Yeterlilik Kodu | TR0030217136 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Çevre Bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Çevre Bilimleri?nde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. Çevre bilimlerinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı disiplinlerarası araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. Çevre bilimlerinde proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve başarı notları MADDE 11 ? (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Başarı Harf Notu 4,00 AA 3,50 BA 3,00 BB 2,50 CB 2,00 CC 1,50 DC 1,00 DD 0,50 FD 0,00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Program Yeterlilikleri PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI Gösterim Biçimi Sınıflandırılmış Sıralı BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. Öğrenme Yetkinliği - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı. - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. Alana Özgü Yetkinlik - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için web sayfasında yayınlanan genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Program Yeterlilikleri PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI Gösterim Biçimi Sınıflandırılmış Sıralı BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. Öğrenme Yetkinliği - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı. - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. Alana Özgü Yetkinlik - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı. Mezuniyet koşulları GAZİ ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİnde belirtildiği gibidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çevre Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans mezunları, özel ve kamu sektörü, yükseköğretim kurumları veya kamu kuruluşlarının araştırma merkezlerinde akademisyen ve araştırmacı olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217136
Çevre Bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Çevre Bilimleri?nde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. Çevre bilimlerinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı disiplinlerarası araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. Çevre bilimlerinde proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
Sınavlar ve başarı notları MADDE 11 ? (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Başarı Harf Notu 4,00 AA 3,50 BA 3,00 BB 2,50 CB 2,00 CC 1,50 DC 1,00 DD 0,50 FD 0,00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. Program Yeterlilikleri PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI Gösterim Biçimi Sınıflandırılmış Sıralı BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlıyabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazandırdı. - Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazandırdı - Ulusal ve uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi kazandırdı. , - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. Öğrenme Yetkinliği - Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği. Öğrenme Yetkinliği. Alana Özgü Yetkinlik. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Gerçekçi sınırlamalar ve şartlar altında ihedeflenen sonuçları gerçekleştirmek üzere karmaşık sistemleri modern yöntemleri kullanarak tasarlayabilme becerisi kazandırdı. (Gerçekçi kısıtlar ve şartlar tasarımın yapısına bağlı olarak ekonomik, çevresel konuları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, emniyet konularını ve sosyal ve politik hususları içerebilir.) - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi kazandırdı. - Profosyonel ve etik sorumluluk bilinci kazandırdı - Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazandırdı. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Bilimsel uygulamaların gerektirdiği modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme beceerisini ve bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanabilme becerisini kazandırdı. - Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi kazandırdı. - Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazandırdı. - Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırdı - Disiplin içi ve çok dissiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı. - Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisini kazandırdı. Alana Özgü Yetkinlik - Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kazandırdı. - Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi kazandırdı. - Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazandırdı. - Literatüre katkı sağlıyacak özgün çalışma yapabilme becerisi kazandırdı. - Araştırma, yürütütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığını kazandırdı.
Türk ve yabancı öğrenciler için web sayfasında yayınlanan genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Çevre Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans mezunları, özel ve kamu sektörü, yükseköğretim kurumları veya kamu kuruluşlarının araştırma merkezlerinde akademisyen ve araştırmacı olabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217136 | |
Qualification Title | ÇEVRE BİLİMLERİ(YL) Masters Degree | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Acquires knowledge in depth and breadth via scientific research in his field; evaluate, interpret and apply this knowledge. Is thoroughly informed about current techniques and methods of environmental sciences, and their limitations. Can combine knowledge from different disciplines. Is aware of the new and developing applications of his profession; can study and learn about these applications when necessary. Develop new and/or original ideas and methods. Designs and implements theoretical, experimental and model-based multidisciplinary research; examines and resolves complex problems that arise during this process. Can effectively function within intra- and interdisciplinary teams, can lead such teams and develop solution approaches under complex situations; can work independently and take responsibility. Communicates verbally or in written form in a foreign language, at least at level B2 of the European Language Portfolio. Communicate the progress and results of his studies systematically and clearly in written or oral form, in national or international forums relevant or other areas. Knows environmental sciences practices and is aware of the constraints imposed by their engineering practices. Upholds social, scientific and ethical values in acquisition, interpretation and communication of data and in all activities related to his profession. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Program Learning Outcomes PROGRAM LEARNING OUTCOME Display Style Classified List KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. SKILLS Cognitive, Practical - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Learning Competence - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Communication and Social Competence - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to study in intra- and interdisciplinary teams effectively and to make leaadership in such teams - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. Field-based Competence - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Program Learning Outcomes PROGRAM LEARNING OUTCOME Display Style Classified List KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. SKILLS Cognitive, Practical - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Learning Competence - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Communication and Social Competence - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to study in intra- and interdisciplinary teams effectively and to make leaadership in such teams - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. Field-based Competence - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results. Graduation requirements are as stated in GAZI UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS . | |
Progression Paths (Relationship Type) | A graduate of Environmental Sciences program may apply to private and public sector higher education institutions to get a position as academic staff or to researcher positions in public institution research centers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217136
Acquires knowledge in depth and breadth via scientific research in his field; evaluate, interpret and apply this knowledge. Is thoroughly informed about current techniques and methods of environmental sciences, and their limitations. Can combine knowledge from different disciplines. Is aware of the new and developing applications of his profession; can study and learn about these applications when necessary. Develop new and/or original ideas and methods. Designs and implements theoretical, experimental and model-based multidisciplinary research; examines and resolves complex problems that arise during this process. Can effectively function within intra- and interdisciplinary teams, can lead such teams and develop solution approaches under complex situations; can work independently and take responsibility. Communicates verbally or in written form in a foreign language, at least at level B2 of the European Language Portfolio. Communicate the progress and results of his studies systematically and clearly in written or oral form, in national or international forums relevant or other areas. Knows environmental sciences practices and is aware of the constraints imposed by their engineering practices. Upholds social, scientific and ethical values in acquisition, interpretation and communication of data and in all activities related to his profession.
Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Program Learning Outcomes PROGRAM LEARNING OUTCOME Display Style Classified List KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. SKILLS Cognitive, Practical - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the research areas such that meet the needs of society and industry and also to make contribution to the literature. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Ability to bring an innovation/ to develop a new method and/or application of a known method to a new area. - Ability to determine the scope, goals, pathway and ability to study in planned way for a scientific study. - Ability to prepare, present and to design the national and international project proposal. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Learning Competence - Using the data which limited or missing information to complete the scientific methods,skills in various disciplines integration informations. Competence to work in an independent and taking responsibility. Learning Competency. Field Specific Competency. Communication and Social Competence. Ability to transfer processes and results of studies a clear written or verbal. - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions may include factors such as economic and environmental issues, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety issues, and social and political issues, according to the nature of the design.) - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Ability to combine the knowledge in different disciplines efficiently and ability to solve the complex problems - Awareness of professional and ethical responsibility. - Ability to make independent research and ability to interpretate scientific studies by a criticizing approach. Communication and Social Competence - Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for scientific practice; ability to employ information technologies effectively. - Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself. - 7. Ability to transfer of the knowledge, skills and experiences in his/her area to the interdisciplinary applications. - Ability of evaluation and interpretation of data in scientific studies and oral and written presentation of results. - Ability to study in intra- and interdisciplinary teams effectively and to make leaadership in such teams - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results. - Ability to interpret the studies written in a foreign language and to make presentation in a foreign language. Field-based Competence - Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose - Information about awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development. - Ability to use of research results in technological applications and/or scientific research fields. - Ability to make an original study that can make contribution to the literature. - Knowledge about awareness of the legal consequences of carry out the scientifc reseraches and the publishing of the results.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
A graduate of Environmental Sciences program may apply to private and public sector higher education institutions to get a position as academic staff or to researcher positions in public institution research centers.
Qualification is continuous