Yeterlilik Kodu

TR0030216867

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ardahan.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezunlar,büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanır ve kullanabilir,
  • Mezunlar, yönetim ve yönetici, liderlik, motivasyon, etkileme, güç, otorite, yetki kavramlarını bilir ve bunları işletme ile ilişkilendirebilir.
  • Mezunlar, Kalite, standart ve standardizasyon kavramlarını,standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemini öğrenir,
  • Mezunlar,sektörler ve sektör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilir, uygulayabilir ve sürdürebilir.
  • Mezunlar,metin yazarken klavyeye bakmadan hızlı ve hatasız yazma tekniğini öğrenir.
  • Mezunlar,karşılaşabileceği; yüzde hesapları, maliyet ve kar hesapları, oranlı bölme işlemleri, faiz ve iskonto hesaplarıyla ilgili problemleri çözebilir,
  • Mezunlar,bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenleri denetleyebilir ve değerlendirmelerini objektif olarak yapabilir.
  • Mezunlar,kamu ve özel kesim yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mezunlar,temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilir.
  • Mezunlar,gerekli olan sosyal sorumluluk,etik değerler,iş güvenliği, işçi sağlığı,çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur ve bunları uygulayabilir.
  • Mezunlar,büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilir,
  • Mezunlar,yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilir.
  • Mezunlar,çalışma alanları ile ilgili asgari hukuksal problemleri yorumlayarak çözebilirler.
  • Mezunlar,günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilirler.
  • Mezunlar,her türlü yazışma sürecine hakim olur, resmi veya özel sektör yazışmalarını yapabilirler.
  • Mezunlar,İşletme, Halkla İlişkiler, Yönetim ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
  • Mezunlar,Türkiye’nin yakın tarihi ve Atatürk İlkelerini öğrenerek, bugünü ve geleceği daha iyi değerlendirir.
  • Mezunlar, beden eğitimi ve spor kültürü kazanarak, iyi ahlak ve güzel davranış alışkanlığı kazanırlar.
  • Mezunlar,Türk Dili kurallarını öğrenerek, dil bilinci kazanırlar.
  • Mezunlar,İngilizcede dinleme-anlama ve okuma- anlama becerilerini kazandırmanın yanı sıra uygun ortamda etkin konuşabilme becerisi edinirler.
  • Mezunlar,sosyal ortamda,iş ortamında ast üst hiyerarşisini öğrenerek, bulunduğu konuma göre davranış alışkanlığı kazanır.
  • Mezunlar,işletmelerde ön muhasebe ve kontrol işlemlerini planlamayı,uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrenir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı dersleri Ardahan Meslek Yüksekokulu binasında yer alan dersliklerde verilmektedir.
  • Ayrıca tam donanımlı bilgisayar salonları ve projeksiyon cihazları sunum ve projeler için kullanılabilmektedir.
  • Bununla birlikte, uygulamalı dersler için kent genelindeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilmekte, staj olanakları ile öğrencilerin kuramsal bilgilerini alanda geliştirme imkânı sağlanmaktadır.
  • Diğer taraftan öğrenciler, internet bağlantılı bilgisayarlar aracılığı ile her türlü araştırma imkânının yanı sıra, üniversite kütüphanesi veri tabanından faydalanabilmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde , bankalarda çalışabilmektedirler.
  • İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030216867


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezunlar,büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanır ve kullanabilir,
  • Mezunlar, yönetim ve yönetici, liderlik, motivasyon, etkileme, güç, otorite, yetki kavramlarını bilir ve bunları işletme ile ilişkilendirebilir.
  • Mezunlar, Kalite, standart ve standardizasyon kavramlarını,standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemini öğrenir,
  • Mezunlar,sektörler ve sektör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilir, uygulayabilir ve sürdürebilir.
  • Mezunlar,metin yazarken klavyeye bakmadan hızlı ve hatasız yazma tekniğini öğrenir.
  • Mezunlar,karşılaşabileceği; yüzde hesapları, maliyet ve kar hesapları, oranlı bölme işlemleri, faiz ve iskonto hesaplarıyla ilgili problemleri çözebilir,
  • Mezunlar,bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenleri denetleyebilir ve değerlendirmelerini objektif olarak yapabilir.
  • Mezunlar,kamu ve özel kesim yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mezunlar,temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilir.
  • Mezunlar,gerekli olan sosyal sorumluluk,etik değerler,iş güvenliği, işçi sağlığı,çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur ve bunları uygulayabilir.
  • Mezunlar,büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilir,
  • Mezunlar,yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilir.
  • Mezunlar,çalışma alanları ile ilgili asgari hukuksal problemleri yorumlayarak çözebilirler.
  • Mezunlar,günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilirler.
  • Mezunlar,her türlü yazışma sürecine hakim olur, resmi veya özel sektör yazışmalarını yapabilirler.
  • Mezunlar,İşletme, Halkla İlişkiler, Yönetim ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
  • Mezunlar,Türkiye’nin yakın tarihi ve Atatürk İlkelerini öğrenerek, bugünü ve geleceği daha iyi değerlendirir.
  • Mezunlar, beden eğitimi ve spor kültürü kazanarak, iyi ahlak ve güzel davranış alışkanlığı kazanırlar.
  • Mezunlar,Türk Dili kurallarını öğrenerek, dil bilinci kazanırlar.
  • Mezunlar,İngilizcede dinleme-anlama ve okuma- anlama becerilerini kazandırmanın yanı sıra uygun ortamda etkin konuşabilme becerisi edinirler.
  • Mezunlar,sosyal ortamda,iş ortamında ast üst hiyerarşisini öğrenerek, bulunduğu konuma göre davranış alışkanlığı kazanır.
  • Mezunlar,işletmelerde ön muhasebe ve kontrol işlemlerini planlamayı,uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrenir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı dersleri Ardahan Meslek Yüksekokulu binasında yer alan dersliklerde verilmektedir.
  • Ayrıca tam donanımlı bilgisayar salonları ve projeksiyon cihazları sunum ve projeler için kullanılabilmektedir.
  • Bununla birlikte, uygulamalı dersler için kent genelindeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilmekte, staj olanakları ile öğrencilerin kuramsal bilgilerini alanda geliştirme imkânı sağlanmaktadır.
  • Diğer taraftan öğrenciler, internet bağlantılı bilgisayarlar aracılığı ile her türlü araştırma imkânının yanı sıra, üniversite kütüphanesi veri tabanından faydalanabilmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde , bankalarda çalışabilmektedirler.
  • İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

-


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030216867

Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü/Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (İ.Ö)
Awarding BodyArdahan University
Awarding Body ContactArdahan University
Awarding Body Urlhttp://www.ardahan.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Mezunlar,büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanır ve kullanabilir, Mezunlar, yönetim ve yönetici, liderlik, motivasyon, etkileme, güç, otorite, yetki kavramlarını bilir ve bunları işletme ile ilişkilendirebilir.., Mezunlar, Kalite, standart ve standardizasyon kavramlarını,standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemini öğrenir, Mezunlar,sektörler ve sektör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilir, uygulayabilir ve sürdürebilir., Mezunlar,metin yazarken klavyeye bakmadan hızlı ve hatasız yazma tekniğini öğrenir., Mezunlar,karşılaşabileceği; yüzde hesapları, maliyet ve kar hesapları, oranlı bölme işlemleri, faiz ve iskonto hesaplarıyla ilgili problemleri çözebilir, Mezunlar,bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenleri denetleyebilir ve değerlendirmelerini objektif olarak yapabilir., Mezunlar,kamu ve özel kesim yapısı hakkında bilgi sahibi olur., Mezunlar,temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilir., Mezunlar,gerekli olan sosyal sorumluluk,etik değerler,iş güvenliği, işçi sağlığı,çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur ve bunları uygulayabilir., Mezunlar,büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilir, Mezunlar,yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilir., Mezunlar,çalışma alanları ile ilgili asgari hukuksal problemleri yorumlayarak çözebilirler., Mezunlar,günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilirler., Mezunlar,her türlü yazışma sürecine hakim olur, resmi veya özel sektör yazışmalarını yapabilirler., Mezunlar,İşletme, Halkla İlişkiler, Yönetim ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. , Mezunlar,Türkiye’nin yakın tarihi ve Atatürk İlkelerini öğrenerek, bugünü ve geleceği daha iyi değerlendirir., Mezunlar, beden eğitimi ve spor kültürü kazanarak, iyi ahlak ve güzel davranış alışkanlığı kazanırlar., Mezunlar,Türk Dili kurallarını öğrenerek, dil bilinci kazanırlar., Mezunlar,İngilizcede dinleme-anlama ve okuma- anlama becerilerini kazandırmanın yanı sıra uygun ortamda etkin konuşabilme becerisi edinirler., Mezunlar,sosyal ortamda,iş ortamında ast üst hiyerarşisini öğrenerek, bulunduğu konuma göre davranış alışkanlığı kazanır., Mezunlar,işletmelerde ön muhasebe ve kontrol işlemlerini planlamayı,uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrenir.

Key Competencies-
Further Info

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı dersleri Ardahan Meslek Yüksekokulu binasında yer alan dersliklerde verilmektedir. Ayrıca tam donanımlı bilgisayar salonları ve projeksiyon cihazları sunum ve projeler için kullanılabilmektedir. Bununla birlikte, uygulamalı dersler için kent genelindeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilmekte, staj olanakları ile öğrencilerin kuramsal bilgilerini alanda geliştirme imkânı sağlanmaktadır. Diğer taraftan öğrenciler, internet bağlantılı bilgisayarlar aracılığı ile her türlü araştırma imkânının yanı sıra, üniversite kütüphanesi veri tabanından faydalanabilmektedir.

Quality Assurance-
Access Requirements

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde , bankalarda çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

0

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030216867


Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü/Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (İ.Ö)

Awarding Body
Ardahan University

Awarding Body Contact
Ardahan University

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Mezunlar,büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanır ve kullanabilir, Mezunlar, yönetim ve yönetici, liderlik, motivasyon, etkileme, güç, otorite, yetki kavramlarını bilir ve bunları işletme ile ilişkilendirebilir.., Mezunlar, Kalite, standart ve standardizasyon kavramlarını,standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemini öğrenir, Mezunlar,sektörler ve sektör uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilir, uygulayabilir ve sürdürebilir., Mezunlar,metin yazarken klavyeye bakmadan hızlı ve hatasız yazma tekniğini öğrenir., Mezunlar,karşılaşabileceği; yüzde hesapları, maliyet ve kar hesapları, oranlı bölme işlemleri, faiz ve iskonto hesaplarıyla ilgili problemleri çözebilir, Mezunlar,bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenleri denetleyebilir ve değerlendirmelerini objektif olarak yapabilir., Mezunlar,kamu ve özel kesim yapısı hakkında bilgi sahibi olur., Mezunlar,temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilir., Mezunlar,gerekli olan sosyal sorumluluk,etik değerler,iş güvenliği, işçi sağlığı,çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur ve bunları uygulayabilir., Mezunlar,büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilir, Mezunlar,yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilir., Mezunlar,çalışma alanları ile ilgili asgari hukuksal problemleri yorumlayarak çözebilirler., Mezunlar,günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilirler., Mezunlar,her türlü yazışma sürecine hakim olur, resmi veya özel sektör yazışmalarını yapabilirler., Mezunlar,İşletme, Halkla İlişkiler, Yönetim ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. , Mezunlar,Türkiye’nin yakın tarihi ve Atatürk İlkelerini öğrenerek, bugünü ve geleceği daha iyi değerlendirir., Mezunlar, beden eğitimi ve spor kültürü kazanarak, iyi ahlak ve güzel davranış alışkanlığı kazanırlar., Mezunlar,Türk Dili kurallarını öğrenerek, dil bilinci kazanırlar., Mezunlar,İngilizcede dinleme-anlama ve okuma- anlama becerilerini kazandırmanın yanı sıra uygun ortamda etkin konuşabilme becerisi edinirler., Mezunlar,sosyal ortamda,iş ortamında ast üst hiyerarşisini öğrenerek, bulunduğu konuma göre davranış alışkanlığı kazanır., Mezunlar,işletmelerde ön muhasebe ve kontrol işlemlerini planlamayı,uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrenir.


Key Competencies
-

Further Info

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı dersleri Ardahan Meslek Yüksekokulu binasında yer alan dersliklerde verilmektedir. Ayrıca tam donanımlı bilgisayar salonları ve projeksiyon cihazları sunum ve projeler için kullanılabilmektedir. Bununla birlikte, uygulamalı dersler için kent genelindeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilmekte, staj olanakları ile öğrencilerin kuramsal bilgilerini alanda geliştirme imkânı sağlanmaktadır. Diğer taraftan öğrenciler, internet bağlantılı bilgisayarlar aracılığı ile her türlü araştırma imkânının yanı sıra, üniversite kütüphanesi veri tabanından faydalanabilmektedir.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde , bankalarda çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

0


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address