Yeterlilik Kodu

TR0030006253

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://oidb.ahievran.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki temel bilgi ve becerilere sahip olur ve yönetici asistanlığı alanını kavrar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri programındaki dersler arasında ilişki kurar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri alanındaki yenilikleri öğrenir ve iş yaşamında öğrendiklerini uygular.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim olur ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini alanında sürekli yeniler.
  • Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olur.
  • Sosyal sorumluluk değerini taşır.İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma yasa ve yükümlülüklerini bilir ve kalite bilinciyle uygular.
  • Çağrı merkezi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar ve yazılım bilgisine sahip olur ve bunları uygular.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir.

Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Üniversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Çağrı Merkezi Hizmetleri önlisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. Eğitim dili Türkçedir. YGS Puan Türü; YGS-4’tür.2017-2018 Eğitim Öğretim yılında 40 kontenjan sayısı kadar öğrenci alacaktır.

Başarma ŞartlarıÜlkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) müfredattaki zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra zorunlu stajlarını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006253


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki temel bilgi ve becerilere sahip olur ve yönetici asistanlığı alanını kavrar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri programındaki dersler arasında ilişki kurar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
  • Çağrı merkezi hizmetleri alanındaki yenilikleri öğrenir ve iş yaşamında öğrendiklerini uygular.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim olur ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini alanında sürekli yeniler.
  • Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olur.
  • Sosyal sorumluluk değerini taşır.İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma yasa ve yükümlülüklerini bilir ve kalite bilinciyle uygular.
  • Çağrı merkezi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar ve yazılım bilgisine sahip olur ve bunları uygular.
  • Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir.

Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Üniversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Çağrı Merkezi Hizmetleri önlisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. Eğitim dili Türkçedir. YGS Puan Türü; YGS-4’tür.2017-2018 Eğitim Öğretim yılında 40 kontenjan sayısı kadar öğrenci alacaktır.


Başarma Şartları
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) müfredattaki zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra zorunlu stajlarını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006253

Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services
Awarding BodyKırşehir Ahi Evran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://oidb.ahievran.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

She/He has professional background knowledge and skills and acquires managerial field. She/He establishes links between lessons in the call center services program. He/She clearly explains the design and applications of the call center services area to colleagues, superiors and the people and groups that they serve and conduct team work. She/He learn the innovations in the field of call center services and apply what they learn in business life. He/She produces solutions when it is encountered situations that are not foreseen in the field related applications, and takes responsibilities on teams or individual work. She/He knows effective communication techniques and a level of foreign language that can follow the innovations in his field. She/He has the awareness of the necessity of lifelong learning, follows the developments in science and technology, and constantly innovates in the field. She/He be aware of social and professional ethical values. He/She carries social responsibility value. She/He knows the laws and obligations of business law and work safety, environmental protection and applies with the consciousness of quality. He/She has the basic level of computer and software knowledge required by the call center area and apply them. She/He Gains application skills by examining the processes related to the field of public and private sector organizations on site.

Key Competencies-
Further Info

Registration of each student on the predetermined dates in academic tenses students must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the courses in order to enter the final exams. Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they get in the exams, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. SSPC receives all applications, application groups according to the type of score, rank scores from highest to lowest, list preferred programs according to their current score, and place students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS).

Quality Assurance-
Access Requirements

students who get enough points in the university exam and prefer our program qualify to enroll in the Call Center Services associate degree program. Education and training last 4 semesters and 2 years. The language of education is Turkish. YGS Score Type; HPF-4. 2017-2018 Academic year, students will receive up to 40 quotas.

Conditions for SuccessIn our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they get in the exams, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. SSPC receives all applications, application groups according to the type of score, rank scores from highest to lowest, list preferred programs according to their current score, and place students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS).In addition to compulsory and elective courses in the curriculum that are available in the program (for a total of 120 ECTS credits), students who successfully complete their compulsory internship and a CGPA of at least 2.30 out of 4.00 are awarded with a pre-degree diploma in the field of CALL CENTER SERVICES.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations. To gain the development of the rapidly growing call center industry in Turkey, to gain the necessary experience, to have the ability to persuade, to have high communication skills qualified workforce is needed.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006253


Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services

Awarding Body
Kırşehir Ahi Evran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

She/He has professional background knowledge and skills and acquires managerial field. She/He establishes links between lessons in the call center services program. He/She clearly explains the design and applications of the call center services area to colleagues, superiors and the people and groups that they serve and conduct team work. She/He learn the innovations in the field of call center services and apply what they learn in business life. He/She produces solutions when it is encountered situations that are not foreseen in the field related applications, and takes responsibilities on teams or individual work. She/He knows effective communication techniques and a level of foreign language that can follow the innovations in his field. She/He has the awareness of the necessity of lifelong learning, follows the developments in science and technology, and constantly innovates in the field. She/He be aware of social and professional ethical values. He/She carries social responsibility value. She/He knows the laws and obligations of business law and work safety, environmental protection and applies with the consciousness of quality. He/She has the basic level of computer and software knowledge required by the call center area and apply them. She/He Gains application skills by examining the processes related to the field of public and private sector organizations on site.


Key Competencies
-

Further Info

Registration of each student on the predetermined dates in academic tenses students must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the courses in order to enter the final exams. Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they get in the exams, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. SSPC receives all applications, application groups according to the type of score, rank scores from highest to lowest, list preferred programs according to their current score, and place students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS).


Quality Assurance
-

Access Requirements

students who get enough points in the university exam and prefer our program qualify to enroll in the Call Center Services associate degree program. Education and training last 4 semesters and 2 years. The language of education is Turkish. YGS Score Type; HPF-4. 2017-2018 Academic year, students will receive up to 40 quotas.


Conditions for Success
In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they get in the exams, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. SSPC receives all applications, application groups according to the type of score, rank scores from highest to lowest, list preferred programs according to their current score, and place students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS).In addition to compulsory and elective courses in the curriculum that are available in the program (for a total of 120 ECTS credits), students who successfully complete their compulsory internship and a CGPA of at least 2.30 out of 4.00 are awarded with a pre-degree diploma in the field of CALL CENTER SERVICES.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations. To gain the development of the rapidly growing call center industry in Turkey, to gain the necessary experience, to have the ability to persuade, to have high communication skills qualified workforce is needed.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address