Yeterlilik Kodu

TR0030219486

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMardin Artuklu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin
Sorumlu Kurum URLhttp://www.artuklu.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel İşletmecilik, yönetim, halkla ilişkiler, muhasebe ve hukuk alanlarında çağın gereksinimlerine uygun konularda altyapıya sahip olabilme ve bu alanlardaki kavramsal becerileri uygulamalı bir biçimde kullanabilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki işletme becerileri ve bilgisini kullanarak, yönetim sürecinin özellikleri çerçevesinde sorunları .-tanımlayabilme, alternatif çözüm yollarını analiz ederek sürdürülebilir bir çözüm önerisi geliştirebilme İknâya dayalı bir iletişim sürecinin kavramsal ve varoluşsal özelliklerini öğrenerek sektörel sorunları aşabilme becerisinin kazanılması.
  • Küreselleşme sürecine paralel olarak önemi gittikçe artan bilişimin gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi.
  • Temel muhasebeyi, muhasebe işleyişini hem teorik hem de bilgisayar programları ile donanan pratik seviyede bilme becerisi.
  • Büroların kalite yönetimi çerçevesinde düzenlenmesi, iş akışının sağlanması vb. gereksinimlerle birlikte postmodern işletmeciliğin en önemli unsuru ve kaynağı kabul edilen “insan” ı anlama ve insan kaynağını hem bireysel hem de takım çalışmalarında yönetebilme becerisine sahip olabilme.
  • Geleneksel anlayıştan modern anlayışa evrilen ve “yönetişim” kavramı etrafında kümelenen kamunun yapısını, işleyişini öğrenme ve bu bağlamda protokol bilgilerini öğrenme becerisine sahip olabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmenin zorunlu kıldığı bilim, teknoloji ve yönetimdeki gelişmelerin ve yeniliklerin takip edilerek bireyin kendini sürekli geliştirmesi ve yenileme becerisinin kazandırılması.
  • Ahlâki kurallarla donatılan bir iş anlayışının kazandırılması ve mesleki etik bilincine sahip olabilme.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşabilecek sorunları çözmek noktasında problemleri tanımlama ve çözme becerisinin kazandırılması.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mardin Artuklu Üniversitesi ‘Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ uygulanmaktadır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır.
  • Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır.
  • Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Giriş Şartı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı), TYT (Temel Yeterlilik Testi) puan türü ile seçilmektedir. Adayların TYT puanının 150 ve üzeri olması gerekir. Programa her yıl yaklaşık, 50 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Başarma ŞartlarıBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Programdan mezun olabilmek için gerekli kredi miktarı 96 dir. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde büro yöneticisi, üst yönetim asistanı olarak çalışabilmektedirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219486


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mardin Artuklu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel İşletmecilik, yönetim, halkla ilişkiler, muhasebe ve hukuk alanlarında çağın gereksinimlerine uygun konularda altyapıya sahip olabilme ve bu alanlardaki kavramsal becerileri uygulamalı bir biçimde kullanabilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki işletme becerileri ve bilgisini kullanarak, yönetim sürecinin özellikleri çerçevesinde sorunları .-tanımlayabilme, alternatif çözüm yollarını analiz ederek sürdürülebilir bir çözüm önerisi geliştirebilme İknâya dayalı bir iletişim sürecinin kavramsal ve varoluşsal özelliklerini öğrenerek sektörel sorunları aşabilme becerisinin kazanılması.
  • Küreselleşme sürecine paralel olarak önemi gittikçe artan bilişimin gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi.
  • Temel muhasebeyi, muhasebe işleyişini hem teorik hem de bilgisayar programları ile donanan pratik seviyede bilme becerisi.
  • Büroların kalite yönetimi çerçevesinde düzenlenmesi, iş akışının sağlanması vb. gereksinimlerle birlikte postmodern işletmeciliğin en önemli unsuru ve kaynağı kabul edilen “insan” ı anlama ve insan kaynağını hem bireysel hem de takım çalışmalarında yönetebilme becerisine sahip olabilme.
  • Geleneksel anlayıştan modern anlayışa evrilen ve “yönetişim” kavramı etrafında kümelenen kamunun yapısını, işleyişini öğrenme ve bu bağlamda protokol bilgilerini öğrenme becerisine sahip olabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmenin zorunlu kıldığı bilim, teknoloji ve yönetimdeki gelişmelerin ve yeniliklerin takip edilerek bireyin kendini sürekli geliştirmesi ve yenileme becerisinin kazandırılması.
  • Ahlâki kurallarla donatılan bir iş anlayışının kazandırılması ve mesleki etik bilincine sahip olabilme.
  • Mesleki uygulamalarda karşılaşabilecek sorunları çözmek noktasında problemleri tanımlama ve çözme becerisinin kazandırılması.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mardin Artuklu Üniversitesi ‘Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ uygulanmaktadır.Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır.
  • Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır.
  • Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar


Giriş Şartı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı), TYT (Temel Yeterlilik Testi) puan türü ile seçilmektedir. Adayların TYT puanının 150 ve üzeri olması gerekir. Programa her yıl yaklaşık, 50 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Başarma Şartları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Programdan mezun olabilmek için gerekli kredi miktarı 96 dir. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde büro yöneticisi, üst yönetim asistanı olarak çalışabilmektedirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219486

Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate
Awarding BodyMardin Artuklu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.artuklu.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to have the infrastructure in accordance with the needs of the modern age in the fields of Basic Management, Public Administration, Public Relations, Accounting and Law and to use the conceptual skills in these fields in an applied form. Developing a sustainable solution proposal by identifying the problems within the characteristics of the management process and analyzing alternative solutions by using the basic level of business skills and knowledge gained in the field. Acquiring the ability to overcome sectoral problems by learning the conceptual and existential features of a communication process based on persuasion Parallel to the globalization process, the ability to use the basic level of computer software and hardware required by increasing knowledge Basic accountancy is the ability to practice accounting in a practical level, both theoretical and computer programs Regulation of bureaux within the framework of quality management, provision of work flow, etc. To understand the human that is considered as the most important element and source of postmodern enterprise together with the requirements and to be able to manage human resource in both individual and team work Having the ability to learn the structure and functioning of the clustering around the notion of governance evolving from the traditional understanding to the modern understanding and the protocol knowledge in this context To follow the developments and innovations in science, technology and management that lifelong learners make obligatory, and to acquire the ability of continuous self-improvement and renewal of the individual To gain a business understanding equipped with ethical rules and to be able to have professional ethical awareness Gaining the ability to identify and solve problems at the point of solving the problems that may be encountered in professional practice

Key Competencies-
Further Info

Mardin Artuklu University “Undergraduate and Graduate Education and Exam Regulation” is applied. The Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. Students have to take and pass all the compulsory courses. At the same time, to complete all of the courses (for a total of 120 ECTS) that are available in the program, to have a minimum of 60 weighted average over 100 out of 30 working days of compulsory internship is necessary condition for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

Office Management and Executive Assistance Program offers a two-year training after high school education. Students from vocational high school graduates without examination on, as well as the Student Selection and Placement Center (SSPC) to the Basic Proficiency Exam (BPE) and selected. Candidates must have a BPE score of 150 and above. The program each year, 50 students are accepted. Students must take and pass all compulsory courses. At the same time, which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses, required internship by 30 working days, to have a GPA of at least 60 out of 100 required for graduation condition for qualification.

Conditions for SuccessThe Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. Students have to take and pass all the compulsory courses. At the same time, to complete all of the courses (for a total of 120 ECTS) that are available in the program, to have a minimum of 60 weighted average over 100 out of 30 working days of compulsory internship is necessary condition for graduation. The Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. In order to graduate, students are required to achieve at least 96 credits. Students have to take and pass each compulsory course. At the same time it is a necessary qualification for graduation to successfully complete all of the courses available in the program (for a total of 120 ECTS), to have 30 working days of compulsory internship, and to have a weighted average of at least 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)

Business areas of office administration and executive assistant associate degree graduates is quite broad, public - many institutions and organizations belonging to the private sector, universities, foundations, associations can work in . The contemporary understanding of the business of managing increasingly feeling the need is increasing the need for trained manpower in this field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219486


Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate

Awarding Body
Mardin Artuklu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to have the infrastructure in accordance with the needs of the modern age in the fields of Basic Management, Public Administration, Public Relations, Accounting and Law and to use the conceptual skills in these fields in an applied form. Developing a sustainable solution proposal by identifying the problems within the characteristics of the management process and analyzing alternative solutions by using the basic level of business skills and knowledge gained in the field. Acquiring the ability to overcome sectoral problems by learning the conceptual and existential features of a communication process based on persuasion Parallel to the globalization process, the ability to use the basic level of computer software and hardware required by increasing knowledge Basic accountancy is the ability to practice accounting in a practical level, both theoretical and computer programs Regulation of bureaux within the framework of quality management, provision of work flow, etc. To understand the human that is considered as the most important element and source of postmodern enterprise together with the requirements and to be able to manage human resource in both individual and team work Having the ability to learn the structure and functioning of the clustering around the notion of governance evolving from the traditional understanding to the modern understanding and the protocol knowledge in this context To follow the developments and innovations in science, technology and management that lifelong learners make obligatory, and to acquire the ability of continuous self-improvement and renewal of the individual To gain a business understanding equipped with ethical rules and to be able to have professional ethical awareness Gaining the ability to identify and solve problems at the point of solving the problems that may be encountered in professional practice


Key Competencies
-

Further Info

Mardin Artuklu University “Undergraduate and Graduate Education and Exam Regulation” is applied. The Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. Students have to take and pass all the compulsory courses. At the same time, to complete all of the courses (for a total of 120 ECTS) that are available in the program, to have a minimum of 60 weighted average over 100 out of 30 working days of compulsory internship is necessary condition for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Office Management and Executive Assistance Program offers a two-year training after high school education. Students from vocational high school graduates without examination on, as well as the Student Selection and Placement Center (SSPC) to the Basic Proficiency Exam (BPE) and selected. Candidates must have a BPE score of 150 and above. The program each year, 50 students are accepted. Students must take and pass all compulsory courses. At the same time, which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses, required internship by 30 working days, to have a GPA of at least 60 out of 100 required for graduation condition for qualification.


Conditions for Success
The Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. Students have to take and pass all the compulsory courses. At the same time, to complete all of the courses (for a total of 120 ECTS) that are available in the program, to have a minimum of 60 weighted average over 100 out of 30 working days of compulsory internship is necessary condition for graduation. The Office Management and Executive Assistance Program offers two years of training after high school education. In order to graduate, students are required to achieve at least 96 credits. Students have to take and pass each compulsory course. At the same time it is a necessary qualification for graduation to successfully complete all of the courses available in the program (for a total of 120 ECTS), to have 30 working days of compulsory internship, and to have a weighted average of at least 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)

Business areas of office administration and executive assistant associate degree graduates is quite broad, public - many institutions and organizations belonging to the private sector, universities, foundations, associations can work in . The contemporary understanding of the business of managing increasingly feeling the need is increasing the need for trained manpower in this field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address