Yeterlilik Kodu | TR0030034895 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi (Avrupa MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr | |
Sorumlu Kurum URL | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen yardımcı personeller yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan nitelikli personeller yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın diğer amaçları kısaca özetlenirse yukarıda sözü edilen yaş grubu çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip kişileri bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlamak, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen yardımcı personeller yetiştirmek şeklinde sıralanabilir. | |
Öğrenme Ortamları | Teorik Eğitim:
Uygulamalı Eğitim:
Dijital Platformlar:
Staj:
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri seviyede sahip olabilir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarının Değerlendirilmesi a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir. b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir. d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür. e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir. f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır. e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz. Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir. a) Notlar 100 üzerinden verilir. b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir. c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir. d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır. e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez Başarı Notu Katsayı Harfli Başarı Notu 90-100 4 AA Başarılı 85-89 3,5 BA Başarılı 75-84 3 BB Başarılı 65-74 2,5 CB Başarılı 60-64 2 CC Başarılı 50-59 1,5 DC Koşullu geçer(Ön Lisans) 45-49 1 DD Koşullu geçer(Lisans) 0-44 FF Başarısız DZ Devamsız YZ Yetersiz B Kredisiz dersler için başarılı K Kredisiz dersler için başarısız DE Devam eden çalışma DÇ Dersten çekilme
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Çocuk Gelişimi Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı(DGS) ile üniversitelerin Özel Eğitim Öğretmenliği, Sosyal Hizmet, Çocuk Gelişimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi gibi bölümlerine devam edip lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030034895
ISCO 08
ISCO 08
Çocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen yardımcı personeller yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan nitelikli personeller yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın diğer amaçları kısaca özetlenirse yukarıda sözü edilen yaş grubu çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip kişileri bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlamak, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen yardımcı personeller yetiştirmek şeklinde sıralanabilir.
Teorik Eğitim:
- Sınıf içi derslerde teorik konular işlenir.
- Dersler, TYYÇ'de belirtilen disiplinlerarası öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşım ile tasarlanır.
Uygulamalı Eğitim:
- Atölye çalışmaları: Çocuk ve Oyun, Özel eğitimde materyaller, Okul Öncesi Materyal Geliştirme gibi konularda uygulama yapılır.
Dijital Platformlar:
- Online öğrenme araçları ile öğrencilerin bağımsız öğrenme becerileri desteklenir.( LMS)
Staj:
- TYYÇ’deki uygulamalı bilgi ve beceri kazanımı yeterliliği doğrultusunda zorunlu staj programları gerçekleştirilir.
- Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
- Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular.
- Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar.
- Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir.
Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri seviyede sahip olabilir:
- Bağımsız çalışabilme,
- sorumluluk alabilme,
- öğrenme,
- alana özgü,
- iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.
Başarının Değerlendirilmesi
a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.
b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.
d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.
e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.
f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.
e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.
Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.
a) Notlar 100 üzerinden verilir.
b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.
c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.
d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.
e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Başarı Notu Katsayı Harfli Başarı Notu
90-100 4 AA Başarılı
85-89 3,5 BA Başarılı
75-84 3 BB Başarılı
65-74 2,5 CB Başarılı
60-64 2 CC Başarılı
50-59 1,5 DC Koşullu geçer(Ön Lisans)
45-49 1 DD Koşullu geçer(Lisans)
0-44 FF Başarısız
DZ Devamsız
YZ Yetersiz
B Kredisiz dersler için başarılı
K Kredisiz dersler için başarısız
DE Devam eden çalışma
DÇ Dersten çekilme
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çocuk Gelişimi Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı(DGS) ile üniversitelerin Özel Eğitim Öğretmenliği, Sosyal Hizmet, Çocuk Gelişimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi gibi bölümlerine devam edip lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030034895 | |
Qualification Title | Chıld Development Program Assocıate Dıploma | |
Awarding Body | KOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Basiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr | |
Awarding Body Url | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The main purpose of the Child Development Program is to train assistant personnel who embrace the importance of child development and education, recognize the developmental characteristics of children aged 0-18, gain knowledge about their habits and needs, and take precautions against problems that children may encounter. In addition, the program aims to train qualified personnel who can recognize children in need of special education, organize an appropriate educational environment for these children, and are conscious about maternal health. Other objectives of the program can be summarized briefly: to provide people with knowledge about the symptoms of the diseases that can be seen in children in the above-mentioned age group, who know the ways of prevention and patient care techniques, and who have basic knowledge and skills in first aid, to this field; These can be listed as preparing educational toys suitable for children's development levels and developing technology, and training auxiliary personnel who can maintain and repair the machines, tools and equipment they use. | |
Learning Environments | Theoretical Education: • Theoretical topics are covered in classroom lessons. • Courses are designed with an approach that supports interdisciplinary learning as specified in TYYÇ. Applied Training: • Workshops: Practices are carried out on topics such as Children and Games, Materials in Special Education, Preschool Material Development. Digital Platforms: • Students' independent learning skills are supported with online learning tools. (LMS) Internship: • Compulsory internship programs are carried out in line with the applied knowledge and skill acquisition qualification in TYYÇ. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Evaluation of Success a) Statuses regarding students' education are monitored through the University Student Information System (OBS). b) Success in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the exams taken during the semester for that course, the success in the practical, homework, projects, continuation, laboratory and similar mid-term studies and the final exam together. c) Success grade of a course; The grade obtained as a result of mid-term examination and measurement systems is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that it is not less than 40% and not more than 60%. d) The instructor of the course, at the beginning of the semester; The course content is obliged to announce to students all types of measurement that will be the basis for calculating the success grade. e) The student must retake the compulsory or elective courses that he failed. However, if these courses are taken out of the program, which course will be taken is determined by the relevant department/program. f) The student must take the course he/she failed with priority. e) During the period in which the student repeats the failed course, attendance is not required. Success Grade: Grades and coefficients are evaluated as stated below. a) Grades are given out of 100. b) Courses with AA, BA, BB, CB, CC letter grades are considered successful. c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 or above (conditionally pass) in Associate Degree programs. d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs. e) B and K grades are not included in GPA calculations
Success Grade Coefficient Score AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 60-64 DC 1,50 50-59 DD 1,00 45-49 FD 0,50 40-44 FF 0,00 00-39 Grade Point Average: The grade determined by dividing the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester and the sum of the ECTS values of those courses separately by the total ECTS values of these courses is called the Semester Weighted Grade Average (GPA). Division is found by executing two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called General Weighted Average (GAPA). | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |
Access Requirements | The Child Development Program first accepts students according to the Central Placement Result by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the TYT score type results. | |
Conditions for Success | Student; Provided that they have completed the theoretical and practical studies of the diploma program in which they are registered; For associate degree programs, a minimum of 120 ECTS must be completed. In order to graduate from an associate degree program, the GPA must be at least 2.00. If a student has succeeded in all the courses specified in the curriculum of the Department/Program in which he/she is registered, but his/her GPA is below 2.00, he/she must increase his/her GPA to 2.00 or above by increasing at least one of the courses with (DD) and (DC) grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can apply to undergraduate education programs. With the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, they can continue their studies in departments such as Special Education Teaching, Social Work, Child Development, Preschool Teaching, Health Management and receive a bachelor's degree. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030034895
ISCO 08
ISCO 08
The main purpose of the Child Development Program is to train assistant personnel who embrace the importance of child development and education, recognize the developmental characteristics of children aged 0-18, gain knowledge about their habits and needs, and take precautions against problems that children may encounter. In addition, the program aims to train qualified personnel who can recognize children in need of special education, organize an appropriate educational environment for these children, and are conscious about maternal health. Other objectives of the program can be summarized briefly: to provide people with knowledge about the symptoms of the diseases that can be seen in children in the above-mentioned age group, who know the ways of prevention and patient care techniques, and who have basic knowledge and skills in first aid, to this field; These can be listed as preparing educational toys suitable for children's development levels and developing technology, and training auxiliary personnel who can maintain and repair the machines, tools and equipment they use.
Theoretical Education:
• Theoretical topics are covered in classroom lessons.
• Courses are designed with an approach that supports interdisciplinary learning as specified in TYYÇ.
Applied Training:
• Workshops: Practices are carried out on topics such as Children and Games, Materials in Special Education, Preschool Material Development.
Digital Platforms:
• Students' independent learning skills are supported with online learning tools. (LMS)
Internship:
• Compulsory internship programs are carried out in line with the applied knowledge and skill acquisition qualification in TYYÇ.
- Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
- Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular.
- Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar.
- Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir.
- It is defined as being able to work independently,
- taking responsibility,
- learning,
- field-specific,
- communication and social competencies.
Evaluation of Success
a) Statuses regarding students' education are monitored through the University Student Information System (OBS).
b) Success in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the exams taken during the semester for that course, the success in the practical, homework, projects, continuation, laboratory and similar mid-term studies and the final exam together.
c) Success grade of a course; The grade obtained as a result of mid-term examination and measurement systems is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that it is not less than 40% and not more than 60%.
d) The instructor of the course, at the beginning of the semester; The course content is obliged to announce to students all types of measurement that will be the basis for calculating the success grade.
e) The student must retake the compulsory or elective courses that he failed. However, if these courses are taken out of the program, which course will be taken is determined by the relevant department/program.
f) The student must take the course he/she failed with priority.
e) During the period in which the student repeats the failed course, attendance is not required.
Success Grade: Grades and coefficients are evaluated as stated below.
a) Grades are given out of 100.
b) Courses with AA, BA, BB, CB, CC letter grades are considered successful.
c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 or above (conditionally pass) in Associate Degree programs.
d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs.
e) B and K grades are not included in GPA calculations
Success Grade Coefficient Score
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 75-84
CB 2,50 65-74
CC 2,00 60-64
DC 1,50 50-59
DD 1,00 45-49
FD 0,50 40-44
FF 0,00 00-39
Grade Point Average: The grade determined by dividing the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester and the sum of the ECTS values of those courses separately by the total ECTS values of these courses is called the Semester Weighted Grade Average (GPA). Division is found by executing two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called General Weighted Average (GAPA).
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
The Child Development Program first accepts students according to the Central Placement Result by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the TYT score type results.
Students who graduate from this program can apply to undergraduate education programs. With the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, they can continue their studies in departments such as Special Education Teaching, Social Work, Child Development, Preschool Teaching, Health Management and receive a bachelor's degree.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.