiğe ve mantığa ait işlemler yapmak, Web işlemleri yapmak.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak,
  • Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygulamak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70ine, uygulamalı derslerin en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notunda ara sınav % 40, final % 60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İlgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler sınavsız, diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler ise, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda YGS-4 puan türünde yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, 30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır. Bu programdan mezun olanlar, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlik ile denktir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045413

Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge. Public and private sector needs assistance services for professional managers; Secretarial and administrative assistant to analyze the basic concepts, secretary and executive assistant to assess the characteristics and skills. To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study. To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works. To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors. To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology. To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study. To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study. To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study. To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values. To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts.

Key Competencies-
Further Info

Every student has to register at the start of the semester and attend 70% of theoretical courses and 80% of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 end term exam per course. Students who get one of the AA, BA, BB, CB or CC letter scores are considered as successful for the course. In order to be considered as successful, the student who gets DC or DD score must have a GPA of at least 2.0. Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who graduate Vocational high-school are admitted to Artvin Çoruh University Artvin Vocational College without exam but students who graduate other high-schools are admitted according to the result of examination which is performed by selection and Placement Center of higher-education and these students must get type 4-point sufficiently and they must have special requirements. Also , students are admitted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by an instruction students can make transition under the number and transition conditions which were pre-announced before and they can realize this procedure between diploma programs of different higher-education foundations or diploma programs within the same higher-education.

Conditions for SuccessProgram (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. It is necessary that students can be successful from the courses defined in teaching program and can complete credit hours (a minimum of 100 teaching hours or 120 ECTS) successfully and get at least 2.00 weighted GPA and also they must be successful for their 30 day-training in order that they can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Executive Assistant Program Graduates of the private and public sector organizations executive secretaries; various businesses and public and privately owned administrations, municipalities, associations, organizations, bar associations of such institutions in the relevant sections are employed. In addition, law, medicine, engineering, architecture, office managers with the basic needs of secretariat staff are the best way to do it. Students who graduate from this program, Office Management and Executive Assistant Clerk take the title. This title is equivalent to Technician.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045413


Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge. Public and private sector needs assistance services for professional managers; Secretarial and administrative assistant to analyze the basic concepts, secretary and executive assistant to assess the characteristics and skills. To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study. To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works. To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors. To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology. To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study. To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study. To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study. To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values. To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts.


Key Competencies
-

Further Info

Every student has to register at the start of the semester and attend 70% of theoretical courses and 80% of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 end term exam per course. Students who get one of the AA, BA, BB, CB or CC letter scores are considered as successful for the course. In order to be considered as successful, the student who gets DC or DD score must have a GPA of at least 2.0. Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who graduate Vocational high-school are admitted to Artvin Çoruh University Artvin Vocational College without exam but students who graduate other high-schools are admitted according to the result of examination which is performed by selection and Placement Center of higher-education and these students must get type 4-point sufficiently and they must have special requirements. Also , students are admitted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by an instruction students can make transition under the number and transition conditions which were pre-announced before and they can realize this procedure between diploma programs of different higher-education foundations or diploma programs within the same higher-education.


Conditions for Success
Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. It is necessary that students can be successful from the courses defined in teaching program and can complete credit hours (a minimum of 100 teaching hours or 120 ECTS) successfully and get at least 2.00 weighted GPA and also they must be successful for their 30 day-training in order that they can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Executive Assistant Program Graduates of the private and public sector organizations executive secretaries; various businesses and public and privately owned administrations, municipalities, associations, organizations, bar associations of such institutions in the relevant sections are employed. In addition, law, medicine, engineering, architecture, office managers with the basic needs of secretariat staff are the best way to do it. Students who graduate from this program, Office Management and Executive Assistant Clerk take the title. This title is equivalent to Technician.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address