Yeterlilik Kodu | TR0030017950 | |
Yeterlilik Adı | Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. | |
Başarma Şartları | 120 AKTS kredisini tamamlayan, bu 120 AKTS’nin 30 AKTS’sini seçmeli derslerden tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasini saglayan ögrenciler önlisans derecesi almaya hak kazanirlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları; | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017950
- Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
- Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olmak.
- Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilmek.
- Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygulamak.
- Teknolojik cihazları kullanmak.
- Hukuk kavramlarını tanımak, temel hakları bilmek.
- Etkili ve Güzel Konuşmak.
- Elektronik sunumlar hazırlamak ve bir topluluk önünde sunmak.
- Mesleki etik değerlere uygun davranmak.
- Zamanı verimli ve etkili kullanmak.
- Sözlü ve yazılı iletişimi sürdürebilecek kadar mesleki yabancı dil becerisine sahip olmak.
- Kişisel imaj yönetimi ve Halkla ilişkiler faaliyeti yapmak.
- Ofis programlarını etkin kullanmak.
- Kriz ve stres yönetimi yapmak, hızlı ve doğru kararlar verebilmek.
- Çalıştığı işletmenin organizasyon yapısını, yetki ve sorumluluklarını bilir.
- Temel bilimsel araştırma kavramlarını tanımak ve temel istatistiksel işlemleri yapmak.
- Genel işletmecilik kavramlarını bilmek, kamu ve özel kesim yapısı ilişkilerini bilmek.
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir.
Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları;
• Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017950 | |
Qualification Title | Call Center Services Associate Degree | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017950
ISCO:08
ISCO:08
- Students are able to communicate effectively in oral and written form.
- Students can make professional correspondence.
- Students know how to file and archive.
- Students are sensitive to abide by social code of conduct and the protocol rules.
- Students are informed about using technological devices.
- Students are familiar with the economy and can implement accounting and finance transactions.
- Students can recognize the basic concepts of law and know their essential rights.
- Students can prepare meeting agenda and chair a meeting.
- Students have good communication skills.
- Students can prepare office presentations and present them in front of a certain group.
- Students act in accordance with professional ethical codes.
- Students can use time efficiently and effectively.
- Students have vocational foreign language skills enable them to maintain oral and written communication.
- Students are familiar with personal image management and public relations activities.
- Students can use Microsoft office programs effectively.
- Students can implement crisis and stress management and make fast and accurate decisions.
- Students know the organizational structure, authorities and responsibilities of the company they work for.
- Students know basic scientific research concepts and can perform basic statistical calculations.
- Students know the essential business administration concepts, can identify relationship between public and private sector.
- Students can determine ergonomic office arrangements and make business plans.
Qualification is continuous