Yeterlilik Kodu

TR0030017950

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olmak.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilmek.
  • Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygulamak.
  • Teknolojik cihazları kullanmak.
  • Hukuk kavramlarını tanımak, temel hakları bilmek.
  • Etkili ve Güzel Konuşmak.
  • Elektronik sunumlar hazırlamak ve bir topluluk önünde sunmak.
  • Mesleki etik değerlere uygun davranmak.
  • Zamanı verimli ve etkili kullanmak.
  • Sözlü ve yazılı iletişimi sürdürebilecek kadar mesleki yabancı dil becerisine sahip olmak.
  • Kişisel imaj yönetimi ve Halkla ilişkiler faaliyeti yapmak.
  • Ofis programlarını etkin kullanmak.
  • Kriz ve stres yönetimi yapmak, hızlı ve doğru kararlar verebilmek.
  • Çalıştığı işletmenin organizasyon yapısını, yetki ve sorumluluklarını bilir.
  • Temel bilimsel araştırma kavramlarını tanımak ve temel istatistiksel işlemleri yapmak.
  • Genel işletmecilik kavramlarını bilmek, kamu ve özel kesim yapısı ilişkilerini bilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir.

Başarma Şartları120 AKTS kredisini tamamlayan, bu 120 AKTS’nin 30 AKTS’sini seçmeli derslerden tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasini saglayan ögrenciler önlisans derecesi almaya hak kazanirlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları;
• Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017950


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olmak.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilmek.
  • Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygulamak.
  • Teknolojik cihazları kullanmak.
  • Hukuk kavramlarını tanımak, temel hakları bilmek.
  • Etkili ve Güzel Konuşmak.
  • Elektronik sunumlar hazırlamak ve bir topluluk önünde sunmak.
  • Mesleki etik değerlere uygun davranmak.
  • Zamanı verimli ve etkili kullanmak.
  • Sözlü ve yazılı iletişimi sürdürebilecek kadar mesleki yabancı dil becerisine sahip olmak.
  • Kişisel imaj yönetimi ve Halkla ilişkiler faaliyeti yapmak.
  • Ofis programlarını etkin kullanmak.
  • Kriz ve stres yönetimi yapmak, hızlı ve doğru kararlar verebilmek.
  • Çalıştığı işletmenin organizasyon yapısını, yetki ve sorumluluklarını bilir.
  • Temel bilimsel araştırma kavramlarını tanımak ve temel istatistiksel işlemleri yapmak.
  • Genel işletmecilik kavramlarını bilmek, kamu ve özel kesim yapısı ilişkilerini bilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir.


Başarma Şartları
120 AKTS kredisini tamamlayan, bu 120 AKTS’nin 30 AKTS’sini seçmeli derslerden tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasini saglayan ögrenciler önlisans derecesi almaya hak kazanirlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları;
• Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
• Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017950

Qualification Title
Call Center Services Associate Degree
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students are able to communicate effectively in oral and written form.
  • Students can make professional correspondence.
  • Students know how to file and archive.
  • Students are sensitive to abide by social code of conduct and the protocol rules.
  • Students are informed about using technological devices.
  • Students are familiar with the economy and can implement accounting and finance transactions.
  • Students can recognize the basic concepts of law and know their essential rights.
  • Students can prepare meeting agenda and chair a meeting.
  • Students have good communication skills.
  • Students can prepare office presentations and present them in front of a certain group.
  • Students act in accordance with professional ethical codes.
  • Students can use time efficiently and effectively.
  • Students have vocational foreign language skills enable them to maintain oral and written communication.
  • Students are familiar with personal image management and public relations activities.
  • Students can use Microsoft office programs effectively.
  • Students can implement crisis and stress management and make fast and accurate decisions.
  • Students know the organizational structure, authorities and responsibilities of the company they work for.
  • Students know basic scientific research concepts and can perform basic statistical calculations.
  • Students know the essential business administration concepts, can identify relationship between public and private sector.
  • Students can determine ergonomic office arrangements and make business plans.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017950


Qualification Title
Call Center Services Associate Degree

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students are able to communicate effectively in oral and written form.
  • Students can make professional correspondence.
  • Students know how to file and archive.
  • Students are sensitive to abide by social code of conduct and the protocol rules.
  • Students are informed about using technological devices.
  • Students are familiar with the economy and can implement accounting and finance transactions.
  • Students can recognize the basic concepts of law and know their essential rights.
  • Students can prepare meeting agenda and chair a meeting.
  • Students have good communication skills.
  • Students can prepare office presentations and present them in front of a certain group.
  • Students act in accordance with professional ethical codes.
  • Students can use time efficiently and effectively.
  • Students have vocational foreign language skills enable them to maintain oral and written communication.
  • Students are familiar with personal image management and public relations activities.
  • Students can use Microsoft office programs effectively.
  • Students can implement crisis and stress management and make fast and accurate decisions.
  • Students know the organizational structure, authorities and responsibilities of the company they work for.
  • Students know basic scientific research concepts and can perform basic statistical calculations.
  • Students know the essential business administration concepts, can identify relationship between public and private sector.
  • Students can determine ergonomic office arrangements and make business plans.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address