Yeterlilik Kodu | TR0030008163 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü, 01 Ocak 1993 tarihinde tüzel kişilik kazanan üniversitemiz ile beraber "Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü" adıyla resmen kurulmuştur. Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz 5 Profesör, 1 Doçent, 5 Doktor Öğretim Üyesi ve 7 Araştırma Görevlisi ile eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüzde lisans eğitimi ve öğretimi 2006-2007 güz yarıyılında, yüksek lisans eğitimi ve öğretimi ise 2001-2002 bahar yarıyılında başlamıştır. Bölümümüzde doktora ve ikinci öğretim eğitimi ve öğretimi 2011-2012 güz yarıyılında başlamıştır. 11.07.1992 tarih 21281 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 3837 Sayılı Kanunun Ek 9. maddesi ile kurulan Üniversitemizin adı, 11.04.2012 tarih 28261 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 6287 sayılı kanunun 18. maddesi uyarınca "Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak ve son olarak da 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 7141 sayılı kanunun 6. maddesi uyarınca "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak değiştirilmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.0 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çevre Mühendislerinin Çalıştığı Yerler Belediyeler İller bankası Devlet Su İşleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Endüstriyel Tesisler Çevre Teknolojileri ve Hizmetleri üreten özel kuruluşlar Çevre korunmasında gönüllü kuruluşlar Üniversiteler, Yüksek Okullar, Enstitüler ve Merkezler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008163
ISCO:08
ISCO:08
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü, 01 Ocak 1993 tarihinde tüzel kişilik kazanan üniversitemiz ile beraber "Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü" adıyla resmen kurulmuştur. Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz 5 Profesör, 1 Doçent, 5 Doktor Öğretim Üyesi ve 7 Araştırma Görevlisi ile eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüzde lisans eğitimi ve öğretimi 2006-2007 güz yarıyılında, yüksek lisans eğitimi ve öğretimi ise 2001-2002 bahar yarıyılında başlamıştır. Bölümümüzde doktora ve ikinci öğretim eğitimi ve öğretimi 2011-2012 güz yarıyılında başlamıştır. 11.07.1992 tarih 21281 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 3837 Sayılı Kanunun Ek 9. maddesi ile kurulan Üniversitemizin adı, 11.04.2012 tarih 28261 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 6287 sayılı kanunun 18. maddesi uyarınca "Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak ve son olarak da 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 7141 sayılı kanunun 6. maddesi uyarınca "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi" olarak değiştirilmiştir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Bir bilim dalı, iş veya öğrenme alanında özgün fikirlerin oluşturulmasına veya araştırma yapılmasına temel teşkil edebilecek ileri üstü düzeyde bilgiye ve uzmanlık bilgisine sahiptir.
- Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
- Yeni bir bilgi veya prosedür geliştirmek veya farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirmek için bir iş veya öğrenme alanına özgü araştırma ve inovasyon yapma becerilerine sahiptir.
- Alanıyla ilgili çalışmaları yönetir, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekı̂ bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için sorumluluk alır.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
- Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında sorumluluk alır.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri üstü düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
- Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
- Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve ana sanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Çevre Mühendislerinin Çalıştığı Yerler Belediyeler İller bankası Devlet Su İşleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Endüstriyel Tesisler Çevre Teknolojileri ve Hizmetleri üreten özel kuruluşlar Çevre korunmasında gönüllü kuruluşlar Üniversiteler, Yüksek Okullar, Enstitüler ve Merkezler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008163 | |
Qualification Title | Environmental Engineering MSc. Graduate Diploma with Thesis | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exam reviews are performed with calculating the percentage of %40 for mid-term exams and the percentage of %60 for final exams. The mid-term studies such as homework, project and presentation are realized for a each lesson. 1 Attains widening and deepening of knowledge by conducting scientific research in the field of engineering, evaluates, comments on and applies knowledge. 2 Has extensive information on up-to-date techniques and methods and their restrictions. 3 Completes and applies knowledge with scientific methods using restricted or lacking data, aggregates knowledge belonging to different disciplines. 4 Is aware of the newly-developing applications in his profession and does research and learns them when necessary. 5 Builds engineering problems, develops methods to solve them and applies innovative methods in solutions.6 Develops new and / or original ideas and methods; develops innovative solutions in system, part or process design. 7 Designs and applies research based on analytical modeling and experimental method; solves and comments on the complex situations that arise during this process 8 Acts as a leader in multi-disciplinary teams, develops solution approaches in complex situations and takes on responsibility. 9 Communicates orally and in written fırm using a foreign language at least at B2 level of European Language Portfolio .10 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields. 11 Describes the social and environmental dimensions of engineering applications. 12 Takes social, scientific and ethical values into consideration in levels of collection of data, commenting, announcement and in all professional actions. 13 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | 1 Attains widening and deepening of knowledge by conducting scientific research in the field of engineering, evaluates, comments on and applies knowledge. 2 Has extensive information on up-to-date techniques and methods and their restrictions. 3 Completes and applies knowledge with scientific methods using restricted or lacking data, aggregates knowledge belonging to different disciplines. 4 Is aware of the newly-developing applications in his profession and does research and learns them when necessary. 5 Builds engineering problems, develops methods to solve them and applies innovative methods in solutions 6 Develops new and / or original ideas and methods; develops innovative solutions in system, part or process design. 7 Designs and applies research based on analytical modeling and experimental method; solves and comments on the complex situations that arise during this process. 8 Acts as a leader in multi-disciplinary teams, develops solution approaches in complex situations and takes on responsibility. 9 Communicates orally and in written fırm using a foreign language at least at B2 level of European Language Portfolio. 10 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields. 11 Describes the social and environmental dimensions of engineering applications. 12 Takes social, scientific and ethical values into consideration in levels of collection of data, commenting, announcement and in all professional actions. 13 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields. In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Environmental Engineers can work on: Municipalities Bank of Provenance State Water Works Ministry of Environment and Urbanization Ministry of Forestry and Water Works Industrial plants Private foundations working on environmental technologies Environmental protection foundations Universities | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008163
ISCO:08
ISCO:08
- Attains widening and deepening of knowledge by conducting scientific research in the field of engineering, evaluates, comments on and applies knowledge.
- Has extensive information on up-to-date techniques and methods and their restrictions.
- Completes and applies knowledge with scientific methods using restricted or lacking data, aggregates knowledge belonging to different disciplines.
- Is aware of the newly-developing applications in his profession and does research and learns them when necessary.
- Builds engineering problems, develops methods to solve them and applies innovative methods in solutions.
- Develops new and / or original ideas and methods; develops innovative solutions in system, part or process design.
- Designs and applies research based on analytical modeling and experimental method; solves and comments on the complex situations that arise during this process.
- Acts as a leader in multi-disciplinary teams, develops solution approaches in complex situations and takes on responsibility.
- Communicates orally and in written fırm using a foreign language at least at B2 level of European Language Portfolio.
- Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields.
- Describes the social and environmental dimensions of engineering applications.
- Takes social, scientific and ethical values into consideration in levels of collection of data, commenting, announcement and in all professional actions.
- Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields.
Exam reviews are performed with calculating the percentage of %40 for mid-term exams and the percentage of %60 for final exams. The mid-term studies such as homework, project and presentation are realized for a each lesson.
1 Attains widening and deepening of knowledge by conducting scientific research in the field of engineering, evaluates, comments on and applies knowledge.
2 Has extensive information on up-to-date techniques and methods and their restrictions.
3 Completes and applies knowledge with scientific methods using restricted or lacking data, aggregates knowledge belonging to different disciplines.
4 Is aware of the newly-developing applications in his profession and does research and learns them when necessary.
5 Builds engineering problems, develops methods to solve them and applies innovative methods in solutions.6 Develops new and / or original ideas and methods; develops innovative solutions in system, part or process design.
7 Designs and applies research based on analytical modeling and experimental method; solves and comments on the complex situations that arise during this process
8 Acts as a leader in multi-disciplinary teams, develops solution approaches in complex situations and takes on responsibility.
9 Communicates orally and in written fırm using a foreign language at least at B2 level of European Language Portfolio
.10 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields.
11 Describes the social and environmental dimensions of engineering applications.
12 Takes social, scientific and ethical values into consideration in levels of collection of data, commenting, announcement and in all professional actions.
13 Transfers the process and results of his work clearly and systematically in written or oral form in national and international environments in the field of in other fields.
Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.
Environmental Engineers can work on: Municipalities Bank of Provenance State Water Works Ministry of Environment and Urbanization Ministry of Forestry and Water Works Industrial plants Private foundations working on environmental technologies Environmental protection foundations Universities
Qualification is continuous