Yeterlilik Kodu

TR0030219674

Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBeyazıt, 34452 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.istanbul.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme ve geliştirm
  • Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme, analiz edebilme ve çözüm üretebilme
  • Çalışma yaşamına yönelik ilke ve normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme, analiz edebilme ve çalışma yaşamına yönelik sorunları tespit edebilme
  • Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını ülkenin koşulları ve uluslar arası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme
  • İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilmek; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilmek ve karar süreçlerinde kullanabilme
  • . Disiplinlerarası düşünebilme ve ekip çalışmaları gerçekleştirebilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket etm
  • Hayatın tamamının bir öğrenme süreci olduğunu içselleştirme; bilimsel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın geliştirilmesine yönelik ölçme ve değerlendirmeler; her yıl sonunda yapılan öğrenci anketleri, mezunlar ve mezunların istihdam edildikleri kurum ve işletmelerden sağlanan geri bildirimler, Türkiye çapında yılda bir kez gerçekleştirilen Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümleri arası toplantılardan sağlanan bilgi ve değerlendirmeler ve yılda en az iki kez yapılan Bölüm Akademik Kurulu toplantıları yoluyla gerçekleştirilecektir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Lisans mezunu olmak, ALES'ten minimum 55 puan, GRE'den 610 puan veya GMATT'ten 450 puan almış olmak,
  • Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından, KPDS/ÜDS'den minimum 55 puan, TOEFL (PBT) 453, (IBT) 55, ILTS'den 5 puan almış olmak.
Başarma Şartları Minimum 65/100, 2/4 ortalama elde etmek Minimum 21 kredi (7 ders) ve seminer dersini tamamlamak / 120 AKTS tamamlamak Tez savunmasında başarılı olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çalışma Bakanlığı, SGK, Bölge Çalışma Müdürlükleri, İşkur, DPT gibi kurumlarda uzman ve denetim elemanı olarak istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219674


Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme ve geliştirm
  • Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme, analiz edebilme ve çözüm üretebilme
  • Çalışma yaşamına yönelik ilke ve normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme, analiz edebilme ve çalışma yaşamına yönelik sorunları tespit edebilme
  • Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını ülkenin koşulları ve uluslar arası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme
  • İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilmek; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilmek ve karar süreçlerinde kullanabilme
  • . Disiplinlerarası düşünebilme ve ekip çalışmaları gerçekleştirebilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket etm
  • Hayatın tamamının bir öğrenme süreci olduğunu içselleştirme; bilimsel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın geliştirilmesine yönelik ölçme ve değerlendirmeler; her yıl sonunda yapılan öğrenci anketleri, mezunlar ve mezunların istihdam edildikleri kurum ve işletmelerden sağlanan geri bildirimler, Türkiye çapında yılda bir kez gerçekleştirilen Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümleri arası toplantılardan sağlanan bilgi ve değerlendirmeler ve yılda en az iki kez yapılan Bölüm Akademik Kurulu toplantıları yoluyla gerçekleştirilecektir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Lisans mezunu olmak, ALES'ten minimum 55 puan, GRE'den 610 puan veya GMATT'ten 450 puan almış olmak,
  • Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından, KPDS/ÜDS'den minimum 55 puan, TOEFL (PBT) 453, (IBT) 55, ILTS'den 5 puan almış olmak.

Başarma Şartları
Minimum 65/100, 2/4 ortalama elde etmek Minimum 21 kredi (7 ders) ve seminer dersini tamamlamak / 120 AKTS tamamlamak Tez savunmasında başarılı olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çalışma Bakanlığı, SGK, Bölge Çalışma Müdürlükleri, İşkur, DPT gibi kurumlarda uzman ve denetim elemanı olarak istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219674

Qualification Title
Awarding BodyISTANBUL UNIVERSITY
Awarding Body ContactBeyazıt, 34452 Fatih/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.istanbul.edu.tr/en/_
OrientationAcademic
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030219674


Qualification Title

Awarding Body
ISTANBUL UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul


Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address