Yeterlilik Kodu

TR0030014695

Yeterlilik Adı
Çevre Mühendisliği Doktora Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çevre bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilmek.
  • Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilmek.
  • Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilmek.
  • Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilmek.
  • Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilmek.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilmek.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilmek.
  • Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilmek.
  • Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilmek.
  • Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilmek.
  • Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilmek.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olmak.
  • Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilmek.
  • Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Yıl boyunca yapılacak sınavlar şunlardır:

a) Ara sınav: Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim üyeleri yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir.

b) Yarıyıl sonu sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Derse devam koşulunu yerine getiren öğrenci, belirlenen gün ve saatte o dersin yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir.

c) Bütünleme sınavı: Bir dersin bütünleme sınavına girebilmek için öğrencinin zamanında ders kaydını yaptırmış ve devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması şartları aranır. Bütünleme sınavına, yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girer. Bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir.

d) Mazeret sınavı: Mazeretleri ilgili enstitü yönetim kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri dönem sonu sınav hakkını o dersin açıldığı ilk sınav döneminde kullanırlar. Bu derslerin başarı notunun hesaplanmasında mazeretli olduğu dönemin arasınav puanları esas alınır. Mazeretleri ilgili enstitü yönetim kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri arasınav hakkını aynı dönem içinde kullanırlar. Mazeret sınavlarına giremeyen öğrenciye yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez.

2. Ders değerlendirme esasları:

a) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuvar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır.

b) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır.

c) Başarı notu doktorada 70’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun doktora programlarında en az 65 olması gerekir.

d) Ders başarı değerlendirilmesinde 100’lük sistem kullanılır. Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken Yükseköğretim Kurulunun öngördüğü Not Dönüşüm Tablosu esas alınır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

KAYIT KOŞULLARI

1. Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir.

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, sahip olmaları gerekir.

b) Lisansüstü programlara başvuracak adayların ALES’ten ya da Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavın Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen eşdeğer puandan; Doktora programları için yüksek lisans yapmış veya hazırlık sınıfları hariç en az 10 yarıyıl süreli fakülte diplomasına sahip olanların en az 55 ALES puanına, hazırlık sınıfları hariç on yarıyıldan daha kısa süreli lisans diplomasıyla başvuracakların ise en az 80 ALES puanına ve en az 80 veya muadili lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olması gerekir.

c) Doktora/sanatta yeterlik çalışması programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir.

KABUL KOŞULLARI

1. Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir.

2. Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin listesi Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir ve Enstitü Müdürlüğü tarafından duyurulur. Enstitü Yönetim Kurulu, her program için en fazla ilan edilen kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday belirleyebilir.

3. Öğrenci kayıt işlemleri, lisansüstü programın özellikleri dikkate alınarak ilgili müdürlük tarafından yapılır. Akademik takvimde belirtilen süre içinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar, kesin kayıt hakkını kaybeder. Eksik belge ile kesin kayıt yapılmaz. Kayıtlarda istenen belgelerin aslı veya ilgili enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.

4. Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde yapılacak değerlendirmede adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. Mezuniyet not ortalamalarının dönüşüm hesabında adayın mezun olduğu Yüksek Öğretim Kurumundan alacağı onaylı transkript esas alınır. Bu belgeye sahip olmayan adaylar için Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının dönüşüm tablosu kullanılır.

5. Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çevre Mühendisliği Anabilim Dalını bitiren öğrencilerimiz Belediyelerde, İller Bankası, Devlet Su İşleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı vs. gibi çeşitli kamu kuruluşlarında, endüstriyel tesislerde, çevre teknolojileri ve hizmetleri üreten özel kuruluşlarda, çevre korunmasında gönüllü kuruluşlarda çalışabilmektedir. Kariyer hedefleyen öğrencilerimiz ise doktora programına devam ederek üniversitelerde akademik personel olarak eğitim hayatına devam edebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014695


Yeterlilik Adı
Çevre Mühendisliği Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilmek.
  • Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilmek.
  • Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilmek.
  • Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilmek.
  • Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilmek.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilmek.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilmek.
  • Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilmek.
  • Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilmek.
  • Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilmek.
  • Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilmek.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olmak.
  • Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilmek.
  • Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Yıl boyunca yapılacak sınavlar şunlardır:

a) Ara sınav: Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim üyeleri yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir.

b) Yarıyıl sonu sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Derse devam koşulunu yerine getiren öğrenci, belirlenen gün ve saatte o dersin yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir.

c) Bütünleme sınavı: Bir dersin bütünleme sınavına girebilmek için öğrencinin zamanında ders kaydını yaptırmış ve devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması şartları aranır. Bütünleme sınavına, yarıyıl/yılsonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız duruma düşen öğrenciler girer. Bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye F2 notu verilir.

d) Mazeret sınavı: Mazeretleri ilgili enstitü yönetim kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri dönem sonu sınav hakkını o dersin açıldığı ilk sınav döneminde kullanırlar. Bu derslerin başarı notunun hesaplanmasında mazeretli olduğu dönemin arasınav puanları esas alınır. Mazeretleri ilgili enstitü yönetim kurulunca haklı ve geçerli kabul edilen lisansüstü öğrenciler, giremedikleri arasınav hakkını aynı dönem içinde kullanırlar. Mazeret sınavlarına giremeyen öğrenciye yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez.

2. Ders değerlendirme esasları:

a) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuvar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır.

b) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır.

c) Başarı notu doktorada 70’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun doktora programlarında en az 65 olması gerekir.

d) Ders başarı değerlendirilmesinde 100’lük sistem kullanılır. Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken Yükseköğretim Kurulunun öngördüğü Not Dönüşüm Tablosu esas alınır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

KAYIT KOŞULLARI

1. Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir.

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, sahip olmaları gerekir.

b) Lisansüstü programlara başvuracak adayların ALES’ten ya da Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES’e eşdeğer kabul edilen bir sınavın Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen eşdeğer puandan; Doktora programları için yüksek lisans yapmış veya hazırlık sınıfları hariç en az 10 yarıyıl süreli fakülte diplomasına sahip olanların en az 55 ALES puanına, hazırlık sınıfları hariç on yarıyıldan daha kısa süreli lisans diplomasıyla başvuracakların ise en az 80 ALES puanına ve en az 80 veya muadili lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olması gerekir.

c) Doktora/sanatta yeterlik çalışması programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir.

KABUL KOŞULLARI

1. Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir.

2. Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin listesi Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir ve Enstitü Müdürlüğü tarafından duyurulur. Enstitü Yönetim Kurulu, her program için en fazla ilan edilen kontenjan sayısının iki katı kadar yedek aday belirleyebilir.

3. Öğrenci kayıt işlemleri, lisansüstü programın özellikleri dikkate alınarak ilgili müdürlük tarafından yapılır. Akademik takvimde belirtilen süre içinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar, kesin kayıt hakkını kaybeder. Eksik belge ile kesin kayıt yapılmaz. Kayıtlarda istenen belgelerin aslı veya ilgili enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.

4. Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde yapılacak değerlendirmede adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. Mezuniyet not ortalamalarının dönüşüm hesabında adayın mezun olduğu Yüksek Öğretim Kurumundan alacağı onaylı transkript esas alınır. Bu belgeye sahip olmayan adaylar için Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının dönüşüm tablosu kullanılır.

5. Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çevre Mühendisliği Anabilim Dalını bitiren öğrencilerimiz Belediyelerde, İller Bankası, Devlet Su İşleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı vs. gibi çeşitli kamu kuruluşlarında, endüstriyel tesislerde, çevre teknolojileri ve hizmetleri üreten özel kuruluşlarda, çevre korunmasında gönüllü kuruluşlarda çalışabilmektedir. Kariyer hedefleyen öğrencilerimiz ise doktora programına devam ederek üniversitelerde akademik personel olarak eğitim hayatına devam edebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014695

Qualification Title
Çevre Mühendisliği Doktora Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEnvironmental sciences
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Acquired advanced knowledge in the field of doctoral-level original research and develop the level of expertise and access to the field with innovative results.
  • Which are obtained with the use of interdisciplinary work and new assessments to reveal the original results.
  • To have advanced level of knowledge of land application practices, and it is necessary to use an interdisciplinary.
  • In a systematic way to evaluate the level of expertise in the field of information and to apply.
  • Results obtained from studies conducted in their field or a new review by integrating different disciplines to reveal.
  • Gathering the original works and projects in different fields, having become an independent study area.
  • To be able to evaluate expert-level knowledge and skills acquired in his field and adapt them to the level of expertise.
  • Bringing the level of expertise of his professional English to high level of advanced written and verbal level for interpersonal discussion.
  • The ability to use the information in his field for the benefit of the community.
  • Capable of the ability to set up his own business in entrepreneurship.
  • At least one scientific article must be written at one of the accepted journals related to its field forward by expanding the boundaries of his knowledge.
  • To put the original ideas and defend them as the opinions in the discussion of topics with experts in his field.
  • Solving the problems encountered in studies related to the field, having the competence to decide fast and functional.
  • To gain the ability to present new projects.
  • The ability to use the work carried out by the field's ability to convince for jobs, to be able to develop them and when necessary, altering their views on the achievements In the anouncement of data collection, interpretation and results related to his interested field, to act as in the social, scientific and ethical values.
Key Competencies-
Further Info

In the Department of Environmental Engineering, 1 midterm exam, 1 final exam and 1 repeat exam are applied in each academic semester. Except for exams, they intern institute or private organization which employ environmental engineer. This section has explained in course description and application form of releated course. For further information see the releated course in course plan section. Exam evaluations are carried out according to OMU postgraduate and PhD education and examination program in Institute of Science Regulations.

Quality Assurance-
Access Requirements

Applications to program are determined by the board of the institute.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete courses in the Department of Environmental Engineering, they reach a sufficient level of knowledge to work as Dr. high Environmental Engineer.
Progression Paths (Relationship Type)

Aim of Environmental Engineering Department Doctorate Program of Institue of Science of Ondokuz Mayis University; to train doctorate graduates who detect environmental problems and produce solutions for local, national and global environmental problems, target to create and develop environmental awareness in society and have environmentally conscious. Program purposed to teach students the ability how to design systems for solutions of engineering problems and analysis of results.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014695


Qualification Title
Çevre Mühendisliği Doktora Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Acquired advanced knowledge in the field of doctoral-level original research and develop the level of expertise and access to the field with innovative results.
  • Which are obtained with the use of interdisciplinary work and new assessments to reveal the original results.
  • To have advanced level of knowledge of land application practices, and it is necessary to use an interdisciplinary.
  • In a systematic way to evaluate the level of expertise in the field of information and to apply.
  • Results obtained from studies conducted in their field or a new review by integrating different disciplines to reveal.
  • Gathering the original works and projects in different fields, having become an independent study area.
  • To be able to evaluate expert-level knowledge and skills acquired in his field and adapt them to the level of expertise.
  • Bringing the level of expertise of his professional English to high level of advanced written and verbal level for interpersonal discussion.
  • The ability to use the information in his field for the benefit of the community.
  • Capable of the ability to set up his own business in entrepreneurship.
  • At least one scientific article must be written at one of the accepted journals related to its field forward by expanding the boundaries of his knowledge.
  • To put the original ideas and defend them as the opinions in the discussion of topics with experts in his field.
  • Solving the problems encountered in studies related to the field, having the competence to decide fast and functional.
  • To gain the ability to present new projects.
  • The ability to use the work carried out by the field's ability to convince for jobs, to be able to develop them and when necessary, altering their views on the achievements In the anouncement of data collection, interpretation and results related to his interested field, to act as in the social, scientific and ethical values.

Key Competencies
-

Further Info

In the Department of Environmental Engineering, 1 midterm exam, 1 final exam and 1 repeat exam are applied in each academic semester. Except for exams, they intern institute or private organization which employ environmental engineer. This section has explained in course description and application form of releated course. For further information see the releated course in course plan section. Exam evaluations are carried out according to OMU postgraduate and PhD education and examination program in Institute of Science Regulations.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Applications to program are determined by the board of the institute.


Conditions for Success
Students who successfully complete courses in the Department of Environmental Engineering, they reach a sufficient level of knowledge to work as Dr. high Environmental Engineer.

Progression Paths (Relationship Type)

Aim of Environmental Engineering Department Doctorate Program of Institue of Science of Ondokuz Mayis University; to train doctorate graduates who detect environmental problems and produce solutions for local, national and global environmental problems, target to create and develop environmental awareness in society and have environmentally conscious. Program purposed to teach students the ability how to design systems for solutions of engineering problems and analysis of results.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address