Yeterlilik Kodu | TR0030220743 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çocuk Gelişimi Bölümünde öğrencilerin,0-18 yaş grubundaki bebeklik, okul öncesi ve gençlik çağlarındaki çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme ve izleme; gelişim düzeylerine uygun destekleyici programlar hazırlama ve uygulama; ailelere ve çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma; toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk- aile ilgili disiplinlerle koordinasyon kurarak çalışma formasyonu ile donatılmış olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 2 aşamalı olarak vize ve final şeklinde güz ve bahar dönemlerinde yazılı veya uygulamalı olarak yapılır. Ölçme ve değerlendirme kriteri olarak vize notunun %40ı ve final notunun %60ı değerlendirilir. Sınavlara ilişkin üniversitenin yönetmeliği esas alınmaktadır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimcinin temel hedefi, 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların gelişimlerini desteklemektir. Çocuk gelişimci, çocukların gelişimini değerlendirmeye yönelik araçlar geliştirir; alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara gereksinimleri doğrultusunda danışmanlık yapar; yayın ve araştırma hizmetleri sunar. Çağdaş yaklaşımlar kullanarak çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili projeler geliştirir ve projeleri toplumun her kesimindeki çocuk ve ailelerin yüksek yararına olacak şekilde hayata geçirip yaygınlaştırır. Çocuk Gelişimci, Sağlık, Sosyal alanlarda ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen görevleri yapmaktadır. Hastanelerde ve Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışan Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, birinci basamak sağlık kuruluşlarında sunulan çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanması ve kurum içi ve dışı işbirliği imkanlarının yaratılabilmesi için ilgili kişi ve şube ile işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur. Mezunlarımız KPSS sınavından aldıkları puana göre tercih yaparak sağlık kuruluşlarına atanmaktadır.Sosyal alanlarda ise, Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Çocuk Gelişimci ve Çocuk Gelişimi Uzmanı olarak görev alabilirler. Söz konusu kurumda çalışan çocuk gelişimci, hizmet bölgesinde yaşayan çocukların gelişim düzeylerinin saptanması, gelişimlerinin izlenmesinden sorumludur. Sorunlarının çözümüne yönelik mesleki çalışmalar yapar; mesleki teknik ve yöntemleri kullanarak merkezde bulunan okul öncesi ve engelli ve ergen çocuklara yönelik programlar hazırlar, uygular ve gerekli materyalin hazırlanmasında görev alırlar.Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, çocuğun merkeze uyumunun sağlanması amacıyla çocuğu takip eder ve mesleki çalışma sürecinde vaka sunumunu yaparlar. Sosyal serviste görevlendirilen ve çocuğun merkeze kabulü ve uyumu ile ilgili çalışmalar yapan bir Çocuk Gelişimci, çocukların duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimi için gerekli gelişim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesinden sorumludur. Emniyet Genel Müdürlüğü, Çocuk Şube Müdürlüğü/Büro Amirliğinde de görev alabilen Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları çocukların ve ailelerinin kendileri veya çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunların tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Çocuğun durumunu iyileştirmek için ailesi ve okul, sosyal ve sağlık hizmetleri gibi kuruluşlarla işbirliği içinde, çocukları suça iten fiziki, psikolojik ve sosyolojik etkenlerin araştırılması, suçluluğu ortadan kaldırmaya yönelik plan ve programların geliştirilmesi, korunmaya muhtaç olan, ihmal ve istismara maruz kalan, evden veya bulunduğu kurum ya da kuruluştan kaçan, sokakta yaşayan ve sokakta çalıştırılan, uçucu, uyuşturucu ve madde bağımlısı olan, suça itilen ve mağdur çocuğun kendisine ve kanuni mümessiline rehberlik hizmeti sunulmasından sorumludurlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220743
ISCO:08
ISCO:08
Çocuk Gelişimi Bölümünde öğrencilerin,0-18 yaş grubundaki bebeklik, okul öncesi ve gençlik çağlarındaki çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme ve izleme; gelişim düzeylerine uygun destekleyici programlar hazırlama ve uygulama; ailelere ve çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma; toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk- aile ilgili disiplinlerle koordinasyon kurarak çalışma formasyonu ile donatılmış olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Meslek etiğine uygun şekilde davranmak
- Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiyedeki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izlemek, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirmek, yeni bilgi ve deneyimlerini aktarmak
- Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışmak Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmek ve sürdürebilmek
- Aileler ile işbirliği içinde çalışabilmek
- Çocuk ve ailenin kültürel özelliklerine duyarlı olmak
- Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirmek
- Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirlemek
- Değerlendirme verilerine dayalı, sistematik ve bilimsel dayanakları olan gelişimsel destek programlarını hazırlamak, uygulamak ve izleme çalışmaları yapmak
- Gelişimsel olarak risk altında olan çocuk ve aileleri belirlemek ve uygun birimlere yönlendirmek
- Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak
- Etkili problem çözme ve iletişim becerilerine sahip olmak
- Çocuk gelişimi konusundaki objektif ölçütlerin farkında olarak, gelişimsel farklılıkları mümkün olan en erken dönemde belirleyebilmek
- Yapılan değerlendirme ve uygulamalar sırasında aile ve çocuğun yüksek yararını gözetmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar 2 aşamalı olarak vize ve final şeklinde güz ve bahar dönemlerinde yazılı veya uygulamalı olarak yapılır. Ölçme ve değerlendirme kriteri olarak vize notunun %40ı ve final notunun %60ı değerlendirilir. Sınavlara ilişkin üniversitenin yönetmeliği esas alınmaktadır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.
Çocuk Gelişimcinin temel hedefi, 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların gelişimlerini desteklemektir. Çocuk gelişimci, çocukların gelişimini değerlendirmeye yönelik araçlar geliştirir; alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara gereksinimleri doğrultusunda danışmanlık yapar; yayın ve araştırma hizmetleri sunar. Çağdaş yaklaşımlar kullanarak çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili projeler geliştirir ve projeleri toplumun her kesimindeki çocuk ve ailelerin yüksek yararına olacak şekilde hayata geçirip yaygınlaştırır. Çocuk Gelişimci, Sağlık, Sosyal alanlarda ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen görevleri yapmaktadır.
Hastanelerde ve Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışan Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, birinci basamak sağlık kuruluşlarında sunulan çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanması ve kurum içi ve dışı işbirliği imkanlarının yaratılabilmesi için ilgili kişi ve şube ile işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur. Mezunlarımız KPSS sınavından aldıkları puana göre tercih yaparak sağlık kuruluşlarına atanmaktadır.Sosyal alanlarda ise, Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Çocuk Gelişimci ve Çocuk Gelişimi Uzmanı olarak görev alabilirler.
Söz konusu kurumda çalışan çocuk gelişimci, hizmet bölgesinde yaşayan çocukların gelişim düzeylerinin saptanması, gelişimlerinin izlenmesinden sorumludur. Sorunlarının çözümüne yönelik mesleki çalışmalar yapar; mesleki teknik ve yöntemleri kullanarak merkezde bulunan okul öncesi ve engelli ve ergen çocuklara yönelik programlar hazırlar, uygular ve gerekli materyalin hazırlanmasında görev alırlar.Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, çocuğun merkeze uyumunun sağlanması amacıyla çocuğu takip eder ve mesleki çalışma sürecinde vaka sunumunu yaparlar. Sosyal serviste görevlendirilen ve çocuğun merkeze kabulü ve uyumu ile ilgili çalışmalar yapan bir Çocuk Gelişimci, çocukların duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimi için gerekli gelişim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesinden sorumludur.
Emniyet Genel Müdürlüğü, Çocuk Şube Müdürlüğü/Büro Amirliğinde de görev alabilen Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları çocukların ve ailelerinin kendileri veya çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunların tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Çocuğun durumunu iyileştirmek için ailesi ve okul, sosyal ve sağlık hizmetleri gibi kuruluşlarla işbirliği içinde, çocukları suça iten fiziki, psikolojik ve sosyolojik etkenlerin araştırılması, suçluluğu ortadan kaldırmaya yönelik plan ve programların geliştirilmesi, korunmaya muhtaç olan, ihmal ve istismara maruz kalan, evden veya bulunduğu kurum ya da kuruluştan kaçan, sokakta yaşayan ve sokakta çalıştırılan, uçucu, uyuşturucu ve madde bağımlısı olan, suça itilen ve mağdur çocuğun kendisine ve kanuni mümessiline rehberlik hizmeti sunulmasından sorumludurlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220743 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To act in accordance with professional ethics. In line with the requirements and principles of the professional education received in the field of Child Development, to follow the professional and technological developments in Turkey and in the world, to improve their existing knowledge and experience, to transfer new knowledge and experiences. Working in collaboration with other disciplines as a requirement of profession. To be able to establish and maintain a direct, open and effective communication with the family and the child. Ability to work collaboratively with families. To be sensitive to the cultural characteristics of the child and family. Developing a holistic perspective on child development. To determine the appropriate assessment approach(s) for the child and family as a requirement of their professional responsibilities in the field of child development. To prepare and implement developmental support programs which assessment data based on systematic and scientific foundations, and to make follow-up studies. To identify children and families at risk for development and to direct them to appropriate units. Make studies to raise the awareness of community about child development. To have effective problem solving and communication skills. To determine the developmental differences as soon as possible with being aware of the objective criteria on child development. To consider the best interests of the family and the child during the evaluations and practices. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations are done in two stages, in the form of midterm and final, in the fall and spring semesters, as written or applied. 40% of the midterm grade and 60% of the final grade are evaluated as assessment and evaluation criteria. The regulations of the university regarding the exams are taken as basis. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). To provide the necessary conditions for horizontal and vertical transition. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The main goal of Child Development is to support the development of normal children aged 0-18, with special needs, acute and chronic diseases, in need of protection and at risk. Child developmentalist develops tools for evaluating childrens development; provides consultancy to people, institutions and organizations related to the field in line with their needs; Provides publishing and research services. It develops projects related to children, families, educators and society by using contemporary approaches, and implements and disseminates the projects in a way that will benefit children and families from all segments of the society. Child Development, Health, Social and other sectors are performing the following tasks. Child Development Specialists and Child Development Specialists working in hospitals and Family Health Centers, making evaluations about the development of child development services offered in primary health care institutions; It is responsible for working in cooperation with the relevant person and the branch in order to produce and implement plans, programs and projects, and to create opportunities for internal and external cooperation. Our graduates are assigned to health institutions by choosing according to the scores they get from the KPSS exam. In social areas, in Child and Youth Centers, Protection Care and Rehabilitation Centers, Houses of Love, Community Centers, General Directorate of the Ministry of Family and Social Policies and Family They can work in Counseling Centers as Child Development and Child Development Specialists. The child development specialist working in the said institution is responsible for determining the developmental levels of the children living in the service area and monitoring their development. Carries out professional studies for the solution of problems; Using professional techniques and methods, they prepare and implement programs for pre-school, disabled and adolescent children in the center and take part in the preparation of the necessary material. Child Development Specialists and Child Development Specialists follow the child in order to ensure that the child adapts to the center and make case presentations during the professional work process. A Child Developmentist, who is assigned to the social service and works on the acceptance and adaptation of the child to the center, is responsible for the implementation and evaluation of the development programs necessary for the emotional, cognitive and social development of children. Child Developmentists who can also work in the General Directorate of Security, Child Branch Directorate / Bureau Chief and Child Development Specialists carry out studies in order to identify the material, moral and social problems of children and their families arising from themselves or environmental conditions or that occur outside their control. In order to improve the situation of the child, in cooperation with the family and institutions such as school, social and health services, investigating the physical, psychological and sociological factors that push children to crime, developing plans and programs to eliminate delinquency, in need of protection, exposed to neglect and abuse, from home or where they live. They are responsible for providing guidance services to the child himself and his legal representative who escaped from an institution or organization, lives and works on the street, is volatile, addicted to drugs and drugs, is pushed into crime and is victimized. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220743
To act in accordance with professional ethics. In line with the requirements and principles of the professional education received in the field of Child Development, to follow the professional and technological developments in Turkey and in the world, to improve their existing knowledge and experience, to transfer new knowledge and experiences. Working in collaboration with other disciplines as a requirement of profession. To be able to establish and maintain a direct, open and effective communication with the family and the child. Ability to work collaboratively with families. To be sensitive to the cultural characteristics of the child and family. Developing a holistic perspective on child development. To determine the appropriate assessment approach(s) for the child and family as a requirement of their professional responsibilities in the field of child development. To prepare and implement developmental support programs which assessment data based on systematic and scientific foundations, and to make follow-up studies. To identify children and families at risk for development and to direct them to appropriate units. Make studies to raise the awareness of community about child development. To have effective problem solving and communication skills. To determine the developmental differences as soon as possible with being aware of the objective criteria on child development. To consider the best interests of the family and the child during the evaluations and practices.
Examinations are done in two stages, in the form of midterm and final, in the fall and spring semesters, as written or applied. 40% of the midterm grade and 60% of the final grade are evaluated as assessment and evaluation criteria. The regulations of the university regarding the exams are taken as basis. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). To provide the necessary conditions for horizontal and vertical transition.
The main goal of Child Development is to support the development of normal children aged 0-18, with special needs, acute and chronic diseases, in need of protection and at risk. Child developmentalist develops tools for evaluating childrens development; provides consultancy to people, institutions and organizations related to the field in line with their needs; Provides publishing and research services. It develops projects related to children, families, educators and society by using contemporary approaches, and implements and disseminates the projects in a way that will benefit children and families from all segments of the society. Child Development, Health, Social and other sectors are performing the following tasks. Child Development Specialists and Child Development Specialists working in hospitals and Family Health Centers, making evaluations about the development of child development services offered in primary health care institutions; It is responsible for working in cooperation with the relevant person and the branch in order to produce and implement plans, programs and projects, and to create opportunities for internal and external cooperation. Our graduates are assigned to health institutions by choosing according to the scores they get from the KPSS exam. In social areas, in Child and Youth Centers, Protection Care and Rehabilitation Centers, Houses of Love, Community Centers, General Directorate of the Ministry of Family and Social Policies and Family They can work in Counseling Centers as Child Development and Child Development Specialists. The child development specialist working in the said institution is responsible for determining the developmental levels of the children living in the service area and monitoring their development. Carries out professional studies for the solution of problems; Using professional techniques and methods, they prepare and implement programs for pre-school, disabled and adolescent children in the center and take part in the preparation of the necessary material. Child Development Specialists and Child Development Specialists follow the child in order to ensure that the child adapts to the center and make case presentations during the professional work process. A Child Developmentist, who is assigned to the social service and works on the acceptance and adaptation of the child to the center, is responsible for the implementation and evaluation of the development programs necessary for the emotional, cognitive and social development of children. Child Developmentists who can also work in the General Directorate of Security, Child Branch Directorate / Bureau Chief and Child Development Specialists carry out studies in order to identify the material, moral and social problems of children and their families arising from themselves or environmental conditions or that occur outside their control. In order to improve the situation of the child, in cooperation with the family and institutions such as school, social and health services, investigating the physical, psychological and sociological factors that push children to crime, developing plans and programs to eliminate delinquency, in need of protection, exposed to neglect and abuse, from home or where they live. They are responsible for providing guidance services to the child himself and his legal representative who escaped from an institution or organization, lives and works on the street, is volatile, addicted to drugs and drugs, is pushed into crime and is victimized.
Qualification is continuous