Yeterlilik Kodu

TR0030219075

Yeterlilik Adı
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uzmanlık alanı ile ilgili güncel temel bilgilere sahip olabilme
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında hemşirelik ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek uygulamalarını yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
  • Temel düzeyde istatistik bilgisine sahip olma
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili uygulamalarda bakım verdiği bireyi bütüncül olarak ele alabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına katkı sağlayacak bilimsel araştırmaları planlamak, uygulamak ve rapor haline getirmek için temel araştırma bilgisine sahip olabilme
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına güncel kanıtları ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik faaliyetler yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğine yönelik sağlık stratejilerini ve politikalarını değerlendirebilme ve yeni uygulama planları yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında yaptığı bilimsel bir araştırmayı ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bir toplantıda sunabilme ya da bir dergide yayımlayabilme
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve değerlendirebilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme;

  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)e dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)dan (FF)e kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNOnun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için;

  • Üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Hemşirelik Fakülteleri ile Sağlık Yüksekokulu / Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans Diplomasına sahip olmak.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALESden ilgili puan türünde en az 60 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 60 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmak.
  • ÜDS/YDS/YÖKDİL-(Sağlık Bilimleri) sınavlarından en az 50 puan ya da Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olmaları ya da lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgelemeleri gerekmektedir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanmış olması gereklidir. Uluslararası Öğrenciler için: YÖK tarafından tanınan üniversitelerden alınan Lisans Diploması. Adaylar, lisans derecelerine göre lisans not ortalamalarına göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Başarma Şartları120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler. Mezunlar, yükseköğretim kurumlarının Hemşirelik Bölümlerinde/Hemşirelik Fakültelerinde öğretim elemanı, sağlık kurum ve kuruluşlarında hemşire/yönetici hemşire olarak istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219075


Yeterlilik Adı
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uzmanlık alanı ile ilgili güncel temel bilgilere sahip olabilme
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında hemşirelik ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek uygulamalarını yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına özgü bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
  • Temel düzeyde istatistik bilgisine sahip olma
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili uygulamalarda bakım verdiği bireyi bütüncül olarak ele alabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına katkı sağlayacak bilimsel araştırmaları planlamak, uygulamak ve rapor haline getirmek için temel araştırma bilgisine sahip olabilme
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanına güncel kanıtları ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik faaliyetler yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğine yönelik sağlık stratejilerini ve politikalarını değerlendirebilme ve yeni uygulama planları yapabilme.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında yaptığı bilimsel bir araştırmayı ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bir toplantıda sunabilme ya da bir dergide yayımlayabilme
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve değerlendirebilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme;

  • Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)e dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)dan (FF)e kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNOnun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için;

  • Üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Hemşirelik Fakülteleri ile Sağlık Yüksekokulu / Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans Diplomasına sahip olmak.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALESden ilgili puan türünde en az 60 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 60 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmak.
  • ÜDS/YDS/YÖKDİL-(Sağlık Bilimleri) sınavlarından en az 50 puan ya da Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olmaları ya da lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgelemeleri gerekmektedir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanmış olması gereklidir. Uluslararası Öğrenciler için: YÖK tarafından tanınan üniversitelerden alınan Lisans Diploması. Adaylar, lisans derecelerine göre lisans not ortalamalarına göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma Şartları
120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden asgari 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler. Mezunlar, yükseköğretim kurumlarının Hemşirelik Bölümlerinde/Hemşirelik Fakültelerinde öğretim elemanı, sağlık kurum ve kuruluşlarında hemşire/yönetici hemşire olarak istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219075

Qualification Title
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to have current basic information about the field of Surgical Nursing To be able to practice nursing in the field of Surgical Diseases Nursing by observing professional and ethical values To be able to analyze the relationship between the field of Surgical Nursing and its basic concepts To be able to apply evidence-based knowledge specific to the field of Surgical Nursing To be able to use critical, creative thinking and problem solving skills in the practice of Surgical Nursing To have basic statistical knowledge To be able to cooperate with other disciplines related to the field of Surgical Nursing To be able to take care of the individual in a holistic manner in practices related to the field of Surgical Nursing. To have basic research knowledge to plan, implement and report scientific research that will contribute to the field of Surgical Nursing To be able to follow current evidence and scientific developments in the field of Surgical Nursing To be able to use knowledge and technology for individual and professional development in the field of Surgical Nursing. To be able to carry out activities to increase the health level of the society in the field of Surgical Diseases Nursing To be willing to participate in lifelong learning activities related to Surgical Nursing To be able to evaluate health strategies and policies for Surgical Nursing and to make new implementation plans. To be able to present a scientific research in the field of Surgical Nursing at a national and international scientific meeting or publish it in a journal. To be able to use at least one foreign language at a level to reach and evaluate scientific information and to communicate with foreign colleagues

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). It is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens; 1. To have a 4-year education Faculty of Nursing and the School of Health / Faculty of Health Sciences Nursing Department Bachelors Degree. 2. To have at least 60 standard points in the relevant score type from ALES, which is done centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), or a score equivalent to 60 ALES points from the Graduate Record Examination (GRE) or Graduate Management Admission Test (GMAT). 3. They must have received at least 50 points from the ÜDS/YDS/YÖKDİL-(Health Sciences) exams or an equivalent score in an exam accepted by the Interuniversity Board, or they must certify that they have completed their undergraduate education in a learning program in one of these foreign languages. The equivalence of undergraduate diplomas obtained from abroad must be approved by the Council of Higher Education (YÖK). For International Students: Bachelors Degree from universities recognized by YÖK. Candidates are entitled to enter the programs according to their undergraduate grade point averages according to their undergraduate degrees.

Conditions for SuccessIt is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses. It is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses.
Progression Paths (Relationship Type)

Those who have a masters degree with a thesis can continue their doctoral programs. Graduates can be employed as lecturers in Nursing Departments/Nursing Faculties of higher education institutions and as nurses/managerial nurses in health institutions and organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219075


Qualification Title
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to have current basic information about the field of Surgical Nursing To be able to practice nursing in the field of Surgical Diseases Nursing by observing professional and ethical values To be able to analyze the relationship between the field of Surgical Nursing and its basic concepts To be able to apply evidence-based knowledge specific to the field of Surgical Nursing To be able to use critical, creative thinking and problem solving skills in the practice of Surgical Nursing To have basic statistical knowledge To be able to cooperate with other disciplines related to the field of Surgical Nursing To be able to take care of the individual in a holistic manner in practices related to the field of Surgical Nursing. To have basic research knowledge to plan, implement and report scientific research that will contribute to the field of Surgical Nursing To be able to follow current evidence and scientific developments in the field of Surgical Nursing To be able to use knowledge and technology for individual and professional development in the field of Surgical Nursing. To be able to carry out activities to increase the health level of the society in the field of Surgical Diseases Nursing To be willing to participate in lifelong learning activities related to Surgical Nursing To be able to evaluate health strategies and policies for Surgical Nursing and to make new implementation plans. To be able to present a scientific research in the field of Surgical Nursing at a national and international scientific meeting or publish it in a journal. To be able to use at least one foreign language at a level to reach and evaluate scientific information and to communicate with foreign colleagues


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). It is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens; 1. To have a 4-year education Faculty of Nursing and the School of Health / Faculty of Health Sciences Nursing Department Bachelors Degree. 2. To have at least 60 standard points in the relevant score type from ALES, which is done centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), or a score equivalent to 60 ALES points from the Graduate Record Examination (GRE) or Graduate Management Admission Test (GMAT). 3. They must have received at least 50 points from the ÜDS/YDS/YÖKDİL-(Health Sciences) exams or an equivalent score in an exam accepted by the Interuniversity Board, or they must certify that they have completed their undergraduate education in a learning program in one of these foreign languages. The equivalence of undergraduate diplomas obtained from abroad must be approved by the Council of Higher Education (YÖK). For International Students: Bachelors Degree from universities recognized by YÖK. Candidates are entitled to enter the programs according to their undergraduate grade point averages according to their undergraduate degrees.


Conditions for Success
It is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses. It is necessary to successfully complete at least seven courses, one seminar course and thesis work, provided that it is not less than 120 ECTS course credits and at least 60 ECTS from the compulsory and elective courses within the program courses.

Progression Paths (Relationship Type)

Those who have a masters degree with a thesis can continue their doctoral programs. Graduates can be employed as lecturers in Nursing Departments/Nursing Faculties of higher education institutions and as nurses/managerial nurses in health institutions and organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address