Yeterlilik Kodu

TR0030005051

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
  • Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini bilir.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahipti
  • Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir
  • Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder
  • Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve ögelerini eğitim programlarında kullanır
  • Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir
  • Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
  • Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler.
  • Çocuk gelişimi ile ilgili uygulamalarında estetik bir bakış açısı kullanır.
  • Use an aesthetic point of view in the practices for child development
  • Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır
  • Teknolojiyi planlama ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Teorik sınavlarda ders içeriğine uygun olarak çoktan seçmeli,boşluk doldurma,doğru yanlış ifadeli,karşılaştırmalı ve açık uçlu olacak şekilde yapılmaktadır. Uygulamalı dersler ise uygulama sınavı ile değerlendirilmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans çocuk gelişimi bölümünden mezun olan öğrenciler, 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yaparak lisans mezunu olduklarında, gerek devlete ait gerekse de özel okul öncesi eğitim kurumlarında, yani anaokullarında, çocuk kulüplerinde ve etüt merkezlerinde idareci, öğretmen veya öğretmen yardımcısı olarak çalışabilirler.-Anne-baba eğitimi veren özel danışmanlık şirketlerinde eğitimci rolünde görev alabilirler.-Özel sektöre ait birçok rehabilitasyon merkezinde öğretmen, yardımcı öğretmen veya yönetici olarak çalışabilirler.-Çocuk Esirgeme Kurumlarında bakıcı anne statüsünde görev alabilirler.-İhtiyaç halinde MEB’e bağlı anaokullarında ücretli öğretmen olarak görev alabilirler.-Çocuk bakıcılığı yapabilirler.-Oyuncak üretici şirketlerinde tanıtım veya pazarlamacı olarak görev alabilirler.-Devlet kurum veya kuruluşlarında çalışmak için KPSS’ye girme ve yeterli puanı alma şartı bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005051


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
  • Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini bilir.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahipti
  • Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir
  • Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder
  • Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve ögelerini eğitim programlarında kullanır
  • Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir
  • Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
  • Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler.
  • Çocuk gelişimi ile ilgili uygulamalarında estetik bir bakış açısı kullanır.
  • Use an aesthetic point of view in the practices for child development
  • Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır
  • Teknolojiyi planlama ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Teorik sınavlarda ders içeriğine uygun olarak çoktan seçmeli,boşluk doldurma,doğru yanlış ifadeli,karşılaştırmalı ve açık uçlu olacak şekilde yapılmaktadır. Uygulamalı dersler ise uygulama sınavı ile değerlendirilmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans çocuk gelişimi bölümünden mezun olan öğrenciler, 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yaparak lisans mezunu olduklarında, gerek devlete ait gerekse de özel okul öncesi eğitim kurumlarında, yani anaokullarında, çocuk kulüplerinde ve etüt merkezlerinde idareci, öğretmen veya öğretmen yardımcısı olarak çalışabilirler.-Anne-baba eğitimi veren özel danışmanlık şirketlerinde eğitimci rolünde görev alabilirler.-Özel sektöre ait birçok rehabilitasyon merkezinde öğretmen, yardımcı öğretmen veya yönetici olarak çalışabilirler.-Çocuk Esirgeme Kurumlarında bakıcı anne statüsünde görev alabilirler.-İhtiyaç halinde MEB’e bağlı anaokullarında ücretli öğretmen olarak görev alabilirler.-Çocuk bakıcılığı yapabilirler.-Oyuncak üretici şirketlerinde tanıtım veya pazarlamacı olarak görev alabilirler.-Devlet kurum veya kuruluşlarında çalışmak için KPSS’ye girme ve yeterli puanı alma şartı bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005051

Qualification Title
Associate Diploma in Child Development
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsThe condition that the student completes 120 ECTS credits and the CGPA is at least 2.00 over 4.00 and that he / she completes his / her internship (1 month) is required, provided that he / she is not absolutely honest
Description Know about the concepts, theories, national and international practices and inter-conceptual relations concerning the field of child development.Know about developmental disorders and learning disabilities as well as developmental and learning acteristics of children. Have the knowledge of educational programs, teaching methods-techniques and assessment and evaluation related to the field of child developmentKnow the practices for reintegrating children with different acteristics into the society Follow and deal multi-perspectively with the development of children, using different assessment methods and techniques Make use in the educational programs of the philosophy, general acteristics and components of the educational programs for child developmentPrepare, implement and evaluate educational programs, taking into consideration the developmental acteristics and individual differences of children. Prepare, implement and evaluate educational programs, taking into consideration the developmental acteristics and individual differences of children with special needs. Develop educational materials and educational environmentsUse an aesthetic point of view in the practices for child development Handle field-specific events and facts through scientific methods and techniques identify and discuss problemsUse effective teaching and communicative methods which might be needed in family guidance and counselling servicesUse technology effectively in the process of planning and learning.
Key Competencies-
Further Info In the theoretical exams, the course is composed of multiple choice, gap filling, correct misspecification, comparative and open-ended in accordance with the content of the course. Applied lectures are evaluated by practice exam.
Quality Assurance-
Access RequirementsThe admission to the Child Development program must have been completed with a high school diploma and a national university placement test made centrally, or the Higher Education Council has met the necessary conditions in accordance with regulations relating to international student admission.
Conditions for SuccessThe condition that the student completes 120 ECTS credits and the CGPA is at least 2.00 over 4.00 and that he / she completes his / her internship (1 month) is required, provided that he / she is not absolutely honest
Progression Paths (Relationship Type)Students who graduate from the undergraduate child development department can work as an administrator, teacher or teacher assistant in the state or private pre-school institutions, ie kindergartens, childrens clubs and study centers, if they graduate with a bachelor degree.- Can take part in the role of educator in private counseling companies providing mother-father education.They can work as teachers, assistant teachers or administrators in many rehabilitation centers of the private sector.-The child care institutions can take care of mothers status.- In case of need, they can work as paid teachers in kindergartens attached to MoNE.- They can take care of children.-They can work as promoters or marketers in the manufacturing companies.- There is a requirement to enter KPSS and to get enough points to work in state institutions or organizations
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005051


Qualification Title
Associate Diploma in Child Development

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
The condition that the student completes 120 ECTS credits and the CGPA is at least 2.00 over 4.00 and that he / she completes his / her internship (1 month) is required, provided that he / she is not absolutely honest

Description
Know about the concepts, theories, national and international practices and inter-conceptual relations concerning the field of child development.Know about developmental disorders and learning disabilities as well as developmental and learning acteristics of children. Have the knowledge of educational programs, teaching methods-techniques and assessment and evaluation related to the field of child developmentKnow the practices for reintegrating children with different acteristics into the society Follow and deal multi-perspectively with the development of children, using different assessment methods and techniques Make use in the educational programs of the philosophy, general acteristics and components of the educational programs for child developmentPrepare, implement and evaluate educational programs, taking into consideration the developmental acteristics and individual differences of children. Prepare, implement and evaluate educational programs, taking into consideration the developmental acteristics and individual differences of children with special needs. Develop educational materials and educational environmentsUse an aesthetic point of view in the practices for child development Handle field-specific events and facts through scientific methods and techniques identify and discuss problemsUse effective teaching and communicative methods which might be needed in family guidance and counselling servicesUse technology effectively in the process of planning and learning.

Key Competencies
-

Further Info
In the theoretical exams, the course is composed of multiple choice, gap filling, correct misspecification, comparative and open-ended in accordance with the content of the course. Applied lectures are evaluated by practice exam.

Quality Assurance
-

Access Requirements
The admission to the Child Development program must have been completed with a high school diploma and a national university placement test made centrally, or the Higher Education Council has met the necessary conditions in accordance with regulations relating to international student admission.

Conditions for Success
The condition that the student completes 120 ECTS credits and the CGPA is at least 2.00 over 4.00 and that he / she completes his / her internship (1 month) is required, provided that he / she is not absolutely honest

Progression Paths (Relationship Type)
Students who graduate from the undergraduate child development department can work as an administrator, teacher or teacher assistant in the state or private pre-school institutions, ie kindergartens, childrens clubs and study centers, if they graduate with a bachelor degree.- Can take part in the role of educator in private counseling companies providing mother-father education.They can work as teachers, assistant teachers or administrators in many rehabilitation centers of the private sector.-The child care institutions can take care of mothers status.- In case of need, they can work as paid teachers in kindergartens attached to MoNE.- They can take care of children.-They can work as promoters or marketers in the manufacturing companies.- There is a requirement to enter KPSS and to get enough points to work in state institutions or organizations

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address