Yeterlilik Kodu | TR0030005446 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Siirt Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Siirt Üniversitesi / Yeni, Güres Cd., 56100 Siirt Merkez/Siirt | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.siirt.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Toplam değer, vize sınavı için %40, final sınavı için %60 etkilidir.Öğrenciler çocuk gelişimi alanında önlisans düzeyinde yeterliliğe sahip olurlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. | |
Başarma Şartları | Çocuk Gelişimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü 60/100 başarıyla tamamlamak ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlamak zorundadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005446
- Özel eğitim kurumu, okul öncesi eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
- Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
- Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
- Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
- Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
- Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
- Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
- Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
- Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
Toplam değer, vize sınavı için %40, final sınavı için %60 etkilidir.Öğrenciler çocuk gelişimi alanında önlisans düzeyinde yeterliliğe sahip olurlar.
Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005446 | |
Qualification Title | Child Development Associate Degree | |
Awarding Body | Siirt University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.siirt.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | TOTAL EVALUATION FOR VISA 40%, 60% identified as to the final.STUDENTS WILL HAVE A CHILD DEVELOPMENT ASSOCIATE LEVEL IN THE FIELD OF COMPETENCE İN. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Being graduated from vocational high schools and Child Development Council of Higher Education in accordance with SSPC is determined by the relevant legislation. | |
Conditions for Success | STUDENTS WILL HAVE A CHILD DEVELOPMENT ASSOCIATE LEVEL IN THE FIELD OF COMPETENCE İN.Child Development Associate degree in the field to achieve my öğrencilerinprogra is available (a total of 120 ECTS) in all the courses 60/100 and 30 business days successfully completed the professional training required to complete. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Preschool teacher assistant / special education teacher assistant program, students who have graduated from the program in line with qualifications gained; girls under the Ministry of National Education, technical and vocational schools, primary schools and public and private institutions, nursery, home, kindergarten, nursery class, Pre-school Education Institutions such as, rehabilitation centers, childrens clubs, private educational institutions, and the grades are employed in mainstream education | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005446
- It supports the development areas (physical, mental, emotional, social) of children in special education institutions, preschools and playrooms in childrens clinics.
- To teach children how to make personality and to prepare for a higher education institution, we practice education methods based on understanding of multi-intelligence based on modern understanding with patience.
- It observes the behavior of the children who are responsible, organizes activities to enhance and clarify their abilities.
- They have the ability to guide children to gain good habits and take preventive measures against bad behavior.
- Children who are responsible can give drama, painting, music, computer and gymnastic training, and can benefit from modern teaching and learning tools.
- Know basic concepts about development and developmental periods, organize activities as developmental psychology requires.
- Know basic concepts about mental development and develop appropriate applications for periods of mental development.
- Develops concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
- The place and importance of play in pre-school education can be used as a means of playing the game in terms of revelation, rehabilitation of the child and self-expression.
TOTAL EVALUATION FOR VISA 40%, 60% identified as to the final.STUDENTS WILL HAVE A CHILD DEVELOPMENT ASSOCIATE LEVEL IN THE FIELD OF COMPETENCE İN.
Being graduated from vocational high schools and Child Development Council of Higher Education in accordance with SSPC is determined by the relevant legislation.
Preschool teacher assistant / special education teacher assistant program, students who have graduated from the program in line with qualifications gained; girls under the Ministry of National Education, technical and vocational schools, primary schools and public and private institutions, nursery, home, kindergarten, nursery class, Pre-school Education Institutions such as, rehabilitation centers, childrens clubs, private educational institutions, and the grades are employed in mainstream education
Qualification is continuous