Yeterlilik Kodu | TR0030024022 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1992-1993 akademik yılından itibaren yüksek lisans programında öğrenci kabul etmeye başlayan program bugüne kadar 59 yüksek lisans mezunu vermiştir. Yabancı dil şartı gelmesi nedeniyle son 3 yılda öğrenci sayısında azalma meydana gelmiş ve mezun sayısı da beraberinde çok artmamıştır. Yüksek lisansa devam den 42 öğrenci bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak (en az 7 ders ve 21 saat), 1 adet seminer vermek, tez bitirmek ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek Mühendis ünvanı elde edenler öncelikli olarak daha çok üniversite, bakanlıklar ve belediyelerde çalışmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024022
- Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilmek.
- Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilmek.
- Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
- Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
- Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
- Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
- Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
- Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
- Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
- Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
- Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmek.
1992-1993 akademik yılından itibaren yüksek lisans programında öğrenci kabul etmeye başlayan program bugüne kadar 59 yüksek lisans mezunu vermiştir. Yabancı dil şartı gelmesi nedeniyle son 3 yılda öğrenci sayısında azalma meydana gelmiş ve mezun sayısı da beraberinde çok artmamıştır. Yüksek lisansa devam den 42 öğrenci bulunmaktadır.
Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.
Yüksek Mühendis ünvanı elde edenler öncelikli olarak daha çok üniversite, bakanlıklar ve belediyelerde çalışmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024022 | |
Qualification Title | Environmental Engineering Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024022
Qualification is continious.