Yeterlilik Kodu | TR0030220441 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sinop Üniversitesi Ayancık MYO bünyesinde bulunan Çocuk Gelişimi Programı ön lisans düzeyinde eğitim-öğretim yapmakta ve bu doğrultuda kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilecek Çocuk Gelişimci yetiştirmektedir. 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi uzmanı yetiştirmektir.
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız; İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında, İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında, Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde, Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220441
ISCO 08
ISCO 08
Sinop Üniversitesi Ayancık MYO bünyesinde bulunan Çocuk Gelişimi Programı ön lisans düzeyinde eğitim-öğretim yapmakta ve bu doğrultuda kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilecek Çocuk Gelişimci yetiştirmektedir.
0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi uzmanı yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirebilme.
- Türk Dilinin yapısını ve kurallarını bilme, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilme, Temel Matematik bilgisi kazanma, kendi mesleği ile Matematik alanını bağdaştırabilme.
- Öz değerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olma, üretken, akılcı, sorgulayan, girişimci, yaratıcı, eleştirel düşünen, öğrenmeyi, problem çözmeyi seven, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilen; planlama ve karar verme becerisi gösteren birey özellikleri kazanabilme.
- Çevre duyarlılığı, toplumsal duyarlılık geliştirmiş, farklılıklara saygı gösteren, farklı durumlara ve sosyal rollere uyum gösteren kişilik özellikleri geliştirme, soyut ve analiz sentez yapabilen, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bilgiyi yöneten ve zamanı etkili kullanan birey olabilme.
- İnsanın döllenmesinden itibaren başlayan gelişim süreçlerini ayrıntılı olarak öğrenebilme, bebeklikten ergenlik sonuna kadar devam eden süreçte bilişsel gelişimi ayrıntılı olarak öğrenme ve bilişsel gelişim kuramlarını tartışabilme.
- Bebeklik ve erken çocukluktaki dil gelişim dönemlerini ayrıntılı olarak öğrenme ve dil gelişim kuramlarını tartışabilme, bebeklikten ergenlik sonuna kadar devam eden süreçte psikososyal ve motor gelişimi ayrıntılı olarak öğrenme, kişilik ve ahlak gelişimi kuramlarını tartışabilme.
- Okulöncesi eğitim kurumlarının yönetim ve akademik yapısını gözlemleyebilme ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları ve eğitim programlarını tanıma ve yorumlayabilme, okul öncesi eğitimde kullanılan araç ve materyallerin özelliklerini öğrenme ve materyal geliştirebilme.
- Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim gören çocukları tanıma ve değerlendirmeye yönelik teknikleri uygulayabilme ve değerlendirebilme, okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri ( Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi) planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
- Hasta çocukların gelişim özelliklerini kavrama, psikososyal yaklaşım kullanarak hasta çocuğun gelişimini destekleyebilme ve eğitimini sürdürebilme,
- Üstün zekâlı çocukların gelişim özelliklerini kavrama ve eğitim yöntemlerini öğrenebilme.
- Engelli çocukların gelişim özelliklerini kavrama, çocuğun engeline göre uygun eğitim programları planlama, uygulama, engelli çocukların okulöncesi kurumlarına kaynaştırılmasında uygun yaklaşımları izleme ve uygun rolleri benimseyebilme.
- Okul öncesi eğitimde çocuk edebiyatının çocuğun gelişimi üzerindeki etkilerini kavrayabilme, okul öncesi dönemdeki çocukların sanatsal gelişimlerini sanat eğitiminin önemini kavrayabilme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirebilme, müziğin çocuğun gelişimindeki önemini ve gelişim alanları üzerindeki etkisini öğrenebilme.
- Okul öncesi eğitim düzeyindeki çocukların gelişimsel ve psikolojik özelliklerini öğrenebilme ve bu özelliklerine göre çocukları destekleyebilme, okul öncesi eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işleyişini anlayabilme ve bu hizmetlere destekleyecek doğrultuda anlayış ve davranış kazanabilme,
- Sosyoloji alanı ile ilgili temel kavramları kazanma ve kendi mesleği ile sosyoloji alanını bağdaştırabilme yetisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Ölçme ve değerlendirme esasları Sinop Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür. Buna göre her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.
- Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Mezunlarımız; İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında, İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında, Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde, Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220441 | |
Qualification Title | ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI Associate | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To train individuals that are loyal to Ataturks principles and revolutions, patriotic, fond of Turkish independence and republican. To know the structure and rules of Turkish language, to use it properly and effectively, Gaining the knowledge of Basic Mathematics, to be able to square his profession with Mathematics. To be individuals who have Self-respect for the values, who obey the ethical rules, question, search and investigate the environment and the events and had taken their lesson, gaining productive, rational, questioning, entrepreneurial, creative, critical thinking, like learning and problem-solving and can carry out the collective and independent work, show characteristics of planning and making decisions. To be an individual who improves environmental awareness and social sensitivity, who respects to differences, who develops personality that adapts to different situations and social roles, who is able to make abstract analysis and synthesize, who can convert theoretical knowledge to application and who manages the knowledge and uses the time effectively. To learn developmental processes of human being that stars from the fertilization in detail, to learn cognitive development that continues from infancy to the end of adolescence in detail and be able to discuss the theories of cognitive development. To learn Developmental periods of language in infancy and early childhood in detail and be able to discuss theories of language development, to learn psychosocial and motor development that continues from infancy to the end of adolescence in detail and be able to discuss theories of personality and moral development. To be able to Observe the management and academic structure of preschool education institutions and identify and interpret the practices and training programs conducted by these institutions, to learn the properties of materials used in preschool education and develop materials. To apply and evaluate the techniques that are used to identify and evaluate the children studying at preschool education institutions, to plan and evaluate all of the activities (Turkish, music, drama, art, games, movement, science, mathematics, travel) carried out in preschool education institutions. To understand the developmental features of sick children, to support his development and sustain their education by using psychosocial approach, to understand the developmental features of gifted children and learn their training methods. To understand the developmental features of disabled children, to plan and apply appropriate training programs considering the child’s disability, monitoring appropriate approaches that are used in integrating disabled children to the preschool institution and adopting appropriate roles. To understand the effects of childrens literature in preschool education on child development, to understand the artistic development in preschool children and the importance of art education, to develop the concepts of creativity and creative thinking, to learn the importance of music on child’s development and the effect of music on developmental areas. To learn the developmental and psychological characteristics of children at the level of pre-primary education and support this children considering their characteristics, to understand the functioning of guidance services in preschool education institutions, to be able to gain understanding and behaviour in direction to support these services, to gain basic concepts related to the field of sociology and to reconcile his own profession with the area of sociology. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation principles Sinop University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations are carried out according to the provisions. Accordingly, students must register for classes at the ning of each period and join at least %70 of lessons and %80 of application lessons. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. Success grade, midterm exams (midterm homework notes , laboratory exams, the scores obtained from measuring tools such as quizzes, etc. can be evaluated ) contribution %40 and final exam contribution is %60. All exams are evaluated over 100 points. A student which is gained AA , BA, BB , CB and CC degree considered successful in that course. DC and DD are conditional success. DC and DD weighted grade student to be successful in a course which must have a minimum 2.0 grade point average. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration . | |
Conditions for Success | Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. Students who enrolled in this program must complete a 120 ECTS program of study and complete a 30-day internship successfully to be able to graduate. Internship is the practical training in the related field. Internship and training at workplaces are implemented based on the regulations and procedures specified by Council of Higher Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates; As a manager, teacher and teacher assistant Special nursery and kindergarten, as administrator, teacher and teacher assistant In special education and rehabilitation centers, as a master instructor kindergarten attached to the Ministry of National Education and as a parent educator in primary schools affiliated to primary schools As a caregiver mother, Mother - child Health Centers, Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions, as a designer in Child Publications and Toys sectors, as a child care element, in the care of parents of working parents, in the Prime Ministry Family Research Institution, nda can work in the State Planning Organization, Social Services and Child Protection Agency, childrens nurseries, Family Counseling Centers and orphanages. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220441
ISCO 08
ISCO 08
To train individuals that are loyal to Ataturks principles and revolutions, patriotic, fond of Turkish independence and republican. To know the structure and rules of Turkish language, to use it properly and effectively, Gaining the knowledge of Basic Mathematics, to be able to square his profession with Mathematics. To be individuals who have Self-respect for the values, who obey the ethical rules, question, search and investigate the environment and the events and had taken their lesson, gaining productive, rational, questioning, entrepreneurial, creative, critical thinking, like learning and problem-solving and can carry out the collective and independent work, show characteristics of planning and making decisions. To be an individual who improves environmental awareness and social sensitivity, who respects to differences, who develops personality that adapts to different situations and social roles, who is able to make abstract analysis and synthesize, who can convert theoretical knowledge to application and who manages the knowledge and uses the time effectively. To learn developmental processes of human being that stars from the fertilization in detail, to learn cognitive development that continues from infancy to the end of adolescence in detail and be able to discuss the theories of cognitive development. To learn Developmental periods of language in infancy and early childhood in detail and be able to discuss theories of language development, to learn psychosocial and motor development that continues from infancy to the end of adolescence in detail and be able to discuss theories of personality and moral development. To be able to Observe the management and academic structure of preschool education institutions and identify and interpret the practices and training programs conducted by these institutions, to learn the properties of materials used in preschool education and develop materials. To apply and evaluate the techniques that are used to identify and evaluate the children studying at preschool education institutions, to plan and evaluate all of the activities (Turkish, music, drama, art, games, movement, science, mathematics, travel) carried out in preschool education institutions. To understand the developmental features of sick children, to support his development and sustain their education by using psychosocial approach, to understand the developmental features of gifted children and learn their training methods. To understand the developmental features of disabled children, to plan and apply appropriate training programs considering the child’s disability, monitoring appropriate approaches that are used in integrating disabled children to the preschool institution and adopting appropriate roles. To understand the effects of childrens literature in preschool education on child development, to understand the artistic development in preschool children and the importance of art education, to develop the concepts of creativity and creative thinking, to learn the importance of music on child’s development and the effect of music on developmental areas. To learn the developmental and psychological characteristics of children at the level of pre-primary education and support this children considering their characteristics, to understand the functioning of guidance services in preschool education institutions, to be able to gain understanding and behaviour in direction to support these services, to gain basic concepts related to the field of sociology and to reconcile his own profession with the area of sociology.
Measurement and evaluation principles Sinop University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations are carried out according to the provisions. Accordingly, students must register for classes at the ning of each period and join at least %70 of lessons and %80 of application lessons. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. Success grade, midterm exams (midterm homework notes , laboratory exams, the scores obtained from measuring tools such as quizzes, etc. can be evaluated ) contribution %40 and final exam contribution is %60. All exams are evaluated over 100 points. A student which is gained AA , BA, BB , CB and CC degree considered successful in that course. DC and DD are conditional success. DC and DD weighted grade student to be successful in a course which must have a minimum 2.0 grade point average. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program.
(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .
Our graduates; As a manager, teacher and teacher assistant Special nursery and kindergarten, as administrator, teacher and teacher assistant In special education and rehabilitation centers, as a master instructor kindergarten attached to the Ministry of National Education and as a parent educator in primary schools affiliated to primary schools As a caregiver mother, Mother - child Health Centers, Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions, as a designer in Child Publications and Toys sectors, as a child care element, in the care of parents of working parents, in the Prime Ministry Family Research Institution, nda can work in the State Planning Organization, Social Services and Child Protection Agency, childrens nurseries, Family Counseling Centers and orphanages.
Qualification is continuous