Yeterlilik Kodu

TR0030018324

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Kavram Meslek Yüksekokulu
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiOğuzlar, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kavram.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin teorik bilgilerini açıklayabilir.
  • Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini (fiziksel, psiko-motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, ahlak gelişimi) izler.
  • Okulöncesi eğitimin süreçlerini ve Okulöncesi eğitim stratejilerini bilir.
  • Olay ve olguları analiz edebilir, neden ve sonuçlarını yorumlayabilir.
  • Yeterli ve dengeli beslenmeyi izlemeyi bilir, gelişim dönemlerine göre beslenme etkinliğini uygular, özel durumları olan çocuklar için beslenme etkinliği yapar.Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olur.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim merkezlerinde program (serbest zaman, oyun ve hareket, Türkçe dil müzik yaratıcı drama okuma-yazmaya hazırlık, fen ve doğa, matematik , sanat, heykel, drama pandomim rol oynama/doğaçlama, animasyon etkinliği) uygular ve etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olur.
  • Ekip üyesi olarak mesleki sorumluluklarının bilincinde ve etik değerlere bağlıdır, sorumluluk alır, farklılıklara ve insan haklarına saygılıdır ve personelle etkili iletişim kurar.
  • Kişilik ve mesleki yeterliliklerini geliştirerek mesleki alanla ilgili araştırma yapar ve sunar.
  • Sınıf yönetimi için araç gereç, eğitici oyuncak planlar, yapar ve uygular.
  • Türkiye’de ve dünyadaki okul öncesi eğitim ve özel eğitimle ilgili çalışmalar konusunu, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında işletmeciliği bilir. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. En az Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir.Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler Kavram Meslek Yüksekokulu Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi ile belirlenmiştir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puan alınması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav YönetmeliğiBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerimizin derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi ders almaları gerekmektedir. Ayrıca en az 30 iş günü staj yapmaları da gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi Programından mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre ait kreş, anaokulu, gündüz bakım evleri, özel eğitim kurumları ve çocuk sağlığı merkezlerinde çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018324


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Oğuzlar, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin teorik bilgilerini açıklayabilir.
  • Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini (fiziksel, psiko-motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, ahlak gelişimi) izler.
  • Okulöncesi eğitimin süreçlerini ve Okulöncesi eğitim stratejilerini bilir.
  • Olay ve olguları analiz edebilir, neden ve sonuçlarını yorumlayabilir.
  • Yeterli ve dengeli beslenmeyi izlemeyi bilir, gelişim dönemlerine göre beslenme etkinliğini uygular, özel durumları olan çocuklar için beslenme etkinliği yapar.Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olur.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim merkezlerinde program (serbest zaman, oyun ve hareket, Türkçe dil müzik yaratıcı drama okuma-yazmaya hazırlık, fen ve doğa, matematik , sanat, heykel, drama pandomim rol oynama/doğaçlama, animasyon etkinliği) uygular ve etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olur.
  • Ekip üyesi olarak mesleki sorumluluklarının bilincinde ve etik değerlere bağlıdır, sorumluluk alır, farklılıklara ve insan haklarına saygılıdır ve personelle etkili iletişim kurar.
  • Kişilik ve mesleki yeterliliklerini geliştirerek mesleki alanla ilgili araştırma yapar ve sunar.
  • Sınıf yönetimi için araç gereç, eğitici oyuncak planlar, yapar ve uygular.
  • Türkiye’de ve dünyadaki okul öncesi eğitim ve özel eğitimle ilgili çalışmalar konusunu, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında işletmeciliği bilir. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. En az Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir.Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler Kavram Meslek Yüksekokulu Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi ile belirlenmiştir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puan alınması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav YönetmeliğiBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerimizin derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi ders almaları gerekmektedir. Ayrıca en az 30 iş günü staj yapmaları da gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi Programından mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre ait kreş, anaokulu, gündüz bakım evleri, özel eğitim kurumları ve çocuk sağlığı merkezlerinde çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018324

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate
Awarding BodyKAVRAM MESLEK YÜKSEKOKULU
Awarding Body ContactOghuzs, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir
Awarding Body Urlhttps://www.kavram.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

can explain the theoretical knowledge of pre-school education.follows the development of all children (physical, psycho-motor, cognitive, language, social, emotional, moral development), including children with special needs.knows the processes of preschool education and preschool education strategies.can analyze events and facts, and interpret causes and consequences.knows how to monitor adequate and balanced nutrition, applies nutrition activity according to the developmental periods, and makes nutrition activities for children with special conditions.supports the determination of childrens learning needs.assists the classroom teacher in applying program-based (free time, play and movement, Turkish language music creative drama reading and writing preparation, science and nature, math, art, sculpture, drama pantomime role playing / improvisation, animation activity) and effective teaching methods in pre-primary education institutions and special education centers.As a team member, he is aware of his professional responsibilities and ethical values, takes responsibility, respects differences and human rightsc and ommunicates effectively with staff.researches and presents the vocational field by improving her personality and professional competence.plans, makes, and practices educational toys for classroom managementknows business administration on pre-school education and special education in Turkey and in the world, and pre-school and private education institutions.uses the computer software and information and communication technologies at least at the European Computer Use License Basic Level required by his / her field. has professional and ethical responsibility consciousness.has enough knowledge about universality of social rights, social justice, quality and cultural values ??and environment protection, occupational health and safety.use English at least at European Language Portfolio A2 level.

Key Competencies-
Further Info

It is necessary that each student enrolls to courses at the begining of each term and maintains a minimum attendance of 70% (80% for practice courses) in order to be able to take the final exam.Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The midterm exam constitutes 30% and the final exam constitutes 70% of the achievement grade.( homeworks, practice exams, quiz, etc. can also be assessed as the midterm grade) The general rules regarding examination regulations, assessment and evaluation are regulated by Kavram College of Higher Education Associate’s Degree Education and Examination Regulations . Specific processes related to exams, assessment and evaluation are regulated Kavram College of Higher Education Assessing Activities and Examination Implementation Instructions .In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information:Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must hold a high school (or equivalent) degree and must have achieved the required score from the University Entrance Exam (LYS) and Transition to Higher Education Exam (YGS) held on central basis by OSYM (Student Selection and Placement Centre).

Conditions for SuccessIn order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information:Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.To gain the qualification of this programme students are required to:(1) complete all the courses in the curriculum (a total of 120 ECTS credits) (2) have a cumulative grade point average (CGPA) at least 2.00 out of 4.00. (3) complete a minimum 30-day training .
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Child Development Program can work in public and private sector nurseries, kindergartens, day care homes, special education institutions and child health centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018324


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate

Awarding Body
KAVRAM MESLEK YÜKSEKOKULU

Awarding Body Contact
Oghuzs, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

can explain the theoretical knowledge of pre-school education.follows the development of all children (physical, psycho-motor, cognitive, language, social, emotional, moral development), including children with special needs.knows the processes of preschool education and preschool education strategies.can analyze events and facts, and interpret causes and consequences.knows how to monitor adequate and balanced nutrition, applies nutrition activity according to the developmental periods, and makes nutrition activities for children with special conditions.supports the determination of childrens learning needs.assists the classroom teacher in applying program-based (free time, play and movement, Turkish language music creative drama reading and writing preparation, science and nature, math, art, sculpture, drama pantomime role playing / improvisation, animation activity) and effective teaching methods in pre-primary education institutions and special education centers.As a team member, he is aware of his professional responsibilities and ethical values, takes responsibility, respects differences and human rightsc and ommunicates effectively with staff.researches and presents the vocational field by improving her personality and professional competence.plans, makes, and practices educational toys for classroom managementknows business administration on pre-school education and special education in Turkey and in the world, and pre-school and private education institutions.uses the computer software and information and communication technologies at least at the European Computer Use License Basic Level required by his / her field. has professional and ethical responsibility consciousness.has enough knowledge about universality of social rights, social justice, quality and cultural values ??and environment protection, occupational health and safety.use English at least at European Language Portfolio A2 level.


Key Competencies
-

Further Info

It is necessary that each student enrolls to courses at the begining of each term and maintains a minimum attendance of 70% (80% for practice courses) in order to be able to take the final exam.Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The midterm exam constitutes 30% and the final exam constitutes 70% of the achievement grade.( homeworks, practice exams, quiz, etc. can also be assessed as the midterm grade) The general rules regarding examination regulations, assessment and evaluation are regulated by Kavram College of Higher Education Associate’s Degree Education and Examination Regulations . Specific processes related to exams, assessment and evaluation are regulated Kavram College of Higher Education Assessing Activities and Examination Implementation Instructions .In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information:Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must hold a high school (or equivalent) degree and must have achieved the required score from the University Entrance Exam (LYS) and Transition to Higher Education Exam (YGS) held on central basis by OSYM (Student Selection and Placement Centre).


Conditions for Success
In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information:Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.To gain the qualification of this programme students are required to:(1) complete all the courses in the curriculum (a total of 120 ECTS credits) (2) have a cumulative grade point average (CGPA) at least 2.00 out of 4.00. (3) complete a minimum 30-day training .

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Child Development Program can work in public and private sector nurseries, kindergartens, day care homes, special education institutions and child health centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address