Yeterlilik Kodu

TR0030003091

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKestel Mahallesi Konya Çimento Caddesi No:80 Alanya Antalya/TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttps://www.alanya.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilen sınav ve değerlendirmeye ilişkin esaslar dikkate alınır. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıÇocuk Gelişimi Önlisans Programından mezun olmak için en az 120 AKTS (64 ulusal) krediyi tamamlamış olmak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, MEBe bağlı kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi, SHÇEK bünyesinde çocuk gelişimcisi, Sağlık Bakanlığına bağlı kliniklerde çocuk gelişimcisi, çocuk yayınları ve oyuncak sektöründe tasarımcı, tatil köyleri gibi büyük turistik tesislerde, spor komplekslerinde, çocuk kulüplerinde okul öncesi eğitimcisi olarak görev yapabilmekte; özel okullarda uzman öğretici olarak derse girebilmekte, devlet okullarında ücretli eğitmen olarak görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003091


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kestel Mahallesi Konya Çimento Caddesi No:80 Alanya Antalya/TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilen sınav ve değerlendirmeye ilişkin esaslar dikkate alınır. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Çocuk Gelişimi Önlisans Programından mezun olmak için en az 120 AKTS (64 ulusal) krediyi tamamlamış olmak ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, MEBe bağlı kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi, SHÇEK bünyesinde çocuk gelişimcisi, Sağlık Bakanlığına bağlı kliniklerde çocuk gelişimcisi, çocuk yayınları ve oyuncak sektöründe tasarımcı, tatil köyleri gibi büyük turistik tesislerde, spor komplekslerinde, çocuk kulüplerinde okul öncesi eğitimcisi olarak görev yapabilmekte; özel okullarda uzman öğretici olarak derse girebilmekte, devlet okullarında ücretli eğitmen olarak görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003091

Qualification Title
Chıld Development Associate Diploma
Awarding BodyAlanya Alaaddin Keykubat University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.alanya.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The person with this qualification;

  • The preschool education institution supports childrens development areas (physical, mental, emotional, social) in the play rooms in the special education institution and childrens clinics.
  • Applies education and teaching methods using patience, compassion, and multi-intelligence-based education methods based on modern understanding in order to prepare children for life and to prepare for a higher education institution.
  • Observes the behaviors of the children to whom it is responsible, and organizes activities that promote and clarify its abilities.
  • To gain good habits for children, to take preventive measures against bad behavior to have the competence to make. can give drama, painting, music, computer and gymnastics training to the children they are responsible for and benefit from modern educational tools.
  • Knows the basic concepts of developmental and developmental periods, organizes activities as required by developmental psychology.
  • Knows the basic concepts related to mental development, can develop applications suitable for mental development periods.
  • Develops concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • Understands the place and importance of play in pre-school education, the child knows how to use the game as a tool to rehabilitate and express themselves.
  • Comprehends the definition, types, reasons, developmental characteristics and educational principles of children in need of special education and has the equipment to guide the families of the children who can guide them.
  • Knows the importance of general human relations, healthy communication and personal development, has basic skills.
  • Students will be able to transfer the basic concepts that will prepare them for primary education or life, both emotionally and cognitively.
Key Competencies-
Further Info

The exam and assessment principles mentioned in the. Alanya Alaaddin Keykubat Unıversıty Students second lıcense and lıcense traınıng and teachıng and examınatıon regulatıon a are taken into account.are required to provide courses in return for 120 ECTS credits, succeed in them; have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the Child development program.

Quality Assurance-
Access Requirements

For registration in the Child Development program, a high school diploma and a national university placement test are required to be completed.

Conditions for SuccessStudents are required to provide courses in return for 120 ECTS credits, succeed in them; have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the Child development program. To successfully complete all the courses available in the program, to obtain at least 2.0 weighted grade point average over 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are pre-school educators in kindergartens and day care centers of MEB, group educators in special education and rehabilitation centers, child developmentist in SHÇEK, child development in clinics affiliated to Ministry of Health, designer in childrens publications and toys sector, large touristic facilities such as resorts, sports complexes. can serve as preschool educator in childrens clubs; In private schools, they can take courses as expert instructors and take charge as a paid trainer in public schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003091


Qualification Title
Chıld Development Associate Diploma

Awarding Body
Alanya Alaaddin Keykubat University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The person with this qualification;

  • The preschool education institution supports childrens development areas (physical, mental, emotional, social) in the play rooms in the special education institution and childrens clinics.
  • Applies education and teaching methods using patience, compassion, and multi-intelligence-based education methods based on modern understanding in order to prepare children for life and to prepare for a higher education institution.
  • Observes the behaviors of the children to whom it is responsible, and organizes activities that promote and clarify its abilities.
  • To gain good habits for children, to take preventive measures against bad behavior to have the competence to make. can give drama, painting, music, computer and gymnastics training to the children they are responsible for and benefit from modern educational tools.
  • Knows the basic concepts of developmental and developmental periods, organizes activities as required by developmental psychology.
  • Knows the basic concepts related to mental development, can develop applications suitable for mental development periods.
  • Develops concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • Understands the place and importance of play in pre-school education, the child knows how to use the game as a tool to rehabilitate and express themselves.
  • Comprehends the definition, types, reasons, developmental characteristics and educational principles of children in need of special education and has the equipment to guide the families of the children who can guide them.
  • Knows the importance of general human relations, healthy communication and personal development, has basic skills.
  • Students will be able to transfer the basic concepts that will prepare them for primary education or life, both emotionally and cognitively.

Key Competencies
-

Further Info

The exam and assessment principles mentioned in the. Alanya Alaaddin Keykubat Unıversıty Students second lıcense and lıcense traınıng and teachıng and examınatıon regulatıon a are taken into account.are required to provide courses in return for 120 ECTS credits, succeed in them; have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the Child development program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For registration in the Child Development program, a high school diploma and a national university placement test are required to be completed.


Conditions for Success
Students are required to provide courses in return for 120 ECTS credits, succeed in them; have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the Child development program. To successfully complete all the courses available in the program, to obtain at least 2.0 weighted grade point average over 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are pre-school educators in kindergartens and day care centers of MEB, group educators in special education and rehabilitation centers, child developmentist in SHÇEK, child development in clinics affiliated to Ministry of Health, designer in childrens publications and toys sector, large touristic facilities such as resorts, sports complexes. can serve as preschool educator in childrens clubs; In private schools, they can take courses as expert instructors and take charge as a paid trainer in public schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address