Yeterlilik Kodu

TR0030012758

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://bozok.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi dönemde normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların temel gelişim ve öğrenme özelliklerine uygun etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve ölçme değerlendirme yapabilme.
  • Okul öncesi eğitimde ailelerle iletişim ve işbirliği kurabilme, aile eğitim etkinlikleri hazırlayabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlayabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alarak planlayabilme.
  • Alanıyla ilgili temel düzeydeki verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Kendini geliştirmek ve problem çözme becerisini kazanmak için çeşitli sorumlulukları yerine getirebilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Öğrencilerde yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünme, sorgulama, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri ( Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, fen, matematik, araç ve materyal geliştirme) planlayabilme / uygulayabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Demokrasi, insan hakları/çocuk hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme.
  • Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Özel eğitim gerektiren çocuklara uygun eğitim ve kaynaştırma programlarını uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda eğitim süresi boyunca her bir ders için en az bir ara değerlendirme, bir dönem sonu sınavı, dersin içeriğine göre ödevler verilerek başarı durumu belirlenir.

Ara değerlendirmenin %40 ile dönem sonu sınavının %60'nın toplamı dersin başarı notunu verir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıYÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu'nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı'nda, Devlet Planlama Teşkilatı'nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde. Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığı'na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde. çocuk eğiticisi, çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı, olarak ta çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012758


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi dönemde normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların temel gelişim ve öğrenme özelliklerine uygun etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve ölçme değerlendirme yapabilme.
  • Okul öncesi eğitimde ailelerle iletişim ve işbirliği kurabilme, aile eğitim etkinlikleri hazırlayabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlayabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alarak planlayabilme.
  • Alanıyla ilgili temel düzeydeki verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Kendini geliştirmek ve problem çözme becerisini kazanmak için çeşitli sorumlulukları yerine getirebilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Öğrencilerde yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünme, sorgulama, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri ( Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, fen, matematik, araç ve materyal geliştirme) planlayabilme / uygulayabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Demokrasi, insan hakları/çocuk hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme.
  • Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Özel eğitim gerektiren çocuklara uygun eğitim ve kaynaştırma programlarını uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda eğitim süresi boyunca her bir ders için en az bir ara değerlendirme, bir dönem sonu sınavı, dersin içeriğine göre ödevler verilerek başarı durumu belirlenir.

Ara değerlendirmenin %40 ile dönem sonu sınavının %60'nın toplamı dersin başarı notunu verir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu'nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı'nda, Devlet Planlama Teşkilatı'nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde. Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığı'na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde. çocuk eğiticisi, çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı, olarak ta çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012758

Qualification Title
Awarding BodyYozgat Bozok University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://bozok.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to plan, apply, measure and evaluate the activities that are appropriate to the basic development and learning characteristics of children who have normal development in the pre-school period and need special education.
  • To be able to communicate and cooperate with family members in pre-school education and prepare family education activities.
  • To be able to plan the learning teaching process considering the developmental characteristics of the students, individual differences and the characteristics of the subject area.
  • To be able to plan the learning teaching process taking into consideration the students who need special education.
  • To be able to interpret and evaluate the basic level data about the field and to identify and solve possible problems.
  • To be able to plan / implement projects and activities with the aim of improving the social environment in which the school and school are located, with a sense of social responsibility.
  • To be able to fulfill various responsibilities to develop oneself and gain problem solving skills.
  • Graduated students will knows presentation technics.
  • To be able to use appropriate methods and techniques for the development of creative, critical and scientific thinking, inquiry, research and problem solving skills in students.
  • To be able to plan / implement all activities carried out in preschool institutions (Turkish, music, drama, art, play, science, mathematics, tools and material development).
  • To be able to use Turkish language correctly, effectively and beautifully as an individual who has acquired language awareness and sensitivity.
  • To be able to behave in accordance with democracy, human rights / children's rights, social, scientific, cultural values and professional ethical principles.
  • To be able to use information and communication technologies related to their field and to transfer their professional knowledge through written and oral communication.
  • To be able to apply appropriate education and integration programs to children who require special education.
  • To be able to develop a positive attitude about lifelong learning, to update the information about the field and to use effectively.
Key Competencies-
Further Info
  • In this program, at least 1 mid-term exam and 1 final exam is done for each lesson.
  • Assignments may be given to assist the educational programs.
  • The overall grade and pass/fail situation of the student is determined by adding together 40% of mid-term examination results and 60% of final exam result.
Quality Assurance-
Access Requirements

Specific Admission Requirements are specified by YÖK (Turkish Higher Education Council).

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 120 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from our programme are employed as an administrator, teacher and an assistant-teacher, are employed in day care centres, special education and rehabilitation centres. They can also get a job as a qualified instructor in the kindergardens and nursery classes of primary education schools that are within the body of Ministry of Education

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012758


Qualification Title

Awarding Body
Yozgat Bozok University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to plan, apply, measure and evaluate the activities that are appropriate to the basic development and learning characteristics of children who have normal development in the pre-school period and need special education.
  • To be able to communicate and cooperate with family members in pre-school education and prepare family education activities.
  • To be able to plan the learning teaching process considering the developmental characteristics of the students, individual differences and the characteristics of the subject area.
  • To be able to plan the learning teaching process taking into consideration the students who need special education.
  • To be able to interpret and evaluate the basic level data about the field and to identify and solve possible problems.
  • To be able to plan / implement projects and activities with the aim of improving the social environment in which the school and school are located, with a sense of social responsibility.
  • To be able to fulfill various responsibilities to develop oneself and gain problem solving skills.
  • Graduated students will knows presentation technics.
  • To be able to use appropriate methods and techniques for the development of creative, critical and scientific thinking, inquiry, research and problem solving skills in students.
  • To be able to plan / implement all activities carried out in preschool institutions (Turkish, music, drama, art, play, science, mathematics, tools and material development).
  • To be able to use Turkish language correctly, effectively and beautifully as an individual who has acquired language awareness and sensitivity.
  • To be able to behave in accordance with democracy, human rights / children's rights, social, scientific, cultural values and professional ethical principles.
  • To be able to use information and communication technologies related to their field and to transfer their professional knowledge through written and oral communication.
  • To be able to apply appropriate education and integration programs to children who require special education.
  • To be able to develop a positive attitude about lifelong learning, to update the information about the field and to use effectively.

Key Competencies
-

Further Info
  • In this program, at least 1 mid-term exam and 1 final exam is done for each lesson.
  • Assignments may be given to assist the educational programs.
  • The overall grade and pass/fail situation of the student is determined by adding together 40% of mid-term examination results and 60% of final exam result.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Specific Admission Requirements are specified by YÖK (Turkish Higher Education Council).


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 120 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from our programme are employed as an administrator, teacher and an assistant-teacher, are employed in day care centres, special education and rehabilitation centres. They can also get a job as a qualified instructor in the kindergardens and nursery classes of primary education schools that are within the body of Ministry of Education


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address