Yeterlilik Kodu | TR0030005318 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu program İKMEP kapsamındadır. Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Her öğrencinin derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet çalışmalarına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az %70, uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının en az %80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak öğretim elemanı sözlü yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Çocuk Gelişimi Programından önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. | |
Başarma Şartları | Çocuk Gelişimi Programından önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005318
- Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
- Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
- Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, dil, sosyal- duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
- Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; Çocukla etkili iletişim kurmak.
- Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
- Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
- Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
- Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
- Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
- Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
- Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Bu program İKMEP kapsamındadır. Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Her öğrencinin derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet çalışmalarına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az %70, uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının en az %80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak öğretim elemanı sözlü yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Çocuk Gelişimi Programından önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.
Çocuk Gelişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005318 | |
Qualification Title | Child Development Associate Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | At least one midterm and one final exam are given for each course givenEvery student has to attend classes, practice, laboratory, project, workshop, semester work, graduation studies. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take the final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. The examinations are usually in writing. However, the teaching staff can also decide to make verbal. Students may be directed to the project study provided that they are indicated on the information form according to the contents of the courses. The exams of the courses are made by the instructor who instructor the course. Students who have an excuse for exemption can be made with the approval of the relevant board within 15 days from the end date of the midterm exam. Quizzes and assignments can also be assessed. The success grade is assessed by midterm exam, short-term exam and homework are 40% and final exam is 60%. In this assessment; The course instructor takes into consideration the statistical results of the scores of the students who take the course and the scores they get from the midterm and final exams and the grades taken are converted into the 4 letter system within the framework of the principles specified in the regulation. In order to acquire Child Development Associate Degree students are supposed to complete all required and elective courses (totally 120 ECTS equivalent) in the programme successfully and their grade point avarage (C.G.P.A.) is supposed to be at leasts 2.0 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are admited to the Child Development Programme basen on their score in Higher Education Exam (YGS) held by, Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). If candidates are placed within the quota of YGS, they are entitled to register. | |
Conditions for Success | In order to acquire Child Development Associate Degree students are supposed to complete all required and elective courses (totally 120 ECTS equivalent) in the programme successfully and their grade point avarage (C.G.P.A.) is supposed to be at leasts 2.0 out of 4.00. To succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD with a minimum of 120 ECTS and to have a cumulative grade point average (CGPA) of 2,00 out of 4,00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who have successfully completed the Child Development Program have the opportunity to be employed in pre-primary education institutions affiliated to the Ministry of National Education, private education institutions, childrens clinics of the Ministry of Health, rehabilitation centers, institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policy. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005318
- Carrying out professional requirements in the field of child development and education.
- Paying attention to children about proper and good usage of Turkish Language.
- Child development and children’s cognitive, affective and psycho-motor development to prepare the appropriate activities.
- Recognizing the relationship of society, family and child Communicating effectively with child.
- Planning and applying drama, play, music and animation activities.
- Following feding behaviour of children.
- Planning and applying activities for disabled children.
- Applying science and technology education for child.
- Planning and applying the activities in the daily training plan flow
- Using, preparing and maintaining equipments, materials and documents around work environment.
- Having knowledge and skills about family education.
- Having knowledge and skills about child health and illnesses.
At least one midterm and one final exam are given for each course givenEvery student has to attend classes, practice, laboratory, project, workshop, semester work, graduation studies. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take the final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. The examinations are usually in writing. However, the teaching staff can also decide to make verbal. Students may be directed to the project study provided that they are indicated on the information form according to the contents of the courses. The exams of the courses are made by the instructor who instructor the course. Students who have an excuse for exemption can be made with the approval of the relevant board within 15 days from the end date of the midterm exam. Quizzes and assignments can also be assessed. The success grade is assessed by midterm exam, short-term exam and homework are 40% and final exam is 60%. In this assessment; The course instructor takes into consideration the statistical results of the scores of the students who take the course and the scores they get from the midterm and final exams and the grades taken are converted into the 4 letter system within the framework of the principles specified in the regulation. In order to acquire Child Development Associate Degree students are supposed to complete all required and elective courses (totally 120 ECTS equivalent) in the programme successfully and their grade point avarage (C.G.P.A.) is supposed to be at leasts 2.0 out of 4.00.
Students are admited to the Child Development Programme basen on their score in Higher Education Exam (YGS) held by, Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). If candidates are placed within the quota of YGS, they are entitled to register.
Graduates who have successfully completed the Child Development Program have the opportunity to be employed in pre-primary education institutions affiliated to the Ministry of National Education, private education institutions, childrens clinics of the Ministry of Health, rehabilitation centers, institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policy.
Qualification is continuous