Yeterlilik Kodu

TR0030044385

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak, çocukla etkili iletişim kurmak.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
  • Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
  • Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %50 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSS den gereken puanı almaları durumunda MEB`e ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlara atanmaktadır.

Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda, kreşlerde, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik rehabilitasyon ve özel eğitim kurumlarında da görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044385


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak, çocukla etkili iletişim kurmak.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
  • Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
  • Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %50 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSS den gereken puanı almaları durumunda MEB`e ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlara atanmaktadır.

Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda, kreşlerde, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik rehabilitasyon ve özel eğitim kurumlarında da görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044385

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Profession in the field of child development and education professionals to fulfill the requirements. Turkish children to take care to use the correct and beautiful. Child development and childrens cognitive, affective and psycho-motor development activities appropriate to prepare. Society, family and children recognize the relationship with the child to communicate effectively. Drama, games, music and animation to plan and implement activities. To follow the eating habits of children. To plan and implement activities for children with disabilities. Children apply science and technology in education. Child health and disease knowledge and skills to have. Childrens education and to improve the quality of life to develop appropriate role models. To have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill.

Key Competencies-
Further Info

At the beginning of semester each and every student has to be registered to lessons and in order to be able to enter examinations at the end of the semester they have to participate into lectures at least 70% and 80% to practices. Students are subjected to at least one midterm and final examination for each lecture. %50 contributes to midterm (as midterm some of the scores from assessment instruments could be taken into consideration such as papers, lab examinations, quiz etc.)and final examination contributes to 50% to final grade. All of the examinations are evaluated out of 100. There is an obligation that in final examination at least 30 points has to be taken. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.The students who got AA, BA,BB,CB and CC grades counted as they succeded the lesson. DC and DD are conditional successful grades.The student who got DC or DD can only be counted as successful if his/her C.G.P.A is at least 2.0 Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

Being graduated from Child Development Departments of vocational high schools and in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center).

Conditions for SuccessProgram (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. In order to complete the program successfully students have to pass all existing lessons in the programme(120 AKTS equivalent), reach at least 2.0 C.G.P.A out of 4.00 and complete thesis successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program from KPSS score to take the case to the Ministry of Family and Social Policies Ministry of Education and appointed institutions. Also connected to people and institutions in special schools, day care centers, rehabilitation and special education for children with special needs can also serve.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044385


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Profession in the field of child development and education professionals to fulfill the requirements. Turkish children to take care to use the correct and beautiful. Child development and childrens cognitive, affective and psycho-motor development activities appropriate to prepare. Society, family and children recognize the relationship with the child to communicate effectively. Drama, games, music and animation to plan and implement activities. To follow the eating habits of children. To plan and implement activities for children with disabilities. Children apply science and technology in education. Child health and disease knowledge and skills to have. Childrens education and to improve the quality of life to develop appropriate role models. To have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill.


Key Competencies
-

Further Info

At the beginning of semester each and every student has to be registered to lessons and in order to be able to enter examinations at the end of the semester they have to participate into lectures at least 70% and 80% to practices. Students are subjected to at least one midterm and final examination for each lecture. %50 contributes to midterm (as midterm some of the scores from assessment instruments could be taken into consideration such as papers, lab examinations, quiz etc.)and final examination contributes to 50% to final grade. All of the examinations are evaluated out of 100. There is an obligation that in final examination at least 30 points has to be taken. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.The students who got AA, BA,BB,CB and CC grades counted as they succeded the lesson. DC and DD are conditional successful grades.The student who got DC or DD can only be counted as successful if his/her C.G.P.A is at least 2.0 Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Being graduated from Child Development Departments of vocational high schools and in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center).


Conditions for Success
Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. In order to complete the program successfully students have to pass all existing lessons in the programme(120 AKTS equivalent), reach at least 2.0 C.G.P.A out of 4.00 and complete thesis successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program from KPSS score to take the case to the Ministry of Family and Social Policies Ministry of Education and appointed institutions. Also connected to people and institutions in special schools, day care centers, rehabilitation and special education for children with special needs can also serve.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address