Yeterlilik Kodu

TR0030025530

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumYalova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yalova.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Programın temel ilkesi, yaşam boyu eğitim ilkelerine ve bilgi çağının ve çalışma hayatının gereksinimlerine uygun bir eğitim hizmeti sunmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerimizin, sahip oldukları bilgiyi kullanabilen, araştırma yapabilen ve mesleğinin ve ülkesinin gelişimine katkıda bulunabilen ve mesleklerindeki gelişmelere sürekli uyum sağlayabilen, özgür akıl sahibi bireyler olarak eğitilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  •  Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlama konusunda yeterli bilgi ve tecrübeye sahiptir.
  • Öğrencilere, sahip oldukları bilgilerden faydalanabilecek, özgür zihin anlayışı olan bireyler olarak eğitim vermeleri için yardım etmek; Mesleği ve ülkesi için araştırma yapabilir ve gelişimine katkıda bulunabilen ve kendilerini mesleklerindeki gelişmelere sürekli adapte eder.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisine sahiptir.
  •  Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlamak konusunda gerekli beceriye sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlama becerisine sahiptir.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma becerisine sahiptir.
  • Öğrencilere, sahip oldukları bilgilerden faydalanabilecek, özgür zihin anlayışı olan bireyler olarak eğitim vermeleri için yardım etmek; Mesleği ve ülkesi için araştırma yapabilir ve gelişimine katkıda bulunabilen ve kendilerini mesleklerindeki gelişmelere sürekli adapte eder.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  •  
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler Ara Sınavlar, farklı türde sınavlar (projeler, seminerler, ödevler, kısa sınavlar, uygulamalar vb...) ve final sınavına tabi tutulur. Tüm sınavlar 100 üzerinden derecelendirilir harf notları göreli sınıf sistemine dönüştürülür. Final sınavları en az 40 puan almak için gereklidir. Dönem sonunda, öğrenciler bu dönemin tüm derslerinde sınavları yapabilir. Öğrenciler (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) o dönem derslerinden elde edebiliyorsa, başarılı bir şekilde kabul edilirler. Herhangi bir dersden şartlı başarılı olan (DC) ya da (DD) alan öğrenci, not ortalaması yeterli ise bu derslerdende başarılı sayılır. (FD) ve (FF) olan derslerden kalmış sayılır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programını, öncelikli olarak kız meslek lisesi “Çocuk Gelişimi” mezunları olmak üzere TYT puan türünden yeterli puan alan tüm öğrenciler tercih edebilirler.

Başarma Şartları• Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak • 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir • 30 iş günü (8 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler yardımcı öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Günlük bakım merkezleri, özel eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kliniklerinde, oyun alanlarında hastanelerde .. vb. çocuklarla ilgili farklı alanlardaki işlerde istihdam edilmektedir. Ayrıca, Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan İlköğretim okullarının anaokullarında ve anaokullarında nitelikli bir eğitmen olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025530


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yalova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Programın temel ilkesi, yaşam boyu eğitim ilkelerine ve bilgi çağının ve çalışma hayatının gereksinimlerine uygun bir eğitim hizmeti sunmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerimizin, sahip oldukları bilgiyi kullanabilen, araştırma yapabilen ve mesleğinin ve ülkesinin gelişimine katkıda bulunabilen ve mesleklerindeki gelişmelere sürekli uyum sağlayabilen, özgür akıl sahibi bireyler olarak eğitilmesi amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  •  Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlama konusunda yeterli bilgi ve tecrübeye sahiptir.
  • Öğrencilere, sahip oldukları bilgilerden faydalanabilecek, özgür zihin anlayışı olan bireyler olarak eğitim vermeleri için yardım etmek; Mesleği ve ülkesi için araştırma yapabilir ve gelişimine katkıda bulunabilen ve kendilerini mesleklerindeki gelişmelere sürekli adapte eder.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisine sahiptir.
  •  Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlamak konusunda gerekli beceriye sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Günlük ihtiyaçlar için çağdaş tasarımlar yapan, yaratıcı, yenilikçi ve işlerinde kapsamlı bilgi ve yetenek sahibi olan bireyleri profesyonel yaşama hazırlama becerisine sahiptir.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  •  Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma becerisine sahiptir.
  • Öğrencilere, sahip oldukları bilgilerden faydalanabilecek, özgür zihin anlayışı olan bireyler olarak eğitim vermeleri için yardım etmek; Mesleği ve ülkesi için araştırma yapabilir ve gelişimine katkıda bulunabilen ve kendilerini mesleklerindeki gelişmelere sürekli adapte eder.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  •  

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler Ara Sınavlar, farklı türde sınavlar (projeler, seminerler, ödevler, kısa sınavlar, uygulamalar vb...) ve final sınavına tabi tutulur. Tüm sınavlar 100 üzerinden derecelendirilir harf notları göreli sınıf sistemine dönüştürülür. Final sınavları en az 40 puan almak için gereklidir. Dönem sonunda, öğrenciler bu dönemin tüm derslerinde sınavları yapabilir. Öğrenciler (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) o dönem derslerinden elde edebiliyorsa, başarılı bir şekilde kabul edilirler. Herhangi bir dersden şartlı başarılı olan (DC) ya da (DD) alan öğrenci, not ortalaması yeterli ise bu derslerdende başarılı sayılır. (FD) ve (FF) olan derslerden kalmış sayılır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programını, öncelikli olarak kız meslek lisesi “Çocuk Gelişimi” mezunları olmak üzere TYT puan türünden yeterli puan alan tüm öğrenciler tercih edebilirler.


Başarma Şartları
• Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak • 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir • 30 iş günü (8 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler yardımcı öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Günlük bakım merkezleri, özel eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kliniklerinde, oyun alanlarında hastanelerde .. vb. çocuklarla ilgili farklı alanlardaki işlerde istihdam edilmektedir. Ayrıca, Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan İlköğretim okullarının anaokullarında ve anaokullarında nitelikli bir eğitmen olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025530

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Awarding BodyYalova University
Awarding Body ContactYalova University
Awarding Body Urlhttp://www.yalova.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

,

Key Competencies-
Further Info

Öğrenciler Ara Sınavlar, farklı türde sınavlar (projeler, seminerler, ödevler, kısa sınavlar, uygulamalar vb...) ve final sınavına tabi tutulur. Tüm sınavlar 100 üzerinden derecelendirilir harf notları göreli sınıf sistemine dönüştürülür. Final sınavları en az 40 puan almak için gereklidir. Dönem sonunda, öğrenciler bu dönemin tüm derslerinde sınavları yapabilir. Öğrenciler (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) o dönem derslerinden elde edebiliyorsa, başarılı bir şekilde kabul edilirler. Herhangi bir dersden şartlı başarılı olan (DC) ya da (DD) alan öğrenci, not ortalaması yeterli ise bu derslerdende başarılı sayılır. (FD) ve (FF) olan derslerden kalmış sayılır.

Quality Assurance-
Access Requirements

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programını, öncelikli olarak kız meslek lisesi “Çocuk Gelişimi” mezunları olmak üzere TYT puan türünden yeterli puan alan tüm öğrenciler tercih edebilirler.

Conditions for Success• Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak • 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir • 30 iş günü (8 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması
Progression Paths (Relationship Type)

Programımızdan mezun olan öğrenciler yardımcı öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Günlük bakım merkezleri, özel eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kliniklerinde, oyun alanlarında hastanelerde .. vb. çocuklarla ilgili farklı alanlardaki işlerde istihdam edilmektedir. Ayrıca, Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan İlköğretim okullarının anaokullarında ve anaokullarında nitelikli bir eğitmen olarak çalışabilmektedirler.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025530


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Yalova University

Awarding Body Contact
Yalova University

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

,


Key Competencies
-

Further Info

Öğrenciler Ara Sınavlar, farklı türde sınavlar (projeler, seminerler, ödevler, kısa sınavlar, uygulamalar vb...) ve final sınavına tabi tutulur. Tüm sınavlar 100 üzerinden derecelendirilir harf notları göreli sınıf sistemine dönüştürülür. Final sınavları en az 40 puan almak için gereklidir. Dönem sonunda, öğrenciler bu dönemin tüm derslerinde sınavları yapabilir. Öğrenciler (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) o dönem derslerinden elde edebiliyorsa, başarılı bir şekilde kabul edilirler. Herhangi bir dersden şartlı başarılı olan (DC) ya da (DD) alan öğrenci, not ortalaması yeterli ise bu derslerdende başarılı sayılır. (FD) ve (FF) olan derslerden kalmış sayılır.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programını, öncelikli olarak kız meslek lisesi “Çocuk Gelişimi” mezunları olmak üzere TYT puan türünden yeterli puan alan tüm öğrenciler tercih edebilirler.


Conditions for Success
• Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak • 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir • 30 iş günü (8 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması

Progression Paths (Relationship Type)

Programımızdan mezun olan öğrenciler yardımcı öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Günlük bakım merkezleri, özel eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kliniklerinde, oyun alanlarında hastanelerde .. vb. çocuklarla ilgili farklı alanlardaki işlerde istihdam edilmektedir. Ayrıca, Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan İlköğretim okullarının anaokullarında ve anaokullarında nitelikli bir eğitmen olarak çalışabilmektedirler.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address