Yeterlilik Kodu

TR0030221971

Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin yenilikleri takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan sorunları belirleme ve çözümleyebilmek.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulayabilmek.
  • Günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilmek.
  • İş ve özel yazıları yazma konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri kullanarak örnek yazılar hazırlayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlgili yönetmeliğe göre sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı ve mazeret sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav programları, ilgili birimlerce hazırlanır ve sınavlardan en az onbeş gün önce ilân edilir. Sınavlar, programda gösterilen gün, yer ve saatte yapılır. Öğrenciler, sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar. İlgili müdürlük tarafından gerekli görülmesi durumunda Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.

Yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, bir dersin yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl/yılsonunda yapılır. Yarıyıl sonu/yılsonu sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulamalı olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak veya bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Mutlak değerlendirme sisteminde, öğrencinin sınav notu yüzlük sisteme göre verilir. Ders başarı notu, ara sınav ile yarıyıl sonu/yıl sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı puanını gösterir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, yarıyıl sonu sınav notunun başarı puanına etkisi %60`tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı ilgili kurul kararı ile değiştirilebilir. Bu durumda yarıyıl sonu sınavının başarı puanına etki oranı %50`den az %70`den fazla olamaz. Aynı puana sahip öğrencilere farklı harf notu verilemez. Ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin o yarıyıl/yıl kaydolduğu tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için o programdaki tüm dersleri almış ve başarmış olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, programda öğrenim görmek istediklerini tercihlerinde belirttikten sonra; merkez puana göre yerleştirme yapmaktadır. Branş ile ilgili Meslek Liselerinin mezunları da YÖK ve ÖSYM tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Artvin Çoruh Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranmaktadır.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için o programdaki tüm dersleri almış ve başarmış olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Kayıt oldukları Ön Lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Artvin Çoruh Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş bağlı olduğu yönetmelik uyarınca not ortalaması koşulunu yerine getirmiş öğrenciler Ön Lisans eğitim öğretimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları, eğitim-öğretim süreleri boyunca edindikleri mesleki ve kişisel becerileri doğrultusunda pek çok konuda faaliyet gösteren bürolarda yönetici asistanı veya büro yöneticisi olarak tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221971


Yeterlilik Adı
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
  • Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
  • Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin yenilikleri takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan sorunları belirleme ve çözümleyebilmek.
  • Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
  • Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
  • Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
  • Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulayabilmek.
  • Günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilmek.
  • İş ve özel yazıları yazma konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri kullanarak örnek yazılar hazırlayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlgili yönetmeliğe göre sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı ve mazeret sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav programları, ilgili birimlerce hazırlanır ve sınavlardan en az onbeş gün önce ilân edilir. Sınavlar, programda gösterilen gün, yer ve saatte yapılır. Öğrenciler, sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar. İlgili müdürlük tarafından gerekli görülmesi durumunda Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.

Yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, bir dersin yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl/yılsonunda yapılır. Yarıyıl sonu/yılsonu sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulamalı olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında mutlak veya bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Mutlak değerlendirme sisteminde, öğrencinin sınav notu yüzlük sisteme göre verilir. Ders başarı notu, ara sınav ile yarıyıl sonu/yıl sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı puanını gösterir. Ara sınav notunun başarı puanına etkisi %40, yarıyıl sonu sınav notunun başarı puanına etkisi %60`tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etki oranı ilgili kurul kararı ile değiştirilebilir. Bu durumda yarıyıl sonu sınavının başarı puanına etki oranı %50`den az %70`den fazla olamaz. Aynı puana sahip öğrencilere farklı harf notu verilemez. Ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin o yarıyıl/yıl kaydolduğu tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için o programdaki tüm dersleri almış ve başarmış olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, programda öğrenim görmek istediklerini tercihlerinde belirttikten sonra; merkez puana göre yerleştirme yapmaktadır. Branş ile ilgili Meslek Liselerinin mezunları da YÖK ve ÖSYM tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Artvin Çoruh Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranmaktadır.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için o programdaki tüm dersleri almış ve başarmış olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Kayıt oldukları Ön Lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Artvin Çoruh Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş bağlı olduğu yönetmelik uyarınca not ortalaması koşulunu yerine getirmiş öğrenciler Ön Lisans eğitim öğretimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları, eğitim-öğretim süreleri boyunca edindikleri mesleki ve kişisel becerileri doğrultusunda pek çok konuda faaliyet gösteren bürolarda yönetici asistanı veya büro yöneticisi olarak tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221971

Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To know and be able to use the basic concepts of the field office management and executive assistant to know and be able to use the basic concepts of the field. Determination of the necessary data for the field, as required by the collection and processing, to practical applications of theoretical knowledge, to use hand and / or intellectual skills. To explain office management and executive assistant for the design and applications of asthma, upper and stakeholders as required. Be able to initiate, implement and sustain the required levels of teamwork. To follow office management and executive assistant in the field of innovation, learning and applying the necessary ones. Related to unforeseen situations and solutions to identify problems that occur. Depending on the office staff of employees objective of monitoring and can be made evaluation. To have knowledge of foreign languages in the field of office management and executive assistant at a level that is sufficient. To use basic computer using and the necessary software in the field. To be conscious and able to apply office management and executive assistant is necessary in the field of social responsibility, ethical values, social security rights, occupational safety, occupational health and environmental protection. To perform the necessary filing and archiving their work. To make meetings and ceremonies related to the possible time and protocol arrangements in the field of office management and executive assistant. To have knowledge about Ataturks Principles and History of Revolution. Knowing the necessary rules and regulations of Turkish grammar and implement them in the work. Be able to use general contact information is used in the daily work effectively and results-oriented. To have knowledge about business and special writing articles and prepare sample articles with using this information.

Key Competencies-
Further Info

Every student has to register at the start of the semester and attend 70% of theoretical courses and 80% of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 end term exam per course. Students who get one of the AA, BA, BB, CB or CC letter scores are considered as successful for the course. In order to be considered as successful, the student who gets DC or DD score must have a GPA of at least 2.0. A student is enrolled in that program in order to graduate from the program takes all the lessons and have achieved at least a 2.00 grade point average and weighted graduation should be.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who graduate Vocational high-school are admitted to Artvin Çoruh University Artvin Vocational College without exam but students who graduate other high-schools are admitted according to the result of examination which is performed by selection and Placement Center of higher-education and these students must get type 4-point sufficiently and they must have special requirements. Also , students are admitted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by an instruction students can make transition under the number and transition conditions which were pre-announced before and they can realize this procedure between diploma programs of different higher-education foundations or diploma programs within the same higher-education.

Conditions for SuccessA student is enrolled in that program in order to graduate from the program takes all the lessons and have achieved at least a 2.00 grade point average and weighted graduation should be. It is necessary that students can be successful from the courses defined in teaching program and can complete credit hours (a minimum of 100 teaching hours or 120 ECTS) successfully and get at least 2.00 weighted GPA and also they must be successful for their 30 day-training in order that they can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Executive Assistant Program Graduates of the private and public sector organizations executive secretaries; various businesses and public and privately owned administrations, municipalities, associations, organizations, bar associations of such institutions in the relevant sections are employed. In addition, law, medicine, engineering, architecture, office managers with the basic needs of secretariat staff are the best way to do it. Students who graduate from this program, Office Management and Executive Assistant Clerk take the title. This title is equivalent to Technician.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221971


Qualification Title
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Associate

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To know and be able to use the basic concepts of the field office management and executive assistant to know and be able to use the basic concepts of the field. Determination of the necessary data for the field, as required by the collection and processing, to practical applications of theoretical knowledge, to use hand and / or intellectual skills. To explain office management and executive assistant for the design and applications of asthma, upper and stakeholders as required. Be able to initiate, implement and sustain the required levels of teamwork. To follow office management and executive assistant in the field of innovation, learning and applying the necessary ones. Related to unforeseen situations and solutions to identify problems that occur. Depending on the office staff of employees objective of monitoring and can be made evaluation. To have knowledge of foreign languages in the field of office management and executive assistant at a level that is sufficient. To use basic computer using and the necessary software in the field. To be conscious and able to apply office management and executive assistant is necessary in the field of social responsibility, ethical values, social security rights, occupational safety, occupational health and environmental protection. To perform the necessary filing and archiving their work. To make meetings and ceremonies related to the possible time and protocol arrangements in the field of office management and executive assistant. To have knowledge about Ataturks Principles and History of Revolution. Knowing the necessary rules and regulations of Turkish grammar and implement them in the work. Be able to use general contact information is used in the daily work effectively and results-oriented. To have knowledge about business and special writing articles and prepare sample articles with using this information.


Key Competencies
-

Further Info

Every student has to register at the start of the semester and attend 70% of theoretical courses and 80% of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 end term exam per course. Students who get one of the AA, BA, BB, CB or CC letter scores are considered as successful for the course. In order to be considered as successful, the student who gets DC or DD score must have a GPA of at least 2.0. A student is enrolled in that program in order to graduate from the program takes all the lessons and have achieved at least a 2.00 grade point average and weighted graduation should be.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who graduate Vocational high-school are admitted to Artvin Çoruh University Artvin Vocational College without exam but students who graduate other high-schools are admitted according to the result of examination which is performed by selection and Placement Center of higher-education and these students must get type 4-point sufficiently and they must have special requirements. Also , students are admitted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by an instruction students can make transition under the number and transition conditions which were pre-announced before and they can realize this procedure between diploma programs of different higher-education foundations or diploma programs within the same higher-education.


Conditions for Success
A student is enrolled in that program in order to graduate from the program takes all the lessons and have achieved at least a 2.00 grade point average and weighted graduation should be. It is necessary that students can be successful from the courses defined in teaching program and can complete credit hours (a minimum of 100 teaching hours or 120 ECTS) successfully and get at least 2.00 weighted GPA and also they must be successful for their 30 day-training in order that they can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Office Management and Executive Assistant Program Graduates of the private and public sector organizations executive secretaries; various businesses and public and privately owned administrations, municipalities, associations, organizations, bar associations of such institutions in the relevant sections are employed. In addition, law, medicine, engineering, architecture, office managers with the basic needs of secretariat staff are the best way to do it. Students who graduate from this program, Office Management and Executive Assistant Clerk take the title. This title is equivalent to Technician.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address