Yeterlilik Kodu | TR0030008162 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre koruma teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü, 01 Ocak 1993 tarihinde tüzel kişilik kazanan üniversitemiz ile beraber "Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü" adıyla resmen kurulmuştur. Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz 5 profesör, 2 doçent, 6 yardımcı doçent ve 7 araştırma görevlisi ile eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüzde lisans eğitimi ve öğretimi 2006-2007 güz yarıyılında, yüksek lisans eğitimi ve öğretimi ise 2001-2002 bahar yarıyılında başlamıştır. Bölümümüzde doktora ve ikinci öğretim eğitimi ve öğretimi 2011-2012 güz yarıyılında başlamıştır. 11.07.1992 tarih 21281 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 3837 Sayılı Kanunun Ek 9. maddesi ile kurulan Üniversitemizin adı, 11.04.2012 tarih 28261 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 6287 sayılı kanunun 18. maddesi uyarınca "Bülent Ecevit Üniversitesi" olarakve son olarak da 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 7141 sayılı kanunun 6. maddesi uyarınca "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak değiştirilmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Genelde yıl içi başarı notunun % 40’ı ve yılsonu genel sınavların ise %60’ı dikkate alınarak vize final notlarının değerlendirilmeleri yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum, v.b.) ve yılsonu sınavları yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir. | |
Başarma Şartları | Doktora derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 240 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.0 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çevre Mühendislerinin Çalıştığı Yerler Belediyeler İller bankası Devlet Su İşleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Endüstriyel Tesisler Çevre Teknolojileri ve Hizmetleri üreten özel kuruluşlar Çevre korunmasında gönüllü kuruluşlar Üniversiteler, Yüksek Okullar, Enstitüler ve Merkezler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008162
ISCO:08
ISCO:08
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü, 01 Ocak 1993 tarihinde tüzel kişilik kazanan üniversitemiz ile beraber "Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü" adıyla resmen kurulmuştur. Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz 5 profesör, 2 doçent, 6 yardımcı doçent ve 7 araştırma görevlisi ile eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüzde lisans eğitimi ve öğretimi 2006-2007 güz yarıyılında, yüksek lisans eğitimi ve öğretimi ise 2001-2002 bahar yarıyılında başlamıştır. Bölümümüzde doktora ve ikinci öğretim eğitimi ve öğretimi 2011-2012 güz yarıyılında başlamıştır. 11.07.1992 tarih 21281 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 3837 Sayılı Kanunun Ek 9. maddesi ile kurulan Üniversitemizin adı, 11.04.2012 tarih 28261 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 6287 sayılı kanunun 18. maddesi uyarınca "Bülent Ecevit Üniversitesi" olarakve son olarak da 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 7141 sayılı kanunun 6. maddesi uyarınca "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak değiştirilmiştir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgi ve yeni bilgi üretme yeterliliğine sahiptir.
- Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
- Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemeler ile sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
- Mesleki ve akademik alanda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
- Alanıyla ilgili uzman veya uzman olmayan kişilerle alanındaki konuları tartışır ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin gelişimini destekler.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren en ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Genelde yıl içi başarı notunun % 40’ı ve yılsonu genel sınavların ise %60’ı dikkate alınarak vize final notlarının değerlendirilmeleri yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum, v.b.) ve yılsonu sınavları yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.
Çevre Mühendislerinin Çalıştığı Yerler Belediyeler İller bankası Devlet Su İşleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Endüstriyel Tesisler Çevre Teknolojileri ve Hizmetleri üreten özel kuruluşlar Çevre korunmasında gönüllü kuruluşlar Üniversiteler, Yüksek Okullar, Enstitüler ve Merkezler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008162 | |
Qualification Title | PhD Degree in Environmental Engineering | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Environmental protection technology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exam reviews are performed with calculating the percentage of %40 for mid-term exams and the percentage of %60 for final exams. The mid-term studies such as homework, project and presentation are realized for a each lesson. 1 Comprehends and applies basic sciences, mathematics and engineering sciences at advanced level. 2 Has deep and wide knowledge including the latest developments in the field. 3 Accesses the newest knowledge in the area and has advanced ability at methods and skills to conduct research comprehending them. 4 Conducts comprehensive study to bring novelty to science, develop a new scientific product / process or adapt a known method to a new area. 5 Comprehends, designs, applies and concludes an original research process independently and manages the process .6 Publishes the outputs of academic studies in respected academic environments to contribute to science and technology literature. 7 Evaluates scientific, technological, social and cultural advances and transfers them to the society adhering to scientific impartiality and ethic responsibility. 8 Performs a critical analysis, synthesis and evaluation of ideas and advances in the field of specialisation. 9 Communicates effectively with colleagues working in the area of specialization and with wider scientific and social communities, communicates in written, oral and visual form and discusses using a language at C1 level of European Language Portfolio | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | 1 Comprehends and applies basic sciences, mathematics and engineering sciences at advanced level .2 Has deep and wide knowledge including the latest developments in the field. 3 Accesses the newest knowledge in the area and has advanced ability at methods and skills to conduct research comprehending them. 4 Conducts comprehensive study to bring novelty to science, develop a new scientific product / process or adapt a known method to a new area. 5 Comprehends, designs, applies and concludes an original research process independently and manages the process. 6 Publishes the outputs of academic studies in respected academic environments to contribute to science and technology literature. 7 Evaluates scientific, technological, social and cultural advances and transfers them to the society adhering to scientific impartiality and ethic responsibility. 8 Performs a critical analysis, synthesis and evaluation of ideas and advances in the field of specialisation .9 Communicates effectively with colleagues working in the area of specialization and with wider scientific and social communities, communicates in written, oral and visual form and discusses using a language at C1 level of European Language PortfolioIn order to be awarded with a Doctorate Degree, students are required to have passed the thesis examination and completed all compulsory courses (equivalent of 240 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Environmental Engineers can work on: Municipalities Bank of Provenance State Water Works Ministry of Environment and Urbanization Ministry of Forestry and Water Works Industrial plants Private foundations working on environmental technologies Environmental protection foundations Universities | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008162
ISCO:08
ISCO:08
- Comprehends and applies basic sciences, mathematics and engineering sciences at advanced level.
- Has deep and wide knowledge including the latest developments in the field.
- Accesses the newest knowledge in the area and has advanced ability at methods and skills to conduct research comprehending them.
- Conducts comprehensive study to bring novelty to science, develop a new scientific product / process or adapt a known method to a new area.
- Comprehends, designs, applies and concludes an original research process independently and manages the process.
- Publishes the outputs of academic studies in respected academic environments to contribute to science and technology literature.
- Evaluates scientific, technological, social and cultural advances and transfers them to the society adhering to scientific impartiality and ethic responsibility.
- Performs a critical analysis, synthesis and evaluation of ideas and advances in the field of specialisation.
- Communicates effectively with colleagues working in the area of specialization and with wider scientific and social communities, communicates in written, oral and visual form and discusses using a language at C1 level of European Language Portfolio.
Exam reviews are performed with calculating the percentage of %40 for mid-term exams and the percentage of %60 for final exams. The mid-term studies such as homework, project and presentation are realized for a each lesson.
1 Comprehends and applies basic sciences, mathematics and engineering sciences at advanced level.
2 Has deep and wide knowledge including the latest developments in the field.
3 Accesses the newest knowledge in the area and has advanced ability at methods and skills to conduct research comprehending them.
4 Conducts comprehensive study to bring novelty to science, develop a new scientific product / process or adapt a known method to a new area.
5 Comprehends, designs, applies and concludes an original research process independently and manages the process
.6 Publishes the outputs of academic studies in respected academic environments to contribute to science and technology literature.
7 Evaluates scientific, technological, social and cultural advances and transfers them to the society adhering to scientific impartiality and ethic responsibility.
8 Performs a critical analysis, synthesis and evaluation of ideas and advances in the field of specialisation.
9 Communicates effectively with colleagues working in the area of specialization and with wider scientific and social communities, communicates in written, oral and visual form and discusses using a language at C1 level of European Language Portfolio
Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.
Environmental Engineers can work on: Municipalities Bank of Provenance State Water Works Ministry of Environment and Urbanization Ministry of Forestry and Water Works Industrial plants Private foundations working on environmental technologies Environmental protection foundations Universities
Qualification is continuous