Yeterlilik Kodu | TR0030044850 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin Kastamonu Üniversitesi Cide Rıfat Ilgaz Meslek Yüksekokulu'ndan mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış,30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir. 120 AKTS yi tamamlamış olmak. https://kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/egitim_ogretim_yonetmeligi_08012014.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programın mezunları erken çocukluk eğitimi veren kurumlarda, okulların ana sınıflarında, kreşlerde, hastanelerin çocuk servislerindeki oyun odalarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, yataklı tedavi veren kurumlarda çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip yardımcı eğitmen olarak; çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ve çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren birçok sektörde yardımcı eğitmen/öğretmen olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044850
ISCO 08
ISCO 08
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilebilir.
- Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibi olabilir.
- Öğrenciler farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilebilir.
- Öğrenciler çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir.
- Öğrenciler çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programlarını hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olabilirler.
- Eğitim materyalleri geliştirebilir ve eğitim ortamlarını düzenleyebilir.
- Öğrenciler özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olabilir.
- Öğrenciler alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek bilgilerini paylaşabilir, sorunları tartışabilir ve öneriler sunabilirler.
- Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilir, bu çalışmaları yönetebilir, süreci izleyip değerlendirebilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanabilirler.
- Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
- Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.
- Çocuk psikolojisi, ruh sağlığı ve çocuklarda davranış yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olur.
- Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilir,
- Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir, çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir.
- Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder ve sağlıklı beslenme ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Çocuklarla ilgili bakım işlevini gerçekleştirebilir.
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
- Çocuk haklarını ve çocuk haklarının korunmasını sağlamak için yasal düzenlemeleri ve yükümlülükleri bilir.
- Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
- Öğrenme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini ve eğitimde gelişimi destekler., Genel değerler, sosyal beceriler ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk ve etik değerler bilincine sahip olur.
- Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, (varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür.
- Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC notu, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
- Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Meslek Liselerinin Çocuk Gelişimi programı mezunları ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının; Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Bakımı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanlarından mezun olanlar da YÖK ve ÖSYS tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Yurtdışından ilgili programlara öğrencilerin kabulü, Kastamonu Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte Türkçe bilme koşulu aranır.
Bu programın mezunları erken çocukluk eğitimi veren kurumlarda, okulların ana sınıflarında, kreşlerde, hastanelerin çocuk servislerindeki oyun odalarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, yataklı tedavi veren kurumlarda çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip yardımcı eğitmen olarak; çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ve çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren birçok sektörde yardımcı eğitmen/öğretmen olarak çalışabilmektedirler.
Qualification Code | TR0030044850 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilebilir., Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibi olabilir., Öğrenciler farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilebilir., Öğrenciler çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir., Öğrenciler çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programlarını hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olabilirler., Eğitim materyalleri geliştirebilir ve eğitim ortamlarını düzenleyebilir., Öğrenciler özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olabilir., Öğrenciler alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek bilgilerini paylaşabilir, sorunları tartışabilir ve öneriler sunabilirler., Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilir, bu çalışmaları yönetebilir, süreci izleyip değerlendirebilir., Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanabilirler., Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir., Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir., Çocuk psikolojisi, ruh sağlığı ve çocuklarda davranış yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olur., Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilir, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir, çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir., Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder ve sağlıklı beslenme ile ilgili bilgi sahibi olur. Çocuklarla ilgili bakım işlevini gerçekleştirebilir., Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur., Çocuk haklarını ve çocuk haklarının korunmasını sağlamak için yasal düzenlemeleri ve yükümlülükleri bilir., Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olur., Öğrenme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini ve eğitimde gelişimi destekler., Genel değerler, sosyal beceriler ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk ve etik değerler bilincine sahip olur. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, (varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC notu, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Meslek Liselerinin Çocuk Gelişimi programı mezunları ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının; Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Bakımı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanlarından mezun olanlar da YÖK ve ÖSYS tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Yurtdışından ilgili programlara öğrencilerin kabulü, Kastamonu Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte Türkçe bilme koşulu aranır. | |
Conditions for Success | Öğrencilerin Kastamonu Üniversitesi Cide Rıfat Ilgaz Meslek Yüksekokulu'ndan mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış,30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir. 120 AKTS yi tamamlamış olmak. https://kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/egitim_ogretim_yonetmeligi_08012014.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu programın mezunları erken çocukluk eğitimi veren kurumlarda, okulların ana sınıflarında, kreşlerde, hastanelerin çocuk servislerindeki oyun odalarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, yataklı tedavi veren kurumlarda çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip yardımcı eğitmen olarak; çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ve çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren birçok sektörde yardımcı eğitmen/öğretmen olarak çalışabilmektedirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044850
ISCO 08
ISCO 08
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilebilir., Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibi olabilir., Öğrenciler farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilebilir., Öğrenciler çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir., Öğrenciler çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programlarını hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olabilirler., Eğitim materyalleri geliştirebilir ve eğitim ortamlarını düzenleyebilir., Öğrenciler özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olabilir., Öğrenciler alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek bilgilerini paylaşabilir, sorunları tartışabilir ve öneriler sunabilirler., Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilir, bu çalışmaları yönetebilir, süreci izleyip değerlendirebilir., Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanabilirler., Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir., Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir., Çocuk psikolojisi, ruh sağlığı ve çocuklarda davranış yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olur., Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilir, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir, çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir., Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder ve sağlıklı beslenme ile ilgili bilgi sahibi olur. Çocuklarla ilgili bakım işlevini gerçekleştirebilir., Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur., Çocuk haklarını ve çocuk haklarının korunmasını sağlamak için yasal düzenlemeleri ve yükümlülükleri bilir., Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olur., Öğrenme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini ve eğitimde gelişimi destekler., Genel değerler, sosyal beceriler ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk ve etik değerler bilincine sahip olur.
Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, (varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC notu, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Meslek Liselerinin Çocuk Gelişimi programı mezunları ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının; Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Bakımı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanlarından mezun olanlar da YÖK ve ÖSYS tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Yurtdışından ilgili programlara öğrencilerin kabulü, Kastamonu Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte Türkçe bilme koşulu aranır.
Bu programın mezunları erken çocukluk eğitimi veren kurumlarda, okulların ana sınıflarında, kreşlerde, hastanelerin çocuk servislerindeki oyun odalarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, yataklı tedavi veren kurumlarda çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip yardımcı eğitmen olarak; çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ve çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren birçok sektörde yardımcı eğitmen/öğretmen olarak çalışabilmektedirler.
-