Yeterlilik Kodu | TR0030014305 | |
Yeterlilik Adı | Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Iğdır Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Iğdır Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.igdir.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler. | |
Başarma Şartları | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014305
- Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
- Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
- Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
- Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
- Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Değişime ve yeniliğe açıktır.
- Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014305 | |
Qualification Title | Call Center Services Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Iğdır University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.igdir.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student is required to enroll at predetermined dates on the academic calendar and and at least 70% of the courses and at least 80% of the courses are required for entrance to final exams. Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course. The contribution of the midterm exams to the achievement grade is 40%; The contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups the applicants according to their score, rank scores from highest to lowest, he preferred score lists all available programs according to their type. | |
Conditions for Success | Students must obtain to be able to obtain an associate degree in the field of CALL CENTER SERVICES, the mandatory and required to successfully complete the elective courses (total 120 ECTS credits) and the overall grade average, At least 2.0 weighted grade average over 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014305
- Has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services.
- Has the ability to use the information provided in the Call Center Services field in their decision, practice and behavior.
- Has the ability to define, interpret and evaluate the Call Center Services field.
- Fulfills its duties and responsibilities.
- Responsibility as team member takes responsibility for problems encountered or unforeseen in practice.
- Acquired evaluates knowledge and skills possesses.
- Show continuity of learning needs Participation in programs for learning needs is open.
- Convey the knowledge and skills at the level of his / her ideas and the related written and oral about the Call Center Services field.
- Is prone to help colleagues.
- At least the European Computer Use License Basic Level required by the Call Center Services area uses computer software and information and communication technologies.
- Know Ataturk's Principles and Revolutions and have them.
- Communicates effectively in Turkish verbal and written.
- To view information on call center services in English Language Portfolio A2 Level English.
- The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
- Have enough knowledge subjects in the universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety.
- Is open to change and innovation.
- Know basic mathematical concepts and use them in problem solving.
Each student is required to enroll at predetermined dates on the academic calendar and and at least 70% of the courses and at least 80% of the courses are required for entrance to final exams. Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course. The contribution of the midterm exams to the achievement grade is 40%; The contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.
In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups the applicants according to their score, rank scores from highest to lowest, he preferred score lists all available programs according to their type.
Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations
The document is valid continuously.