Yeterlilik Kodu

TR0030014576

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu'nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları esas alınarak öğrenci kabulü yapılır.

Başarma ŞartlarıÇocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvalarında, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığı'na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde çocuk eğiticisi, Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ta çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014576


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu'nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları esas alınarak öğrenci kabulü yapılır.


Başarma Şartları
Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvalarında, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığı'na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde çocuk eğiticisi, Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ta çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014576

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It supports the developmental areas (physical, mental, emotional, social) of children in special education institutions, preschools and playrooms in children's clinics.
  • We endeavor to educate children to acquire personality, to prepare for life and to a higher education institution, and apply them comprehensively, using education methods based on modern intelligence based on multi-intelligence understanding.
  • It observes the behavior of the children who are responsible, organizes activities that enhance and clarify their abilities.
  • They have the ability to guide children to gain good habits and take preventive measures against bad behavior.
  • Children who are responsible can give drama, painting, music, computer and gymnastic training, and can benefit from modern teaching and learning tools.
  • Know basic concepts about development and developmental periods, organize events as developmental psychology requires.
  • Know basic concepts about mental development and develop appropriate applications for periods of mental development.
  • Develops concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • The place and importance of play in pre-school education can be used as a gaming tool when it is reappearing, rehabilitation of the child and self-expression.
  • It has equipment to guide the definition, types, causes, developmental characteristics and educational principles of special education and sick children to the people and institutions that will be able to guide them to their children's families.
  • General human relationships have basic skills, knowing the importance of healthy communication and personal development.
  • Students who are responsible can transfer basic concepts to prepare students for primary education or life, both emotionally and cognitively, and can create a positive feeling in the student.
Key Competencies-
Further Info

It is necessary that at least 70% of the courses and at least 80% of the applications should be continued in order for each student to enroll in classes at the beginning of the semester and to enter the final exam. Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. Midterm exam (grades obtained from measurement tools such as homework, laboratory exams, quiz, etc. can be taken into account for the evaluation of the achievement score) contribution is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 50 points from the final exam. In order to be successful, the overall weighted grade average must be at least 2.0.

Quality Assurance-
Access Requirements

The acceptance of students is based on the results of the LYS organized by OSYM in accordance with the relevant legislation of the Higher Education Institution.

Conditions for SuccessIn order to obtain the Associate's Degree in the field of Child Development, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and have a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from child development program; Teacher and teacher assistant in special kindergarten and kindergartens, administrator, teacher and teacher assistant in special education and rehabilitation centers, kindergarten teacher in kindergarten and kindergartens attached to primary education, parental educator in private research and consulting companies, Prime Ministry Family Research In the Office of the President, the State Planning Organization, the Social Services and Child Protection Agency, the Children's Places, the Family Counseling Centers and the Orphanages. Ministry of Health Mother and Child Health and Family Planning Centers and hospitals. In children's hospitals and hospital schools, in juvenile courts and in educational homes attached to the Ministry of Justice. the child trainer may be employed as a child care assistant to the children of working parents. They can also take part in the preparation and execution of radio and television children's and youth programs and educational programs, and can work as designers in children's publications and toys.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014576


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It supports the developmental areas (physical, mental, emotional, social) of children in special education institutions, preschools and playrooms in children's clinics.
  • We endeavor to educate children to acquire personality, to prepare for life and to a higher education institution, and apply them comprehensively, using education methods based on modern intelligence based on multi-intelligence understanding.
  • It observes the behavior of the children who are responsible, organizes activities that enhance and clarify their abilities.
  • They have the ability to guide children to gain good habits and take preventive measures against bad behavior.
  • Children who are responsible can give drama, painting, music, computer and gymnastic training, and can benefit from modern teaching and learning tools.
  • Know basic concepts about development and developmental periods, organize events as developmental psychology requires.
  • Know basic concepts about mental development and develop appropriate applications for periods of mental development.
  • Develops concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • The place and importance of play in pre-school education can be used as a gaming tool when it is reappearing, rehabilitation of the child and self-expression.
  • It has equipment to guide the definition, types, causes, developmental characteristics and educational principles of special education and sick children to the people and institutions that will be able to guide them to their children's families.
  • General human relationships have basic skills, knowing the importance of healthy communication and personal development.
  • Students who are responsible can transfer basic concepts to prepare students for primary education or life, both emotionally and cognitively, and can create a positive feeling in the student.

Key Competencies
-

Further Info

It is necessary that at least 70% of the courses and at least 80% of the applications should be continued in order for each student to enroll in classes at the beginning of the semester and to enter the final exam. Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. Midterm exam (grades obtained from measurement tools such as homework, laboratory exams, quiz, etc. can be taken into account for the evaluation of the achievement score) contribution is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 50 points from the final exam. In order to be successful, the overall weighted grade average must be at least 2.0.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The acceptance of students is based on the results of the LYS organized by OSYM in accordance with the relevant legislation of the Higher Education Institution.


Conditions for Success
In order to obtain the Associate's Degree in the field of Child Development, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and have a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from child development program; Teacher and teacher assistant in special kindergarten and kindergartens, administrator, teacher and teacher assistant in special education and rehabilitation centers, kindergarten teacher in kindergarten and kindergartens attached to primary education, parental educator in private research and consulting companies, Prime Ministry Family Research In the Office of the President, the State Planning Organization, the Social Services and Child Protection Agency, the Children's Places, the Family Counseling Centers and the Orphanages. Ministry of Health Mother and Child Health and Family Planning Centers and hospitals. In children's hospitals and hospital schools, in juvenile courts and in educational homes attached to the Ministry of Justice. the child trainer may be employed as a child care assistant to the children of working parents. They can also take part in the preparation and execution of radio and television children's and youth programs and educational programs, and can work as designers in children's publications and toys.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address