Yeterlilik Kodu

TR0030219017

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerilerine sahip olmak.
  • Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma ve dosyalama işlemlerini yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin planlamaları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde aktarabilmek.
  • Gerekli görülen durumlarda takım çalışmaları organize edebilmek ve çalışma süreçlerini kontrol ederek sonuçlandırmak.
  • Yenilik ve değişime açık, değişen koşullara kolaylıkla adapte olmak.
  • Büro Yönetimi ve yönetici asistanı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları yazma konularında temel bilgiler ve bu bilgileri kullanarak örnek yazıları hazırlayabilmek.
  • Sektörel alanıyla ilgili güncele ve gündeme hakim olmak ve gerekli medya içeriklerini çözümleyerek faaliyet planlarına uygulayabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Yarıyıl/yılsonu sınav notu 50’nin altında olan öğrenciler, sınıf ortalamasına bakılmadan o dersten başarısız sayılırlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı, Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanına göre öğrenci kabulü yapmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf

Başarma ŞartlarıBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları, iş dünyasında özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinde yönetici asistanlığı, halkla ilişkiler, insan kaynakları departmanlarında uzman olarak çalışma imkanına sahiptirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219017


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerilerine sahip olmak.
  • Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma ve dosyalama işlemlerini yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin planlamaları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde aktarabilmek.
  • Gerekli görülen durumlarda takım çalışmaları organize edebilmek ve çalışma süreçlerini kontrol ederek sonuçlandırmak.
  • Yenilik ve değişime açık, değişen koşullara kolaylıkla adapte olmak.
  • Büro Yönetimi ve yönetici asistanı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları yazma konularında temel bilgiler ve bu bilgileri kullanarak örnek yazıları hazırlayabilmek.
  • Sektörel alanıyla ilgili güncele ve gündeme hakim olmak ve gerekli medya içeriklerini çözümleyerek faaliyet planlarına uygulayabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Yarıyıl/yılsonu sınav notu 50’nin altında olan öğrenciler, sınıf ortalamasına bakılmadan o dersten başarısız sayılırlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı, Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanına göre öğrenci kabulü yapmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf


Başarma Şartları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları, iş dünyasında özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinde yönetici asistanlığı, halkla ilişkiler, insan kaynakları departmanlarında uzman olarak çalışma imkanına sahiptirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219017

Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Students know principles and concepts regarding Bureau Management and Executive Assistantship and analyze data by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Students know concepts in the fields of Public Relations, Management of costumer relations, Rules of Social Behavior and Protocol and Filing and Records Management Students define problems by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Studens are able to use computer and other bureau devices and tools created by developing technology and proper to the conditions of new business life Students are able to plan with regard to Bureau Management and Executive Assistantship by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Students are conscious of being open to innovations in lifelong learning and able to adapt themselves to changing conditions Students are able to communicate with institutions and establishments related to their career and work that they will pursue and continue this communication in the future Sudents are able to use hardware and software required in the field at basic level Students have consciousness about social responsibility and universal, social and occupational ethic Students have basic foreign language grammar Students know amenity, social behavior, courtesy and protocol rules and attitude in conformity with these rules

Key Competencies-
Further Info

The exams are evaluated out of 100. The pass mark of a course is determined by taking into consideration % 40 of midterm score and % 60 final exam score. The students whose final exam marks are under 50 are accepted as unsuccessful regardless of grade point average of all students. In order to graduate from the program students must have at least 2,00 GPA out of 4,00 and 120 ECTS.

Quality Assurance-
Access Requirements

Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)

Conditions for SuccessIn order to graduate from the program students must have at least 2,00 GPA out of 4,00 and 120 ECTS. To graduate from this program, the students are required to; • succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • get at least 2.00 on a 4.00 GPA • complete the compulsory internship in a specified time
Progression Paths (Relationship Type)

Office Management And Executive Assistantship Program graduates have the opportunity to work in business both in private and public sector enterprises in public relations and human resources departments as experts

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219017


Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Students know principles and concepts regarding Bureau Management and Executive Assistantship and analyze data by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Students know concepts in the fields of Public Relations, Management of costumer relations, Rules of Social Behavior and Protocol and Filing and Records Management Students define problems by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Studens are able to use computer and other bureau devices and tools created by developing technology and proper to the conditions of new business life Students are able to plan with regard to Bureau Management and Executive Assistantship by using their basic level knowledge and competencies obtained in the field Students are conscious of being open to innovations in lifelong learning and able to adapt themselves to changing conditions Students are able to communicate with institutions and establishments related to their career and work that they will pursue and continue this communication in the future Sudents are able to use hardware and software required in the field at basic level Students have consciousness about social responsibility and universal, social and occupational ethic Students have basic foreign language grammar Students know amenity, social behavior, courtesy and protocol rules and attitude in conformity with these rules


Key Competencies
-

Further Info

The exams are evaluated out of 100. The pass mark of a course is determined by taking into consideration % 40 of midterm score and % 60 final exam score. The students whose final exam marks are under 50 are accepted as unsuccessful regardless of grade point average of all students. In order to graduate from the program students must have at least 2,00 GPA out of 4,00 and 120 ECTS.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)


Conditions for Success
In order to graduate from the program students must have at least 2,00 GPA out of 4,00 and 120 ECTS. To graduate from this program, the students are required to; • succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • get at least 2.00 on a 4.00 GPA • complete the compulsory internship in a specified time

Progression Paths (Relationship Type)

Office Management And Executive Assistantship Program graduates have the opportunity to work in business both in private and public sector enterprises in public relations and human resources departments as experts


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address