Yeterlilik Kodu

TR0030045254

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilgi, kavram, kuram ve ulusal/uluslararası uygulamaları bilir.
  • Çocukların gelişim özelliklerine, sağlık ve beslenme konularına hakim olur.
  • Çocuk, ebeveyn ve çevresindekiler ile etkili iletişim kurabilir.
  • Özel durumlu çocuklara yönelik uyarlama yapma, etkinlikler planlama ve uygulama yapabilir.
  • Çocukların yaş, gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme yapabilir.
  • Aile eğitimi hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde ilgili yönlendirmeleri yapabilir.
  • Çocukların eğitimini, gelişimini ve yaşam kalitesini desteklemek için rol model olur.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilir.
  • Çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyerek ilköğretime ve hayata hazırlanmalarını sağlar.
  • Teknolojiyi öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Çocuklarda yaşam için gerekli bilgi, temel kavramlar, beceriler ve tutum geliştirmek için etkili programlar oluşturur.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanabilir.
  • Çocuklar ile yapabileceği uygulamalar için gerekli materyal temini veya materyal tasarımı yapabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği geçerlidir. Her ders için ders değerlendirme ve değerlendirme yöntemleri ders müfredatında detaylı olarak anlatılmaktadır.
  • Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir.
  • Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Meslek Yüksekokullarinin Çocuk Gelişim Bölümlerinden mezun olmak ve yök`ün ilgili mevzuatına göre ÖSYM (Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenir.

Başarma Şartları Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir. Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir. Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir. Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çocuk gelişimi ön lisans programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek liselerinde Anadolu Kız Meslek ve kız meslek liselerinin uygulama sınıflarında, ilköğretim okullarında ise anasınıflarında çalışabilir, kadrolu uzman öğretici olarak çalışıp kamu ve özel kuruluşlara bağlı olarak çalışabilirler.
  • Kreş, yuva ve çocuk klübü gibi kurumlarda okul öncesi eğitimde öğretmene yardımcı olmak için çalışabilirler.
  • Ayrıca çocuk klinikleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk edebiyatı alanında, oyuncak üreticisi firmalarda, turizm ve spor alanlarında, çocuk oyun alanlarında çalışabilirler.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045254


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilgi, kavram, kuram ve ulusal/uluslararası uygulamaları bilir.
  • Çocukların gelişim özelliklerine, sağlık ve beslenme konularına hakim olur.
  • Çocuk, ebeveyn ve çevresindekiler ile etkili iletişim kurabilir.
  • Özel durumlu çocuklara yönelik uyarlama yapma, etkinlikler planlama ve uygulama yapabilir.
  • Çocukların yaş, gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme yapabilir.
  • Aile eğitimi hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde ilgili yönlendirmeleri yapabilir.
  • Çocukların eğitimini, gelişimini ve yaşam kalitesini desteklemek için rol model olur.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilir.
  • Çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyerek ilköğretime ve hayata hazırlanmalarını sağlar.
  • Teknolojiyi öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Çocuklarda yaşam için gerekli bilgi, temel kavramlar, beceriler ve tutum geliştirmek için etkili programlar oluşturur.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanabilir.
  • Çocuklar ile yapabileceği uygulamalar için gerekli materyal temini veya materyal tasarımı yapabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği geçerlidir. Her ders için ders değerlendirme ve değerlendirme yöntemleri ders müfredatında detaylı olarak anlatılmaktadır.
  • Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir.
  • Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Meslek Yüksekokullarinin Çocuk Gelişim Bölümlerinden mezun olmak ve yök`ün ilgili mevzuatına göre ÖSYM (Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir. Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir. Öğrencilerin belirlenen ders programını başarıyla tamamlamaları, minimum 120 AKTS kredisini sağlamaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekir. Program ayrıca 30 günlük pratik eğitim gerektirir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çocuk gelişimi ön lisans programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek liselerinde Anadolu Kız Meslek ve kız meslek liselerinin uygulama sınıflarında, ilköğretim okullarında ise anasınıflarında çalışabilir, kadrolu uzman öğretici olarak çalışıp kamu ve özel kuruluşlara bağlı olarak çalışabilirler.
  • Kreş, yuva ve çocuk klübü gibi kurumlarda okul öncesi eğitimde öğretmene yardımcı olmak için çalışabilirler.
  • Ayrıca çocuk klinikleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk edebiyatı alanında, oyuncak üreticisi firmalarda, turizm ve spor alanlarında, çocuk oyun alanlarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045254

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows information, concepts, theories and national/international practices related to child development. Knows the developmental characteristics of children, health and nutrition issues. Can communicate effectively with children, parents, and those around them. Be able to adapt, plan and implement activities for children with special conditions. Can prepare, implement and evaluate educational programs by taking into account the age, developmental characteristics and individual differences of children. Has knowledge about family education and can make the relevant directions when necessary. Becomes a role model to support childrens education, development and quality of life. To be able to fulfill the professional requirements of the job in the field of child development and education. It supports all developmental areas of children and helps them prepare for primary education and life. Uses technology effectively in the learning process. Creates effective programs to develop knowledge, basic concepts, skills, and attitudes necessary for life in children. Knows and can use educational programs, teaching methods and techniques related to the field of child development. Can supply the necessary materials or design materials for the applications can do with children.

Key Competencies-
Further Info

Uşak University, Education and Examination Regulations apply. Course evaluation and assessment methods for each course are described in detail in the course curriculum. Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training.

Quality Assurance-
Access Requirements

BEING GRADUATED FROM CHILD DEVELOPMENT DEPARTMENTS OF VOCATIONAL HIGH SCHOOLS AND in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center).

Conditions for SuccessStudents are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training. Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training.
Progression Paths (Relationship Type)

Child development associate degree program, graduates can work in the application classes of Anatolian Girls Vocational and girls in vocational high schools and nursery classes in primary schools which depending on Ministry of Education, take worked as employed expert tutorial and connected to the public and private institutions, nursery, nesting, and work in children´s club to help institutions such as a teacher in pre-school education. In addition, children´s clinics, special education and rthey can work in rehabilitation centers, children´s literature in the field, the toy manufacturer companies,in the fields of tourism and sports centers, children´s playground.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045254


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows information, concepts, theories and national/international practices related to child development. Knows the developmental characteristics of children, health and nutrition issues. Can communicate effectively with children, parents, and those around them. Be able to adapt, plan and implement activities for children with special conditions. Can prepare, implement and evaluate educational programs by taking into account the age, developmental characteristics and individual differences of children. Has knowledge about family education and can make the relevant directions when necessary. Becomes a role model to support childrens education, development and quality of life. To be able to fulfill the professional requirements of the job in the field of child development and education. It supports all developmental areas of children and helps them prepare for primary education and life. Uses technology effectively in the learning process. Creates effective programs to develop knowledge, basic concepts, skills, and attitudes necessary for life in children. Knows and can use educational programs, teaching methods and techniques related to the field of child development. Can supply the necessary materials or design materials for the applications can do with children.


Key Competencies
-

Further Info

Uşak University, Education and Examination Regulations apply. Course evaluation and assessment methods for each course are described in detail in the course curriculum. Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training.


Quality Assurance
-

Access Requirements

BEING GRADUATED FROM CHILD DEVELOPMENT DEPARTMENTS OF VOCATIONAL HIGH SCHOOLS AND in accordance with related legislation of YÖK(High Education Board) it is determined by ÖSYM(Student Selection and Placement Center).


Conditions for Success
Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training. Students are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. Program also requires 30 days of practical training.

Progression Paths (Relationship Type)

Child development associate degree program, graduates can work in the application classes of Anatolian Girls Vocational and girls in vocational high schools and nursery classes in primary schools which depending on Ministry of Education, take worked as employed expert tutorial and connected to the public and private institutions, nursery, nesting, and work in children´s club to help institutions such as a teacher in pre-school education. In addition, children´s clinics, special education and rthey can work in rehabilitation centers, children´s literature in the field, the toy manufacturer companies,in the fields of tourism and sports centers, children´s playground.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address