Yeterlilik Kodu | TR0030010121 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Rumeli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Rumeli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.rumeli.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030010121
Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
İstanbul Rumeli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Rumeli Üniversitesi
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
-
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
5
TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
-
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Çocuk Gelişimi Programı mezunu öğrenciler; alanında kullanılan mesleki kavramlara, kuramlara ve uygulamalara etkin bir biçimde hâkim olabilir.
- Aile davranış ve tutumları hakkında yorum yapabilir, aileye çocuğa yaklaşım hakkında bilgi verebilir.
- Çocuk gelişimi alanında çalışacak bir birey için çocuk hastalıkları, hasta çocuğa davranış biçimi hakkında bilgi sahibi olabilir.
- Özel eğitime gereksinim duyan çocuklara nasıl davranması gerektiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağı, dil ve işitme becerilerini nasıl kullanması gerektiğini, normal gelişim gösteren çocuklar ile birlikte nasıl bir ortam hazırlaması gerektiği bilgisine sahip olabilir.
- Çocukların ve ailelerin karşılaşabileceği sorunları aldığı teorik/uygulamalı ders becerilerine göre yorumlayabilir ve rehberlik edebilir.
- Çocuğun gelişimine yönelik yardımcı olacak bedensel, bilişsel ve ruhsal aktiviteler hazırlayabilir.
- Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan malzemelerin kalite standartlarına uygunluğunu kavrama becerilerine sahip olabilir.
- Çocuk beslenmesi ve eğitim kurumları için menü hazırlama, çocuğun gelişim dönemlerine uygun beslenmesi yiyecek ve içecek kullanımı hakkında bilgi sahibi olabilir.
- Ninni, masal, destan, öykü vb. edebiyat türleri hakkında bilgi verebilir çocuklarla uygun edebi türleri bilir ve kullanabilir.
- Çocuk hakları koruma ve refahı hakkında bilgi sahibi olur.
- Aile ve sosyal politikalar bakanlığına bağlı kurumların işleyişini ve yasaları hakkında bilgi sahibi olur.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030010121 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | İstanbul Rumeli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.rumeli.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030010121
Qualification Title
Awarding Body
İstanbul Rumeli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
-
National Occupation Classification
-
EQF Level
5
TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
-
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
- Graduates of Child Development Program; can effectively control the professional concepts, theories and practices used in the field.
- They can comment on family behavior and attitudes and give information to the family about the approach to the child.
- To be able to have knowledge about child diseases, behavior to patient child in the field of child development.
- To be able to have knowledge about children who need special education, how they should behave, how to meet their needs, how to use language and hearing skills should be used, together with children who develop normal knowledge about how to prepare a environment.
- Students will be able to interpret and guide the problems that children and families face.
- To be able to prepare physical, cognitive and spiritual activities to help the childs development.
- Able to comprehend the compatibility of the materials used in preschool education institutions with quality standards.
- Can have the information about child nutrition and menu preparation for educational institutions, nutrition of children according to the development of nutrition and food use.
- Lullaby, fairy tale, epic, story etc. know the types of literary genres and use them.
- Have information about protection and welfare of childrens rights.
- Have knowledge about the functioning and laws of the institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies.
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url