Yeterlilik Kodu

TR0030007545

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKilis 7 Aralık Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kilis.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
  • Gelişim ve eğitim psikolojisi temel kavramları bilgisine sahip olur.
  • Mesleki etik, sorumluluk bilgisi ve donanımına sahip olur.
  • Çocuk gelişimine ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilme ve uygular.
  • Çocukların beslenme programını takip eder.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
  • İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanır.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlayabilme ve uygular.
  • Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol modeli geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.Öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Öğrenci; dört yarıyıl, her bir yarıyıl için 30 AKTS toplam 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak, 4.00 üzerinden 2.00 ortalama ve notlarından herhangi birinin FF ve DZ olmaması koşulu ile stajını tamamlayarak programdan mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezlerinde ve anasınıflarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilirler. Ayrıca Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı gündüz bakim evleri/çocuk yuvaları/kreşlerde, çocuk sağlığı merkezlerinde, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk kliniklerinin oyun odalarında çalışma imkânları vardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007545


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
  • Gelişim ve eğitim psikolojisi temel kavramları bilgisine sahip olur.
  • Mesleki etik, sorumluluk bilgisi ve donanımına sahip olur.
  • Çocuk gelişimine ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilme ve uygular.
  • Çocukların beslenme programını takip eder.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
  • İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanır.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlayabilme ve uygular.
  • Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol modeli geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.Öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Öğrenci; dört yarıyıl, her bir yarıyıl için 30 AKTS toplam 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak, 4.00 üzerinden 2.00 ortalama ve notlarından herhangi birinin FF ve DZ olmaması koşulu ile stajını tamamlayarak programdan mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezlerinde ve anasınıflarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilirler. Ayrıca Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı gündüz bakim evleri/çocuk yuvaları/kreşlerde, çocuk sağlığı merkezlerinde, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk kliniklerinin oyun odalarında çalışma imkânları vardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007545

Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma
Awarding BodyKİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kilis.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to carry out what profession requires in terms of childs development and education.
  • To be able to understand the basic concepts of Developmental and Educational Psychology.
  • To be able to be equipped with professional ethics, responsibility and competency.
  • To be able to prepare appropriate activities in accordance with childs development and childrens cognitive, affective and psychomotor development.
  • To be able take necessary precautions in the work environment in terms of health and work safety.
  • To be able to plan and aplly drama, game, music and animation activities.
  • To be able to follow childrens feeding schedule.
  • To be able to pay attention to childrens using Turkish accurately and well.
  • To be able to use communication techniques accurately to maintain human relations.
  • To be able to plan and apply activities for the disabled children.
  • To be able to develop appropriate role model to contribute to enhance childrens education and life quality.
Key Competencies-
Further Info

Every student must sign up for the subjects at the beginning of the semester, and attend at least 70 % of the classes and 80 % of the applications to be able to sit for the semester end examination. Students must sit for at least 1 mid-term exam and 1 semester end examination for each subject. The students who take the grades of AA, BA, BB, CB and CC from a subject become successful at the subject. The grades of DC and DD are conditional pass grades. In order to become successful at a subject which a student takes, he or she has to have at least 2.0 general weighted grade average (GANO) when graduating from the school.The students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

It is determined by ÖSYM in accordance with related legislation of YÖK.

Conditions for SuccessThe students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no FF and NA grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Child Development Department can work in kindergartens of pre-school education centers of private and state schools, day care homes/ nurseries/ kindergartens affiliated to the Social Services and Child Protection Institution, game rooms of pediatric clinics and special education centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007545


Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma

Awarding Body
KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to carry out what profession requires in terms of childs development and education.
  • To be able to understand the basic concepts of Developmental and Educational Psychology.
  • To be able to be equipped with professional ethics, responsibility and competency.
  • To be able to prepare appropriate activities in accordance with childs development and childrens cognitive, affective and psychomotor development.
  • To be able take necessary precautions in the work environment in terms of health and work safety.
  • To be able to plan and aplly drama, game, music and animation activities.
  • To be able to follow childrens feeding schedule.
  • To be able to pay attention to childrens using Turkish accurately and well.
  • To be able to use communication techniques accurately to maintain human relations.
  • To be able to plan and apply activities for the disabled children.
  • To be able to develop appropriate role model to contribute to enhance childrens education and life quality.

Key Competencies
-

Further Info

Every student must sign up for the subjects at the beginning of the semester, and attend at least 70 % of the classes and 80 % of the applications to be able to sit for the semester end examination. Students must sit for at least 1 mid-term exam and 1 semester end examination for each subject. The students who take the grades of AA, BA, BB, CB and CC from a subject become successful at the subject. The grades of DC and DD are conditional pass grades. In order to become successful at a subject which a student takes, he or she has to have at least 2.0 general weighted grade average (GANO) when graduating from the school.The students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

It is determined by ÖSYM in accordance with related legislation of YÖK.


Conditions for Success
The students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no FF and NA grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Child Development Department can work in kindergartens of pre-school education centers of private and state schools, day care homes/ nurseries/ kindergartens affiliated to the Social Services and Child Protection Institution, game rooms of pediatric clinics and special education centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address