Yeterlilik Kodu

TR0030010040

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHakkari Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMerzan Mah. Küçük Sanayi Sitesi Arkası 433. Sok. No:51 Merkez/Hakkari
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hakkari.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç- gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin biçimde uygulayabilmek.
  • Alanında ulusal ve uluslararası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme yapabilmek.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olabilmek.
  • Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları, teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Temel mesleki tanımlar ve kavramlar ile temel mesleki dil bilgisi yeterlikleri kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Çocuk Gelişimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan 2017 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir. 2017 ilgili YGS puan türünden en az 150 ve daha yukarı puan almış olanların 2017 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.

Başarma ŞartlarıÇocuk Gelişimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Çocuk Gelişimi Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010040


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hakkari Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Merzan Mah. Küçük Sanayi Sitesi Arkası 433. Sok. No:51 Merkez/Hakkari

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç- gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin biçimde uygulayabilmek.
  • Alanında ulusal ve uluslararası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme yapabilmek.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olabilmek.
  • Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları, teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Temel mesleki tanımlar ve kavramlar ile temel mesleki dil bilgisi yeterlikleri kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Çocuk Gelişimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan 2017 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir. 2017 ilgili YGS puan türünden en az 150 ve daha yukarı puan almış olanların 2017 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.


Başarma Şartları
Çocuk Gelişimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Çocuk Gelişimi Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010040

Qualification Title
Awarding BodyHakkari University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.hakkari.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To acquire basic and applied theoretical and practical knowledge about the field within the organization and system of education and maintenance services.
  • To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, and to be able to develop evidence-based solution proposals using basic knowledge and skills acquired in the field.
  • To be able to use tools, materials, tools and communication technologies in the field related work processes.
  • To take care of children to use Turkish correctly and pleasantly.
  • To prepare the program in the application processes related to the field, to plan the activities and to apply them effectively.
  • To follow the national and international news in the field, to identify and model problems.
  • To have effective communication skills and to be able to follow the innovations in the field of foreign language skills and knowledge.
  • To have the ability to use disciplinary and interdisciplinary initiative and team work in the field.
  • Participating in vocational in-service training and activities, monitoring quality work, monitoring technological developments; To have knowledge experience and application skills.
  • To have a consciousness of historical values, social responsibility, universal, social and professional ethics.
  • To have gaining basic professional definitions and concepts and basic vocational linguistic proficiency.
Key Competencies-
Further Info
  • To be able to enter the final exam, each student must enroll in classes at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the practices.
  • Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course. the 40% of the grade of success comes from the midterm exam and 60% from the final exam.
  • The midterm exam grade may come from assignments, laboratory exams, quizzes etc.
  • All exams are evaluated with 100 points. There is a requirement to score at least 50 points from the final exam.
  • Students who receive one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have succeeded that course.
  • DC and DD grades are conditionally successful grades.
  • For a DC or DD graded course to be accepted as successful, the overall GPA of the student must be at least 2.0.In order to obtain the associate degree in the field of Child Development, students must successfully complete all the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) which are required to be taken in the program and they must have an overall GPA of at least 2.0 out of 4.00.
Quality Assurance-
Access Requirements

The students are admitted to the Child Development Program through the 2017 Higher Education Transition Exam (YGS), which is conducted by the Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM). Those who have a score of at least 150 and above from the relevant YGS score of the 2017 exam are eligible to register this program within the quota of the 2017 Student Selection and Placement System (ÖSYS).

Conditions for SuccessIn order to obtain the associate degree in the field of Child Development, students must successfully complete all the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) which are required to be taken in the program and they must have an overall GPA of at least 2.0 out of 4.00.To graduate from the Child Development Program, students must undertake lessons with 120 ECTS credits, must successfully complete all courses, must have a GPA of at least 2,00 and must fulfill other obligations. It is not allowed to graduate with missing credits.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed the Associate Degree Program in Child Development will be able to be employed in preschool education institutions affiliated to the Ministry of National Education, in private education institutions, in children’s clinics of hospitals affiliated to the Ministry of Health, in rehabilitation centers, and in institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030010040


Qualification Title

Awarding Body
Hakkari University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To acquire basic and applied theoretical and practical knowledge about the field within the organization and system of education and maintenance services.
  • To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, and to be able to develop evidence-based solution proposals using basic knowledge and skills acquired in the field.
  • To be able to use tools, materials, tools and communication technologies in the field related work processes.
  • To take care of children to use Turkish correctly and pleasantly.
  • To prepare the program in the application processes related to the field, to plan the activities and to apply them effectively.
  • To follow the national and international news in the field, to identify and model problems.
  • To have effective communication skills and to be able to follow the innovations in the field of foreign language skills and knowledge.
  • To have the ability to use disciplinary and interdisciplinary initiative and team work in the field.
  • Participating in vocational in-service training and activities, monitoring quality work, monitoring technological developments; To have knowledge experience and application skills.
  • To have a consciousness of historical values, social responsibility, universal, social and professional ethics.
  • To have gaining basic professional definitions and concepts and basic vocational linguistic proficiency.

Key Competencies
-

Further Info
  • To be able to enter the final exam, each student must enroll in classes at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the practices.
  • Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course. the 40% of the grade of success comes from the midterm exam and 60% from the final exam.
  • The midterm exam grade may come from assignments, laboratory exams, quizzes etc.
  • All exams are evaluated with 100 points. There is a requirement to score at least 50 points from the final exam.
  • Students who receive one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have succeeded that course.
  • DC and DD grades are conditionally successful grades.
  • For a DC or DD graded course to be accepted as successful, the overall GPA of the student must be at least 2.0.In order to obtain the associate degree in the field of Child Development, students must successfully complete all the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) which are required to be taken in the program and they must have an overall GPA of at least 2.0 out of 4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements

The students are admitted to the Child Development Program through the 2017 Higher Education Transition Exam (YGS), which is conducted by the Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM). Those who have a score of at least 150 and above from the relevant YGS score of the 2017 exam are eligible to register this program within the quota of the 2017 Student Selection and Placement System (ÖSYS).


Conditions for Success
In order to obtain the associate degree in the field of Child Development, students must successfully complete all the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) which are required to be taken in the program and they must have an overall GPA of at least 2.0 out of 4.00.To graduate from the Child Development Program, students must undertake lessons with 120 ECTS credits, must successfully complete all courses, must have a GPA of at least 2,00 and must fulfill other obligations. It is not allowed to graduate with missing credits.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed the Associate Degree Program in Child Development will be able to be employed in preschool education institutions affiliated to the Ministry of National Education, in private education institutions, in children’s clinics of hospitals affiliated to the Ministry of Health, in rehabilitation centers, and in institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address