Yeterlilik Kodu | TR0030016157 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren, özel gereksinimli ve korunmaya muhtaç olan çocukların gelişimlerini destekleyici eğitim programları hazırlayabilen, alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara (gereksinimleri doğrultusunda) danışmanlık ve yayın hizmetleri sunabilen; çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili çağdaş yaklaşımlar kullanarak projeler geliştirebilen, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere donanımlı ve nitelikli meslek elemanı yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programın içerdiği tüm dersleri başarmış, genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan, en az 120 AKTS kredisi, F1 ve F2 notu bulunmayan ve 30 günlük zorunlu yaz stajını başarı ile tamamlamış bulunan öğrenciler mezun sayılırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler: Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında, ana-baba eğitimcisi olarak özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, tasarımcı olarak çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu?nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı'nda, Devlet Planlama Teşkilatı?nda vb.. istihdam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016157
-
-
Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren, özel gereksinimli ve korunmaya muhtaç olan çocukların gelişimlerini destekleyici eğitim programları hazırlayabilen, alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara (gereksinimleri doğrultusunda) danışmanlık ve yayın hizmetleri sunabilen; çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili çağdaş yaklaşımlar kullanarak projeler geliştirebilen, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere donanımlı ve nitelikli meslek elemanı yetiştirmektir.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslar arası uygulamaları açıklar.
- Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
- Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
- Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
- Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve ögelerini eğitim programlarında kullanır.
- Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
- Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
- Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
- Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
- Etkili iletişim becerileri geliştirir.
- Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- İngilizceyi alanındaki kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
- İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili literatürü takip eder.
- Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler: Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında, ana-baba eğitimcisi olarak özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, tasarımcı olarak çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu?nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı'nda, Devlet Planlama Teşkilatı?nda vb.. istihdam edebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016157 | |
Qualification Title | PROGRAM OF CHILD DEVELOPMENT | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success of the student's courses, a midterm and final exam grades are determined by a combination of the grade. A midterm exam notes, quizzes, midterm exams, depending on grade and class assignments, practices, practical work consists of the notes. Credited with the type of system midterm and final assessments (exams, homework, practice, and the like) weights, in the first two weeks of the period by the course teacher and the head of the department is notified by the management of the school and announced to the students. Final assessment, it has the level of overall success of all students taking the course, taking into account the academic staff member who teaches in one of the following letter grades are determined. Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 - Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Higher Education Institutions Examination (LDS) as a result of choices made according to the results of the student intake will be held all over Turkey. | |
Conditions for Success | Students are required to successfully complete the designated program of courses and have a minimum GPA of 2.00/4.00, 120 ECTS credits and no F1 and F2 grades. Program also requires 30 days of practical training. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduated from this department: As a master trainer, kindergarten and primary school dependent kindergartens affiliated to the Ministry of National Education, parental educator in private research and consultancy companies, as a caregiver mother in Maternal Health Centers, Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions as a designer, in the fields of children's publications and toys, in the Prime Ministry Family Research Institution, in the Presidency of the Administration for the Disabled, in the State Planning Organization, in the Family Counseling Centers and the Orphanages, in the Ministry of Health Mother and Child Health and Family Planning Centers and in the hospitals, in hospital schools, in juvenile courts of the Ministry of Justice and in educational homes, the Ministry of National Education; In the General Directorate of Preschool Education, in the General Directorate of Special Education Guidance and Counseling Services, in the Guidance and Research Centers, in the General Assembly of the Talim Terbiye, in the preparation and execution of radio and television child and youth programs and educational programs, in children's theaters and children's films, UNICEF, ILO and voluntary organizations can work in Civil Society Organizations in child development work. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016157
-
-
The success of the student's courses, a midterm and final exam grades are determined by a combination of the grade. A midterm exam notes, quizzes, midterm exams, depending on grade and class assignments, practices, practical work consists of the notes. Credited with the type of system midterm and final assessments (exams, homework, practice, and the like) weights, in the first two weeks of the period by the course teacher and the head of the department is notified by the management of the school and announced to the students. Final assessment, it has the level of overall success of all students taking the course, taking into account the academic staff member who teaches in one of the following letter grades are determined. Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 - Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -
Higher Education Institutions Examination (LDS) as a result of choices made according to the results of the student intake will be held all over Turkey.
Students who graduated from this department: As a master trainer, kindergarten and primary school dependent kindergartens affiliated to the Ministry of National Education, parental educator in private research and consultancy companies, as a caregiver mother in Maternal Health Centers, Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions as a designer, in the fields of children's publications and toys, in the Prime Ministry Family Research Institution, in the Presidency of the Administration for the Disabled, in the State Planning Organization, in the Family Counseling Centers and the Orphanages, in the Ministry of Health Mother and Child Health and Family Planning Centers and in the hospitals, in hospital schools, in juvenile courts of the Ministry of Justice and in educational homes, the Ministry of National Education; In the General Directorate of Preschool Education, in the General Directorate of Special Education Guidance and Counseling Services, in the Guidance and Research Centers, in the General Assembly of the Talim Terbiye, in the preparation and execution of radio and television child and youth programs and educational programs, in children's theaters and children's films, UNICEF, ILO and voluntary organizations can work in Civil Society Organizations in child development work.
Qualification is continuous