Yeterlilik Kodu | TR0030219242 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca yapılmaktadır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ders tanımlarında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Çocuk Gelişimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir: • Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek • 4.00 üzerinden 2.5 Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına(4 yıllık,birinci öğretim) kabul alabilmek için, öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar.500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim genel not ortalamasından alınan puanlara göre Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra,ÖSYM öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir.Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelerin akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçim hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruğuna sahip olan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti dışında yurt dışında ortaöğretimin son üç yılında olan öğrencilere de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olması veya başarıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz | |
Başarma Şartları | Çocuk Gelişimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir: Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek 4.00 üzerinden 2.5 Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak Programdan mezun olabilmek için 151 ulusal kredi ve 240 AKTS/ECTS kredisini tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimciler sağlık, sosyal hizmetler ve eğitim alanlarında ve diğer sektörlerde çalışabilirler.
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219242
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleki kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
- Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgileri kanıta dayalı olarak değerlendirme, yorumlama ve geliştirme bilgisine sahiptir.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili müdahale/destek/eğitim programları, yaklaşımlar, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Mesleki bilgileri doğrultusunda, farklı yöntem, teknik ve araçlarla tipik, atipik ve riskli gelişim gösteren çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yaparak gelişimsel tanı koyar.
- Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak kanıt temelli verileri: yorumlar,analiz eder,etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, süreci raporlar,izlem çalışmalarını yürütür.
- Mesleki bilgileri doğrultusunda müdahale/destek/eğitim programları hazırlama, araç/gereç geliştirme, ortam düzenleme, programları uygulama, değerlendirme; aileye ve/veya çocuk ile çalışan diğer profesyonellere danışmanlık yapma becerisine sahiptir.
- Farklı özellikteki çocukların toplumla bütünleşmesini sağlamak için çocuğu, aileyi, kurum ve kuruluşları içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
- Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
- Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- Çocuklar, aileler, kurumlar, kuruluşlar, meslektaşlar ve diğer ekip üyeleri ile kişilerarası uyum becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar.
- Alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışarak öneriler sunar.
- Çocuk gelişimi alanında diğer disiplinlerle yapılan çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
- Toplumsal düzeyde çocuğun gelişimi, eğitimi, korunması, desteklenmesi konularında görev ve sorumluluk alarak profesyonel kimliği ile topluma örnek olur.
- Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, düşünce ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Birey olarak mesleği ile ilgili mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
- Birey, çevre, koruma ve güvenlik konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi süreçlerine uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca yapılmaktadır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ders tanımlarında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Çocuk Gelişimi okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir: • Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek • 4.00 üzerinden 2.5 Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına(4 yıllık,birinci öğretim) kabul alabilmek için, öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar.500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim genel not ortalamasından alınan puanlara göre Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra,ÖSYM öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir.Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelerin akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçim hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruğuna sahip olan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti dışında yurt dışında ortaöğretimin son üç yılında olan öğrencilere de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olması veya başarıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz
Çocuk Gelişimciler sağlık, sosyal hizmetler ve eğitim alanlarında ve diğer sektörlerde çalışabilirler.
- Akademik personel, kadrolarında,
- Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı’nda idareci, danışman, uzman ve Çocuk Gelişimcisi,
- Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü’nde, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında idareci, uzman, danışman ve Çocuk Gelişimcisi,
- Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, İlköğretim Genel Müdürlüğü, Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Araştırma Planlama Koordinasyon Kurulu Başkanlığı’nda, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, Halk Eğitim Merkezlerinde, Talim Terbiye Genel Kurulu’nda program hazırlayıcı ve denetleyici,
- Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde Çocuk Gelişimcisi,
- Hastanelerde çocukların yattığı servislerde ve hastane okullarında program koordinatörü ve Çocuk Gelişimcisi,
- Resmi ve özel anaokullarında kurucu, idareci, uzman ve Çocuk Gelişimcisi,
- Resmi özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde kurucu, idareci, uzman ve Çocuk Gelişimcisi,
- Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu ve gönüllü kuruluşlar bünyesindeki sosyal dezavantajlı çocuklar ve ailelerine yönelik çalışmalarda Çocuk Gelişimcisi ve danışman,
- Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde bilirkişi ve danışman, ıslahevlerinde Çocuk Gelişimcisi,
- Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde yapımcı, danışman ve uzman,
- Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında yazar, uzman, danışman, redaktör, editör,
- Eğitsel oyuncak üretiminde tasarımcı, danışman ve denetimci olarak görev yapmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219242 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knows the professional concepts, theories, national and international applications and relations between concepts. Has the knowledge of evaluating, interpreting and developing evidence-based information about child development. Has the knowledge of intervention / support / training programs, approaches, teaching methods and techniques, measurement and evaluation related to the field of child development. In line with his / her professional knowledge, he / she makes developmental diagnoses by making developmental evaluations of children who have typical, atypical and risky development with different methods, techniques and tools. Using his / her professional knowledge and skills, he / she develops evidence-based data: comments, analyzes, develops solutions by considering ethical values, reports the process and carries out follow-up studies. Preparing intervention / support / training programs in line with their professional knowledge, developing tools / materials, organizing environment, implementing programs, evaluating; has the ability to advise parents and / or other professionals working with children. Develops and implements appropriate strategies with a multi-faceted approach that includes children, families, institutions and organizations to ensure the integration of children with different characteristics into society. Reflects the philosophy of the programs related to the profession, the general characteristics and the requirements of each element of the program. Takes responsibility for individual and group work to solve unforeseen problems encountered in child development practices. Communicates effectively with children, families, institutions, organizations, colleagues and other team members using interpersonal adaptation skills. It communicates with other people and institutions in the field and communicates their information, discusses the problems and offers suggestions. Takes responsibility in the work carried out with other disciplines in the field of child development and performs its duties effectively. Plans and implements professional projects, researches and activities for the social environment in which he / she lives with the consciousness of social responsibility. It sets an example for the society with its professional identity by taking responsibility and responsibility in the development, education, protection and support of the child at the social level. It follows the national and international developments related to child development and shares its thoughts and suggestions with both quantitative and qualitative data in written and orally. Acts as an individual in accordance with the relevant legislation, human rights, social, scientific, cultural values ??and the principles of professional ethics. The individual has sufficient consciousness about the environment, protection and security and behaves according to the quality management processes. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams, evaluation and grading are carried out in accordance with Karabuk University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations. The method of measurement and evaluation applied for each course is explained in detail in the course descriptions. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf In order to qualify for the award of a Bachelor’s Degree, a student must have completed -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.50/4.00 (60/100) and 240 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Child Development Specialist are able to work in health institutions, social services and educational field; * As an academic staff in educational field. * As an executive expert, consultant and a child development specialist in Turkish Institution of Family Research, Administration for Disabled People, State Planning Organization. * As an executive, expert and child development specialist in Turkish social service and children protection institution, in nursery schools and orphanages. * As a program maker or an inspector in Ministry of National Education General Directorate of Pre-primary Education, general Directorate of Technical Education for Girls, General Directorate of Primary Education,General Directorate of Special Education Guidance and Counseling Services, Coordination Commission of Research and Planning Counseling and Research Centers, Public Education Centers, Board of Education and Discipline. * As a Child Development Specialist in Centers for Maternal and Infant Health and Centers for family Planning * As a Child Development Specialist and a program coordinator in service where the children are staying and in hospital schools * As an executive, expert, founder and Child Development Specialist in private and official pre-schools *As an executive, expert, founder and Child Development Specialist in Special Education Nursing and Rehabilitation Centers *As a consultant and Child Development Specialist in Turkish Social Service and Children Protection Institution and in the activities regarding social disadvantaged children and their families within Turkish Social Service and Children Protection Institution and voluntary agencies. *As an expert and consultant in juvenile courts and a Child Development Specialist in house of correction * As an expert, consultant and producer in preparing and conducting child and youth and educational programmes in radios and televisions. * As an author, expert, consultant, redactor and editor in preparing children oriented books, journals and newspapers. *As an designer, consultant and inspector in educational toy manufacturing. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219242
Knows the professional concepts, theories, national and international applications and relations between concepts. Has the knowledge of evaluating, interpreting and developing evidence-based information about child development. Has the knowledge of intervention / support / training programs, approaches, teaching methods and techniques, measurement and evaluation related to the field of child development. In line with his / her professional knowledge, he / she makes developmental diagnoses by making developmental evaluations of children who have typical, atypical and risky development with different methods, techniques and tools. Using his / her professional knowledge and skills, he / she develops evidence-based data: comments, analyzes, develops solutions by considering ethical values, reports the process and carries out follow-up studies. Preparing intervention / support / training programs in line with their professional knowledge, developing tools / materials, organizing environment, implementing programs, evaluating; has the ability to advise parents and / or other professionals working with children. Develops and implements appropriate strategies with a multi-faceted approach that includes children, families, institutions and organizations to ensure the integration of children with different characteristics into society. Reflects the philosophy of the programs related to the profession, the general characteristics and the requirements of each element of the program. Takes responsibility for individual and group work to solve unforeseen problems encountered in child development practices. Communicates effectively with children, families, institutions, organizations, colleagues and other team members using interpersonal adaptation skills. It communicates with other people and institutions in the field and communicates their information, discusses the problems and offers suggestions. Takes responsibility in the work carried out with other disciplines in the field of child development and performs its duties effectively. Plans and implements professional projects, researches and activities for the social environment in which he / she lives with the consciousness of social responsibility. It sets an example for the society with its professional identity by taking responsibility and responsibility in the development, education, protection and support of the child at the social level. It follows the national and international developments related to child development and shares its thoughts and suggestions with both quantitative and qualitative data in written and orally. Acts as an individual in accordance with the relevant legislation, human rights, social, scientific, cultural values ??and the principles of professional ethics. The individual has sufficient consciousness about the environment, protection and security and behaves according to the quality management processes.
Exams, evaluation and grading are carried out in accordance with Karabuk University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations. The method of measurement and evaluation applied for each course is explained in detail in the course descriptions. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Child Development Specialist are able to work in health institutions, social services and educational field; * As an academic staff in educational field. * As an executive expert, consultant and a child development specialist in Turkish Institution of Family Research, Administration for Disabled People, State Planning Organization. * As an executive, expert and child development specialist in Turkish social service and children protection institution, in nursery schools and orphanages. * As a program maker or an inspector in Ministry of National Education General Directorate of Pre-primary Education, general Directorate of Technical Education for Girls, General Directorate of Primary Education,General Directorate of Special Education Guidance and Counseling Services, Coordination Commission of Research and Planning Counseling and Research Centers, Public Education Centers, Board of Education and Discipline. * As a Child Development Specialist in Centers for Maternal and Infant Health and Centers for family Planning * As a Child Development Specialist and a program coordinator in service where the children are staying and in hospital schools * As an executive, expert, founder and Child Development Specialist in private and official pre-schools *As an executive, expert, founder and Child Development Specialist in Special Education Nursing and Rehabilitation Centers *As a consultant and Child Development Specialist in Turkish Social Service and Children Protection Institution and in the activities regarding social disadvantaged children and their families within Turkish Social Service and Children Protection Institution and voluntary agencies. *As an expert and consultant in juvenile courts and a Child Development Specialist in house of correction * As an expert, consultant and producer in preparing and conducting child and youth and educational programmes in radios and televisions. * As an author, expert, consultant, redactor and editor in preparing children oriented books, journals and newspapers. *As an designer, consultant and inspector in educational toy manufacturing.
Qualification is continuous