Yeterlilik Kodu | TR0030004582 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders İzlencelerinde” ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır. Başarı notları Sayısal eşdeğeri AA 90-100BA 82- 89BB 74-81CB 68-73CC 62-67DC 56-61DD 50-55FF 0- 49Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır. http://tyyc.yeniyuzyil.edu.tr/Page/SHMYO/Cocuk_Gelisimi/files/%C3%87ocuk%20Geli%C5%9Fimi%20Program%20Yeterlilikleri.pdf | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Çocuk Gelişimi Programı’na; öncelikli olarak Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Ortaöğretim Başarı Puanı (OÖP) ile Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) içerisinde yer alan bölümlerden sınavsız geçişi tercih eden öğrenciler yerleştirilmektedir. METEB dışında, YGS-4 puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | http://tyyc.yeniyuzyil.edu.tr/Page/SHMYO/Cocuk_Gelisimi/files/%C3%87ocuk%20Geli%C5%9Fimi%20Program%20Yeterlilikleri.pdfÇocuk Gelişimi Önlisans Programı’ndan mezun olabilmesi için; ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak, 30 iş günü süren yaz stajının tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk gelişimcinin temel hedefi, 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların gelişimlerini desteklemektir. Çocuk Gelişimci, Sağlık, Sosyal alanlarda ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen çalışma alanlarında görev yapmaktadır. Hastanelerde ve Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışan Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, birinci basamak sağlık kuruluşlarında sunulan çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanması ve kurum içi ve dışı işbirliği imkânlarının yaratılabilmesi için ilgili kişi ve şube ile işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur. Sosyal alanlarda ise, Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Çocuk Gelişimci olarak görev alabilirler. Emniyet Genel Müdürlüğü, Çocuk Şube Müdürlüğü/Büro Amirliğinde de görev alabilen Çocuk Gelişimciler çocukların ve ailelerinin kendileri veya çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunların tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul ve özel okullarda okul öncesi eğitim kurumlarında görev alarak; yönetici, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak çalışabilirler. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, yönetici, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004582
- Çocukların tüm gelişim özellikleri ve gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal, psikomotor, dil, ahlak vb.) kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olur.
- Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
- Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlerin önemini bilir ve buna uygun davranır.
- Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çalışmalarda sorumluluk alır.
- Çocuk sağlığı ve gelişimine özgü çalışma ve araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanır.
- Çocuk gelişimi alanında disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
- Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konular ve sorunlarla ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve sürecin etkin bir elemanı olarak çalışır.
- Çocuk, aile ve meslektaşlarına yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarını etkili iletişim yöntemlerini kullanarak yönetir.Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
- Çocuk haklarını bilir, toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
- Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
- Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Öğrenciler, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders İzlencelerinde” ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır. Başarı notları Sayısal eşdeğeri AA 90-100BA 82- 89BB 74-81CB 68-73CC 62-67DC 56-61DD 50-55FF 0- 49Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır. http://tyyc.yeniyuzyil.edu.tr/Page/SHMYO/Cocuk_Gelisimi/files/%C3%87ocuk%20Geli%C5%9Fimi%20Program%20Yeterlilikleri.pdf
Çocuk Gelişimi Programı’na; öncelikli olarak Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Ortaöğretim Başarı Puanı (OÖP) ile Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) içerisinde yer alan bölümlerden sınavsız geçişi tercih eden öğrenciler yerleştirilmektedir. METEB dışında, YGS-4 puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.
Çocuk gelişimcinin temel hedefi, 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların gelişimlerini desteklemektir. Çocuk Gelişimci, Sağlık, Sosyal alanlarda ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen çalışma alanlarında görev yapmaktadır. Hastanelerde ve Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışan Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, birinci basamak sağlık kuruluşlarında sunulan çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanması ve kurum içi ve dışı işbirliği imkânlarının yaratılabilmesi için ilgili kişi ve şube ile işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur. Sosyal alanlarda ise, Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Çocuk Gelişimci olarak görev alabilirler. Emniyet Genel Müdürlüğü, Çocuk Şube Müdürlüğü/Büro Amirliğinde de görev alabilen Çocuk Gelişimciler çocukların ve ailelerinin kendileri veya çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunların tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul ve özel okullarda okul öncesi eğitim kurumlarında görev alarak; yönetici, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak çalışabilirler. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, yönetici, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak görev alabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004582 | |
Qualification Title | Child Development Associate Degree | |
Awarding Body | İstanbul Yeni Yüzyıl University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | EXAM REGUALATIONS, ASSESSMENT AND GRADINGThe number and dates of midterm exams are announced by the instructor to the students at the beginning of the academic year/semester. The instructors may hold quizzes, number or dates of which are not to be announced in advance. Exams may be oral, written or both. Faculties or Vocational Schools may decide to assign assignments, projects or researches in their councils. The students who fail in the final exams and those who do not take the exam may take the resit exams for each of the courses they fail at the end of the semester. Midterm and final exams may be written, oral or both. Success criteria for the final exams are valid for the resit exams; and the grade of the resit exam is evaluated as the final exam grade. Grades: Instructors evaluate each student enrolled in their courses according to the grades of quizzes, midterm and final exams, resit exams and other. In line with these evaluations, the instrucctor gives the students a semester grade (AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, FF, DZ). GradeSemester GradeCoefficient88-100AA4.0080-87BA3.5073-79BB3.0066-72CB2.5060-65CC2.0055-59DC1.5050-54DD1.000-49 FF 0.00- DZ 0.00PÇ.1 Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field to interpret and evaluate data using, identify problems, analyze solutions planned for and included in the studies / take responsibility.PÇ.2Access to basic scientific knowledge in the field of assessment and is able to apply knowledge.PÇ.3Issues related to the field have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions, ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral.PÇ.4 Related to the field of child development and related technologies use basic computer programs.PÇ.5 Child development is related to the field with a basic knowledge of using a given task are executed independently.PÇ.6 Child development related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.PÇ.7Applications related to the field of child development encountered in complex and unpredictable work as a team member to solve problems.PÇ.8Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field critically evaluate.PÇ.9Able to identify learning needs and learning guides.PÇ.10Life-long learning is conscious.PÇ.11Issues related to the field of child development and ideas for solutions to problems with professionals who share their suggestions.PÇ.12With social responsibility projects and activities contribute to the social environment of data.PÇ.13On the agenda of society and the world in the field of events and developments are sensitive to traces.PÇ.14.As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and act in accordance with professional ethics and develop solutions.PÇ.15.Areas on a foreign language, information will follow. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | SPECIFIC ADMISSION REQUIREMENTSStudent admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department) visiting students are allowed to enroll in some of the courses offered by the programme. | |
Conditions for Success | PÇ.1 Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field to interpret and evaluate data using, identify problems, analyze solutions planned for and included in the studies / take responsibility.PÇ.2Access to basic scientific knowledge in the field of assessment and is able to apply knowledge.PÇ.3Issues related to the field have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions, ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral.PÇ.4 Related to the field of child development and related technologies use basic computer programs.PÇ.5 Child development is related to the field with a basic knowledge of using a given task are executed independently.PÇ.6 Child development related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.PÇ.7Applications related to the field of child development encountered in complex and unpredictable work as a team member to solve problems.PÇ.8Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field critically evaluate.PÇ.9Able to identify learning needs and learning guides.PÇ.10Life-long learning is conscious.PÇ.11Issues related to the field of child development and ideas for solutions to problems with professionals who share their suggestions.PÇ.12With social responsibility projects and activities contribute to the social environment of data.PÇ.13On the agenda of society and the world in the field of events and developments are sensitive to traces.PÇ.14.As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and act in accordance with professional ethics and develop solutions.PÇ.15.Areas on a foreign language, information will follow.GRADUATION REQUIREMENTSIn order to graduate from this undergraduate programme, the students are required to enrol in all courses specified in the programme, and succeed in all these courses (minimum 120 ECTS credits); as well as obtaining a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | PROFESSIONAL PROFILE OF THE GRADUATES Seals Child Development and recruits graduated with the title of our graduates have the ability to work in a wide area. The importance and effectiveness of the possibility of finding a job due to a growing occupations are quite spacious. This program sufficient knowledge and skills completion child development graduates, private and public school kindergarten in the Social Services and Child Protection Agency connected to the day-care homes / nurseries / kindergartens, child care centers, private educational institutions, childrens clinics can get duties. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004582
- Have the theoretical and application knowledge covering all developmental characteristics and development areas of children (physical, cognitive, social-emotional, psychomotor, language, morality etc.)
- Knowledge and interpretation of the accuracy, reliability and validity of the information about child development It has.
- Knows the importance of ethical principles and values in professional practice Treats.
- Using the basic knowledge and skills acquired in the field of child development, he interprets and evaluates evidence based data, analyzes developmental problems, takes responsibility in studies for children who are normal and abnormal, by observing ethical values.
- Uses information technologies in the study and research areas specific to child health and development.
- Takes responsibility in interdisciplinary studies in the field of child development and performs its duties effectively.
- Informs individuals and institutions about issues and problems related to the field of child development and shares their ideas and solutions with problems by supporting them with quantitative and qualitative data, with experts and non-experts, and works as an effective element of the process.
- Manages guidance / counseling activities for children, family and colleagues by using effective communication methods.
- Evaluates his knowledge critically.Identifies their own learning needs and directs their learning.
- To adopt the principle of lifelong learning by using ways of reaching information effectively.
- Plans and implements professional projects, researches and activities for the social environment in which he / she lives with the consciousness of social responsibility.
- Knows the rights of children, monitors the events on the agenda of the society and the world and is sensitive to developments.
- Quality management and processes, including the baby, children and their families, individuals, environmental protection and occupational safety has enough awareness, behave and participate in these processes.
- He acts in accordance with the laws of democracy, human rights, social, scientific and professional ethics, related laws, regulations and regulations as an example of his society with his appearance, attitude and behavior....
EXAM REGUALATIONS, ASSESSMENT AND GRADINGThe number and dates of midterm exams are announced by the instructor to the students at the beginning of the academic year/semester. The instructors may hold quizzes, number or dates of which are not to be announced in advance. Exams may be oral, written or both. Faculties or Vocational Schools may decide to assign assignments, projects or researches in their councils. The students who fail in the final exams and those who do not take the exam may take the resit exams for each of the courses they fail at the end of the semester. Midterm and final exams may be written, oral or both. Success criteria for the final exams are valid for the resit exams; and the grade of the resit exam is evaluated as the final exam grade. Grades: Instructors evaluate each student enrolled in their courses according to the grades of quizzes, midterm and final exams, resit exams and other. In line with these evaluations, the instrucctor gives the students a semester grade (AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, FF, DZ). GradeSemester GradeCoefficient88-100AA4.0080-87BA3.5073-79BB3.0066-72CB2.5060-65CC2.0055-59DC1.5050-54DD1.000-49 FF 0.00- DZ 0.00PÇ.1 Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field to interpret and evaluate data using, identify problems, analyze solutions planned for and included in the studies / take responsibility.PÇ.2Access to basic scientific knowledge in the field of assessment and is able to apply knowledge.PÇ.3Issues related to the field have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions, ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral.PÇ.4 Related to the field of child development and related technologies use basic computer programs.PÇ.5 Child development is related to the field with a basic knowledge of using a given task are executed independently.PÇ.6 Child development related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.PÇ.7Applications related to the field of child development encountered in complex and unpredictable work as a team member to solve problems.PÇ.8Childrens development of basic knowledge and skills acquired in the field critically evaluate.PÇ.9Able to identify learning needs and learning guides.PÇ.10Life-long learning is conscious.PÇ.11Issues related to the field of child development and ideas for solutions to problems with professionals who share their suggestions.PÇ.12With social responsibility projects and activities contribute to the social environment of data.PÇ.13On the agenda of society and the world in the field of events and developments are sensitive to traces.PÇ.14.As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and act in accordance with professional ethics and develop solutions.PÇ.15.Areas on a foreign language, information will follow.
SPECIFIC ADMISSION REQUIREMENTSStudent admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department) visiting students are allowed to enroll in some of the courses offered by the programme.
PROFESSIONAL PROFILE OF THE GRADUATES Seals Child Development and recruits graduated with the title of our graduates have the ability to work in a wide area. The importance and effectiveness of the possibility of finding a job due to a growing occupations are quite spacious. This program sufficient knowledge and skills completion child development graduates, private and public school kindergarten in the Social Services and Child Protection Agency connected to the day-care homes / nurseries / kindergartens, child care centers, private educational institutions, childrens clinics can get duties.
Qualification is continuous