Yeterlilik Kodu

TR0030024623

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gelişim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://gelisim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili kullanım bilgisine sahip olup Türkçe yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve güzel bir şekilde kullanıp gerektiğinde Türkçe metin hazırlar,
  • En temel düzeyde İngilizce, dinleme, anlama, okuma ve yazma becerilerine sahiptir, Türk gençliğini, Türk Cumhuriyetinin yakın tarihi ve Atatürkçü Düşünce hakkında bilgi sahibidir,
  • Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahiptir.
  • Yazışmaları yazabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleşebilecek düzeyde ofis programlarını kullanabilir,
  • Küme, sayılar, sayılarla ilgili işlemleri, oran ve orantı uygulamalarını,bilir
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olabilmek.
  • Okulöncesi eğitim ve Özel eğitim konularına ilişkin gerekli kavram becerilerini kazanmak .
  • Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varabilir.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitim alnında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve alan dışı gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır .
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitim süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili ( sokak çocukları, üstün zekalı çocuklar, Görme ve İşitme engelli çocuklar, dil ve konuşma problemi olan çocuklar, zihinsel ve fiziksel engelli çocuklar, hasta çocuklar) araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüveni ve yetkinliği kazanmak.
  • Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğini kazanmak.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların güvenilirliği ile ilgili eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilme ve olumlu yönde gelişim sağlayabilecek çözümler sunmak.
  • Okulöncesi dönem çocuklarının eğitim programlarını ve gelişimini destekleyecek oyun, müzik, drama etkinliklerini uygulamak.
  • Çocukluk dönemindeki özellikle sınıf içindeki ruhsal sorunlar ve duygu ve davranım sorunlarını bilmek.Bu sorunlara profesyonel yaklaşımla çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş cocuklarının gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve gelişim değerlendirilmesi sonucu cocuğa uygun eğitim programını planlayıp uygulamak.
  • Çocukluk dönemi hastalıklarını bilmek, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardımı yapabilmek.
  • Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, insan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, okulöncesi eğitimin önemini ve ciddiyetini kavramış, eğitimdeki kaliteyi arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Alanında uzmanlaşmak için veri toplayarak, literatür inceleme ve analiz yaparak; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasında geliştirir ve derinleştirir
  • Çocuklar ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahip olabilmek.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
  • Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Kendi çalışmalarında öz eleştiriye yer vererek objektif olarak değerlendirme becerisi kazanır.
  • Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı düşünme becerileri geliştirir.
  • Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi alanında önlisans eğitimi verilen yüksekokullardan mezun; aldığı eğitim doğrultusunda okulöncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında usta öğretici yada yardımcı öğretmen statüsünde çalışan, çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocuklara müzik, resim, drama, jimnastik, bilgisayar eğitimi veren, hoş vakit geçirmelerini sağlayan, materyal (kukla, kavram ve konu kartları, hikaye yazım) hazırlayan, ilk yardım kurallarını uygulayan gerekli bilgi ve beceriye sahip eğitim mensubudur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024623


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gelişim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili kullanım bilgisine sahip olup Türkçe yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve güzel bir şekilde kullanıp gerektiğinde Türkçe metin hazırlar,
  • En temel düzeyde İngilizce, dinleme, anlama, okuma ve yazma becerilerine sahiptir, Türk gençliğini, Türk Cumhuriyetinin yakın tarihi ve Atatürkçü Düşünce hakkında bilgi sahibidir,
  • Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahiptir.
  • Yazışmaları yazabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleşebilecek düzeyde ofis programlarını kullanabilir,
  • Küme, sayılar, sayılarla ilgili işlemleri, oran ve orantı uygulamalarını,bilir
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olabilmek.
  • Okulöncesi eğitim ve Özel eğitim konularına ilişkin gerekli kavram becerilerini kazanmak .
  • Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varabilir.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitim alnında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve alan dışı gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır .
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitim süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili ( sokak çocukları, üstün zekalı çocuklar, Görme ve İşitme engelli çocuklar, dil ve konuşma problemi olan çocuklar, zihinsel ve fiziksel engelli çocuklar, hasta çocuklar) araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüveni ve yetkinliği kazanmak.
  • Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğini kazanmak.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların güvenilirliği ile ilgili eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilme ve olumlu yönde gelişim sağlayabilecek çözümler sunmak.
  • Okulöncesi dönem çocuklarının eğitim programlarını ve gelişimini destekleyecek oyun, müzik, drama etkinliklerini uygulamak.
  • Çocukluk dönemindeki özellikle sınıf içindeki ruhsal sorunlar ve duygu ve davranım sorunlarını bilmek.Bu sorunlara profesyonel yaklaşımla çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş cocuklarının gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve gelişim değerlendirilmesi sonucu cocuğa uygun eğitim programını planlayıp uygulamak.
  • Çocukluk dönemi hastalıklarını bilmek, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardımı yapabilmek.
  • Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, insan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, okulöncesi eğitimin önemini ve ciddiyetini kavramış, eğitimdeki kaliteyi arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek.
  • Alanında uzmanlaşmak için veri toplayarak, literatür inceleme ve analiz yaparak; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasında geliştirir ve derinleştirir
  • Çocuklar ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahip olabilmek.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
  • Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Kendi çalışmalarında öz eleştiriye yer vererek objektif olarak değerlendirme becerisi kazanır.
  • Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı düşünme becerileri geliştirir.
  • Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi alanında önlisans eğitimi verilen yüksekokullardan mezun; aldığı eğitim doğrultusunda okulöncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında usta öğretici yada yardımcı öğretmen statüsünde çalışan, çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocuklara müzik, resim, drama, jimnastik, bilgisayar eğitimi veren, hoş vakit geçirmelerini sağlayan, materyal (kukla, kavram ve konu kartları, hikaye yazım) hazırlayan, ilk yardım kurallarını uygulayan gerekli bilgi ve beceriye sahip eğitim mensubudur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024623

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Gelisim University
Awarding Body ContactAddress: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024623


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Gelisim University

Awarding Body Contact
Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr


Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address