Yeterlilik Kodu

TR0030014878

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı bilir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar.
  • Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, yazılı olarak yapılır. Ancak, dersin özelliği nedeniyle sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı yapılmasına öğretim elemanının önerisi ile birim akademik kurulu karar verir. Sözlü sınavlar, ders vermeye yetkili en az iki öğretim elemanı katılımıyla yapılır. Öğrenci, bir günde o döneme/yıla ait en fazla iki dersin sınavına alınabilir; uzaktan eğitim programları ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İş Sağlığı ve Güvenliği ve Yabancı Dil dersleri ile mazeret sınavları için bu şart aranmaz. Sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde yapılacak sınavların sayısı, ilanı, uygulama ve değerlendirme usulleri Senato tarafından ayrıca belirlenir. Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimlik belgeleri ile istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının %40’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın %60’ının toplamıdır. Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için dönem/yılsonu veya bütünleme sınav puanının en az 50 olması gerekir. Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi etkinlikler ile dönem/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı birim kurulunun önerisi ve Senato onayı belirlenir. Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir. Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yılsonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır; bu sınır ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile yükseltilebilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014878


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı bilir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar.
  • Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, yazılı olarak yapılır. Ancak, dersin özelliği nedeniyle sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı yapılmasına öğretim elemanının önerisi ile birim akademik kurulu karar verir. Sözlü sınavlar, ders vermeye yetkili en az iki öğretim elemanı katılımıyla yapılır. Öğrenci, bir günde o döneme/yıla ait en fazla iki dersin sınavına alınabilir; uzaktan eğitim programları ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İş Sağlığı ve Güvenliği ve Yabancı Dil dersleri ile mazeret sınavları için bu şart aranmaz. Sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde yapılacak sınavların sayısı, ilanı, uygulama ve değerlendirme usulleri Senato tarafından ayrıca belirlenir. Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci kimlik belgeleri ile istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının %40’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın %60’ının toplamıdır. Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için dönem/yılsonu veya bütünleme sınav puanının en az 50 olması gerekir. Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi etkinlikler ile dönem/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı birim kurulunun önerisi ve Senato onayı belirlenir. Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir. Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yılsonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır; bu sınır ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile yükseltilebilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014878

Qualification Title
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services.
  • The decision has the ability to use the information provided in the field of Call Center Services in its practices and behaviors.
  • It has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Call Center Services area.
  • Expresses the opinions and suggestions of the information and skill level about the Call Center Services field in writing and orally.
  • It fulfills the duties and responsibilities assigned to it.
  • Attend help to colleagues.
  • Takes responsibility as a team member for problems encountered or unpredicted in practice.
  • Know Atatürk's Principles and Revolutions and have them Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • At least the European Computer Use License Basic Level required for the Call Center Services area is computer software.
  • Indicates continuity of learning needs Can use the European Language Portfolio A2 General Level to track information in the area of ​​call center services.
  • The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
Key Competencies-
Further Info

Examinations are held in writing. However, due to the nature of the course, the unit academic board decides whether to take the exam verbally, both written and oral or practical, with the suggestion of the instructor. Oral exams are held with the participation of at least two teaching staff authorized to teach. A student can be admitted to a maximum of two courses per semester in a single day; distance education programs and Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution, Turkish Language, Occupational Health and Safety, Foreign Language lessons and excuse exams. The number of examinations, announcements, implementation and evaluation procedures to be carried out at the faculties where the system is applied will be separately determined by the Senate. Students are required to enter at the time, place and place where the test is announced and to keep the student identification documents and other documents required. In the units where the course system is applied in the university, the achievement score of a course is the sum of 40% of the evaluation score in the semester and 60% of the score obtained from the semester or integration exam. The resultant half-figure is raised to the whole number. In order to be considered a successful dersten, the grade / semester or cumulative exams score must be at least 50. The achievement grade refers to the 4th grading system of the raw achievement grade determined by the participation of the students according to the weights of the grades given by the students in the semester / year activities and the semester / A relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' success grades. In the units, the recommendation of the unit board to be used, which is the absolute and relative evaluation system, and the approval of the Senate shall be determined. The principles of measurement and evaluation of relative and absolute evaluation systems, the conditions and boundaries of participating in the calculation of success grades in the relative evaluation system and the criteria for success grades are determined by the Senate. Students who do not attend any of the two exams at the end of the year and who fail to score at least 50 out of 100 in this examination are deemed unsuccessful; this limit can be raised by the proposal of the relevant unit board and the decision of the Senate.

Quality Assurance-
Access Requirements

In our country, it is necessary to be successful in the Higher Education Institutions Examination (YKS) which is made by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to the universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.

Conditions for SuccessIn order to obtain an associate degree in the field of CALL CENTER SERVICES, students must successfully complete all the required and elective courses (total 120 ECTS) required to be taken in the program and the CGPA must obtain a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014878


Qualification Title
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services.
  • The decision has the ability to use the information provided in the field of Call Center Services in its practices and behaviors.
  • It has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Call Center Services area.
  • Expresses the opinions and suggestions of the information and skill level about the Call Center Services field in writing and orally.
  • It fulfills the duties and responsibilities assigned to it.
  • Attend help to colleagues.
  • Takes responsibility as a team member for problems encountered or unpredicted in practice.
  • Know Atatürk's Principles and Revolutions and have them Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • At least the European Computer Use License Basic Level required for the Call Center Services area is computer software.
  • Indicates continuity of learning needs Can use the European Language Portfolio A2 General Level to track information in the area of ​​call center services.
  • The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.

Key Competencies
-

Further Info

Examinations are held in writing. However, due to the nature of the course, the unit academic board decides whether to take the exam verbally, both written and oral or practical, with the suggestion of the instructor. Oral exams are held with the participation of at least two teaching staff authorized to teach. A student can be admitted to a maximum of two courses per semester in a single day; distance education programs and Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution, Turkish Language, Occupational Health and Safety, Foreign Language lessons and excuse exams. The number of examinations, announcements, implementation and evaluation procedures to be carried out at the faculties where the system is applied will be separately determined by the Senate. Students are required to enter at the time, place and place where the test is announced and to keep the student identification documents and other documents required. In the units where the course system is applied in the university, the achievement score of a course is the sum of 40% of the evaluation score in the semester and 60% of the score obtained from the semester or integration exam. The resultant half-figure is raised to the whole number. In order to be considered a successful dersten, the grade / semester or cumulative exams score must be at least 50. The achievement grade refers to the 4th grading system of the raw achievement grade determined by the participation of the students according to the weights of the grades given by the students in the semester / year activities and the semester / A relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' success grades. In the units, the recommendation of the unit board to be used, which is the absolute and relative evaluation system, and the approval of the Senate shall be determined. The principles of measurement and evaluation of relative and absolute evaluation systems, the conditions and boundaries of participating in the calculation of success grades in the relative evaluation system and the criteria for success grades are determined by the Senate. Students who do not attend any of the two exams at the end of the year and who fail to score at least 50 out of 100 in this examination are deemed unsuccessful; this limit can be raised by the proposal of the relevant unit board and the decision of the Senate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In our country, it is necessary to be successful in the Higher Education Institutions Examination (YKS) which is made by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to the universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.


Conditions for Success
In order to obtain an associate degree in the field of CALL CENTER SERVICES, students must successfully complete all the required and elective courses (total 120 ECTS) required to be taken in the program and the CGPA must obtain a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the Call Center Services Program are required to fulfill their qualifications. can work in call centers in all public and private sector institutions and organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address