Yeterlilik Kodu

TR0030011949

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
  • Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır. Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın amacı; Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimine katkıda bulunmak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir. Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci ve ikinci öğretimde hizmet veren bir program olup, 50 öğrenci kontenjanına sahiptir. Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011949


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
  • Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır. Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın amacı; Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimine katkıda bulunmak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir. Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci ve ikinci öğretimde hizmet veren bir program olup, 50 öğrenci kontenjanına sahiptir. Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011949

Qualification Title
Çağrı Merkezi Hizmetleri Associate's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Call Center Services have information about the basic level in the field. Decision, implementation, and their behavior has the ability to use information acquired in the field of Call Center Services.
  • Analyzing the information in the field of Call Center Services, has the ability to interpret and evaluate.
  • Students perform assigned duties and responsibilities.
  • Students take responsibility for unforeseen problems encountered in practice or as a team member .
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • Shows the need for continuity of learning and understanding.
  • Programs for the learning needs are open for accession.
  • Call Center Services related to the field at the level of acquired knowledge and skills transfers in written and oral opinions and proposals relevant . Likely to help his colleagues.
  • Call Center Services field required by the European Computer User License Key Level at least in conjunction with computer software uses information and communication technologies.
  • Knows Atatürk's principles and interests, and have them Communicate effectively in oral and written Turkish.
  • Using The European Language Portfolio A2 Level General English in the field of call center services follows information.
  • Organization / the Authority, labor and act in accordance with social ethics.
  • The universality of social benefits, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety issues has enough conscious.
  • Open to change and innovation.
  • Know the basic mathematical terms and use in problem-solving. Analyzing the information in the field of Call Center Services, has the ability to interpret and evaluate.
Key Competencies-
Further Info

The purpose of the program in Turkey to contribute to the development of the rapidly growing call center sector, activity, and to expand the domain, have gained the necessary experience, ability to persuade powerful, communication skills and high, to train skilled labor.   Call Center Services Program is a program that serves first in teaching, has a quota of 50 students. Mainly due to the nature of students graduating from the program as the largest call centers, employment areas. In addition, students will graduate from this program, work in public institutions

Quality Assurance-
Access Requirements

In our country, for entry into universities in the Student Selection and Placement Center (SSPC) is required to succeed in the examination held by the. Students according to their score as a result of examination, may enter for editing the program preferences, preferred forms will send the Student Selection and Placement Center. All references to SSPC receives applications for the groups according to the type of points, from highest to lowest scores of sorts, depending on the type points in the preferred lists of all existing programs, and students will place one of their preferred programs. Selection of students entering universities in our country of foreign nationals, Foreign Student Examination (YOS), according to results of a test called the center is possible within a certain quota. Documents required for registration: 1 - High school diploma or equivalent, 2 - SSPC 'ce the outcome document of the placement.

Conditions for SuccessCALL CENTER SERVICES students to obtain bachelor's degree program in front of the field of required and elective courses (a total of 120 ETCS) and successfully complete all of the grade point average, achieved a CGPA of 4.00 must pay at least 2.0.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Call Center Services Program in accordance with qualifications gained in all public and private sector institutions and organizations can work in call centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011949


Qualification Title
Çağrı Merkezi Hizmetleri Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Call Center Services have information about the basic level in the field. Decision, implementation, and their behavior has the ability to use information acquired in the field of Call Center Services.
  • Analyzing the information in the field of Call Center Services, has the ability to interpret and evaluate.
  • Students perform assigned duties and responsibilities.
  • Students take responsibility for unforeseen problems encountered in practice or as a team member .
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • Shows the need for continuity of learning and understanding.
  • Programs for the learning needs are open for accession.
  • Call Center Services related to the field at the level of acquired knowledge and skills transfers in written and oral opinions and proposals relevant . Likely to help his colleagues.
  • Call Center Services field required by the European Computer User License Key Level at least in conjunction with computer software uses information and communication technologies.
  • Knows Atatürk's principles and interests, and have them Communicate effectively in oral and written Turkish.
  • Using The European Language Portfolio A2 Level General English in the field of call center services follows information.
  • Organization / the Authority, labor and act in accordance with social ethics.
  • The universality of social benefits, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety issues has enough conscious.
  • Open to change and innovation.
  • Know the basic mathematical terms and use in problem-solving. Analyzing the information in the field of Call Center Services, has the ability to interpret and evaluate.

Key Competencies
-

Further Info

The purpose of the program in Turkey to contribute to the development of the rapidly growing call center sector, activity, and to expand the domain, have gained the necessary experience, ability to persuade powerful, communication skills and high, to train skilled labor.   Call Center Services Program is a program that serves first in teaching, has a quota of 50 students. Mainly due to the nature of students graduating from the program as the largest call centers, employment areas. In addition, students will graduate from this program, work in public institutions


Quality Assurance
-

Access Requirements

In our country, for entry into universities in the Student Selection and Placement Center (SSPC) is required to succeed in the examination held by the. Students according to their score as a result of examination, may enter for editing the program preferences, preferred forms will send the Student Selection and Placement Center. All references to SSPC receives applications for the groups according to the type of points, from highest to lowest scores of sorts, depending on the type points in the preferred lists of all existing programs, and students will place one of their preferred programs. Selection of students entering universities in our country of foreign nationals, Foreign Student Examination (YOS), according to results of a test called the center is possible within a certain quota. Documents required for registration: 1 - High school diploma or equivalent, 2 - SSPC 'ce the outcome document of the placement.


Conditions for Success
CALL CENTER SERVICES students to obtain bachelor's degree program in front of the field of required and elective courses (a total of 120 ETCS) and successfully complete all of the grade point average, achieved a CGPA of 4.00 must pay at least 2.0.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Call Center Services Program in accordance with qualifications gained in all public and private sector institutions and organizations can work in call centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-time


Url
Open Address