Yeterlilik Kodu | TR0030044385 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Artvin Çoruh Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.artvin.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunları, KPSS den gereken puanı almaları durumunda MEB`e ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlara atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda, kreşlerde, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik rehabilitasyon ve özel eğitim kurumlarında da görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044385
- Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
- Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
- Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
- Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak, çocukla etkili iletişim kurmak.
- Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
- Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
- Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
- Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
- Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
- Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olmak.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %50 şeklindedir.
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Bu program mezunları, KPSS den gereken puanı almaları durumunda MEB`e ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlara atanmaktadır.
Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda, kreşlerde, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik rehabilitasyon ve özel eğitim kurumlarında da görev yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030044385 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Artvin Coruh University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.artvin.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Profession in the field of child development and education professionals to fulfill the requirements. Turkish children to take care to use the correct and beautiful. Child development and childrens cognitive, affective and psycho-motor development activities appropriate to prepare. Society, family and children recognize the relationship with the child to communicate effectively. Drama, games, music and animation to plan and implement activities. To follow the eating habits of children. To plan and implement activities for children with disabilities. Children apply science and technology in education. Child health and disease knowledge and skills to have. Childrens education and to improve the quality of life to develop appropriate role models. To have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | At the beginning of semester each and every student has to be registered to lessons and in order to be able to enter examinations at the end of the semester they have to participate into lectures at least 70% and 80% to practices. Students are subjected to at least one midterm and final examination for each lecture. %50 contributes to midterm (as midterm some of the scores from assessment instruments could be taken into consideration such as papers, lab examinations, quiz etc.)and final examination contributes to 50% to final grade. All of the examinations are evaluated out of 100. There is an obligation that in final examination at least 30 points has to be taken. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.The students who got AA, BA,BB,CB and CC grades counted as they succeded the lesson. DC and DD are conditional successful grades.The student who got DC or DD can only be counted as successful if his/her C.G.P.A is at least 2.0 Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Being graduated from Child Development Departments of vocational high schools and in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center). | |
Conditions for Success | Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation. In order to complete the program successfully students have to pass all existing lessons in the programme(120 AKTS equivalent), reach at least 2.0 C.G.P.A out of 4.00 and complete thesis successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program from KPSS score to take the case to the Ministry of Family and Social Policies Ministry of Education and appointed institutions. Also connected to people and institutions in special schools, day care centers, rehabilitation and special education for children with special needs can also serve. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030044385
Profession in the field of child development and education professionals to fulfill the requirements. Turkish children to take care to use the correct and beautiful. Child development and childrens cognitive, affective and psycho-motor development activities appropriate to prepare. Society, family and children recognize the relationship with the child to communicate effectively. Drama, games, music and animation to plan and implement activities. To follow the eating habits of children. To plan and implement activities for children with disabilities. Children apply science and technology in education. Child health and disease knowledge and skills to have. Childrens education and to improve the quality of life to develop appropriate role models. To have knowledge about principles of Ataturk revolution history and also perfect Turkish and meanly English speaking skill.
At the beginning of semester each and every student has to be registered to lessons and in order to be able to enter examinations at the end of the semester they have to participate into lectures at least 70% and 80% to practices. Students are subjected to at least one midterm and final examination for each lecture. %50 contributes to midterm (as midterm some of the scores from assessment instruments could be taken into consideration such as papers, lab examinations, quiz etc.)and final examination contributes to 50% to final grade. All of the examinations are evaluated out of 100. There is an obligation that in final examination at least 30 points has to be taken. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.The students who got AA, BA,BB,CB and CC grades counted as they succeded the lesson. DC and DD are conditional successful grades.The student who got DC or DD can only be counted as successful if his/her C.G.P.A is at least 2.0 Program (a total of 120 ECTS credits) and successfully complete all courses with a grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale to the condition of qualification required for graduation.
Being graduated from Child Development Departments of vocational high schools and in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center).
Graduates of this program from KPSS score to take the case to the Ministry of Family and Social Policies Ministry of Education and appointed institutions. Also connected to people and institutions in special schools, day care centers, rehabilitation and special education for children with special needs can also serve.
Qualification is continuous