Yeterlilik Kodu

TR0030023162

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • tipik ve atipik gelişimi ayırt ederek gelişimsel sorunların varlığını ayırt edebilir.
  • farklı gelişen çocukların eğitiminde farklılık türlerine göre eğitim sürecindeki gereksinimlerini açıklayabilir.
  • etkinlik hazırlanmasına yardımcı olurken erken çocukluk eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve etkinlik türlerinden amacına uygun olanı belirleyebilir.
  • eğitim ortamındaki araç-gereç, materyal ve bilişim araçlarından amacına uygun materyalin seçiminde ve gerektiğinde tasarlanmasında yardımcı olabilir.
  • erken çocukluk eğitiminde çocukların gelişimine uygun hazırlanan etkinliğin uygulanmasında yardımcı olabilir.
  • gelişim sürecinde gözlenebilen psikolojik ve davranışsal sorunları tanımlayarak sorunlara çözüm önerebilir.
  • çocukların besin öğesi ihtiyaçlarını açıklayabilir ve beslenme menüsü hazırlanmasında yardımcı olabilir.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • sözlü ve sözsüz iletişim bilgi ve becerisini kullanarak mesleki uygulamalarının niteliğini geliştirebilir.
  • mesleki uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeleri ve etik ilkeleri uygulayabilir.
  • mesleki hastalık ve yaralanma riskini değerlendirerek gerekli tedbirleri alabilir.
  • alanındaki gelişmeleri sürekli izleyerek kanıta dayalı uygulamaları kullanabilir.
  • travmatik yaşantı durumunda psikolojik ilk yardım basamaklarını uygulayabilir.
  • ekip çalışmasının gerekli olduğu durumları bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapabilir.
  • alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olabilirler.

 

Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
  • İkinci Öğretim olarak da Eğitim vermektedir. 
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023162


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • tipik ve atipik gelişimi ayırt ederek gelişimsel sorunların varlığını ayırt edebilir.
  • farklı gelişen çocukların eğitiminde farklılık türlerine göre eğitim sürecindeki gereksinimlerini açıklayabilir.
  • etkinlik hazırlanmasına yardımcı olurken erken çocukluk eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve etkinlik türlerinden amacına uygun olanı belirleyebilir.
  • eğitim ortamındaki araç-gereç, materyal ve bilişim araçlarından amacına uygun materyalin seçiminde ve gerektiğinde tasarlanmasında yardımcı olabilir.
  • erken çocukluk eğitiminde çocukların gelişimine uygun hazırlanan etkinliğin uygulanmasında yardımcı olabilir.
  • gelişim sürecinde gözlenebilen psikolojik ve davranışsal sorunları tanımlayarak sorunlara çözüm önerebilir.
  • çocukların besin öğesi ihtiyaçlarını açıklayabilir ve beslenme menüsü hazırlanmasında yardımcı olabilir.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • sözlü ve sözsüz iletişim bilgi ve becerisini kullanarak mesleki uygulamalarının niteliğini geliştirebilir.
  • mesleki uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeleri ve etik ilkeleri uygulayabilir.
  • mesleki hastalık ve yaralanma riskini değerlendirerek gerekli tedbirleri alabilir.
  • alanındaki gelişmeleri sürekli izleyerek kanıta dayalı uygulamaları kullanabilir.
  • travmatik yaşantı durumunda psikolojik ilk yardım basamaklarını uygulayabilir.
  • ekip çalışmasının gerekli olduğu durumları bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapabilir.
  • alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olabilirler.

 


Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
  • İkinci Öğretim olarak da Eğitim vermektedir. 

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023162

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. distinguish between typical and atypical development and distinguish the existence of developmental problems.
  2. explain the needs of children in need of special education according to the types of differences.
  3. determine the appropriate method, technique and activity types used in early childhood education ehile assisting in the preparation of the activity.
  4. help in the selection and design of appropriate materials and information tools in educational environment.
  5. help in the implementation of the activity prepared in accordance with the development of children in early childhood education.
  6. identify psychological and behavioral problems that can be observed during the development process and propose solutions to problems.
  7. explain the nutritional needs of children and help prepare the nutrition menu.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. use the knowledge and skills of verbal and nonverbal communication to improve the quality of their professional practice.
  2. apply the legal regulations and ethical principles related to their professional practice.
  3. evaluate the risk of occupational diseases and injuries and take necessary measures.
  4. use evidence-based applications by following the developments in the field.
  5. apply psychological first aid steps in case of traumatic experience.
  6. know the situations where teamwork is required and can do team work if necessary.
  7. have a foreign language to follow the innovations in their field.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site

Conditions for SuccessA student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

They can work in both private public foundations, kindergartens infant schools, infant classes, in the special rooms for children of policlinics, foundations, associations, children publishing, in private education, tourism and child facilities of sports centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030023162


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. distinguish between typical and atypical development and distinguish the existence of developmental problems.
  2. explain the needs of children in need of special education according to the types of differences.
  3. determine the appropriate method, technique and activity types used in early childhood education ehile assisting in the preparation of the activity.
  4. help in the selection and design of appropriate materials and information tools in educational environment.
  5. help in the implementation of the activity prepared in accordance with the development of children in early childhood education.
  6. identify psychological and behavioral problems that can be observed during the development process and propose solutions to problems.
  7. explain the nutritional needs of children and help prepare the nutrition menu.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. use the knowledge and skills of verbal and nonverbal communication to improve the quality of their professional practice.
  2. apply the legal regulations and ethical principles related to their professional practice.
  3. evaluate the risk of occupational diseases and injuries and take necessary measures.
  4. use evidence-based applications by following the developments in the field.
  5. apply psychological first aid steps in case of traumatic experience.
  6. know the situations where teamwork is required and can do team work if necessary.
  7. have a foreign language to follow the innovations in their field.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site


Conditions for Success
A student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

They can work in both private public foundations, kindergartens infant schools, infant classes, in the special rooms for children of policlinics, foundations, associations, children publishing, in private education, tourism and child facilities of sports centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address