Yeterlilik Kodu | TR0030220772 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çocuk gelişimi programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, okul öncesi eğitim kurumları ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Çocuk gelişimi programında öğrenciler, gelişim düzeylerine uygun programlar hazırlama ve çevre düzenlemesi yapma, çocuğun farklı alanlardaki gelişimini takip etme ve yeni düzenlemeler yapma, ailelerle , çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilerle, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapma, toplumu bu konuda bilinçlendirme çalışma şekli ile donatıltılmış olarak mezun olurlar. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır.Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. Kmülatif ortalaması 4,00 üzerinden 2,00den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türlerinden başarılı olmak | |
Başarma Şartları | Kmülatif ortalaması 4,00 üzerinden 2,00den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kmülatif ortalaması 4,00 üzerinden 2,00den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, Çocuk Gelişimi” alanında ön lisans diploması alarak; -Kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi -Okul öncesi kurumlarda eğitimci -Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi -Kaynaştırma okullarında yardımcı öğretici -Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu, ilköğretimlere bağlı anasınıflarında ve belediyelerde okul öncesi eğitim elemanı -Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı -Hastane okullarında yardımcı eğitimci -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında -Çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak görev alabilirler. -Ayrıca otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde, spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220772
ISCO:08
ISCO:08
Çocuk gelişimi programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, okul öncesi eğitim kurumları ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Çocuk gelişimi programında öğrenciler, gelişim düzeylerine uygun programlar hazırlama ve çevre düzenlemesi yapma, çocuğun farklı alanlardaki gelişimini takip etme ve yeni düzenlemeler yapma, ailelerle , çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilerle, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapma, toplumu bu konuda bilinçlendirme çalışma şekli ile donatıltılmış olarak mezun olurlar.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İnsanın doğum öncesi dönemden itibaren başlayan gelişimsel özelliklerini ayrıntılı olarak öğrenebilme, bebeklikten ergenlik sonuna kadar devam eden süreçte bilişsel gelişimi ayrıntılı olarak öğrenme ve bilişsel gelişim kuramlarını tartışabilme
- Bebeklik ve erken çocukluktaki dil gelişim dönemlerini ayrıntılı olarak öğrenme ve dil gelişim kuramlarını tartışabilme, bebeklikten ergenlik sonuna kadar devam eden süreçte psiko sosyal ve motor gelişimi ayrıntılı olarak öğrenme, kişilik ve ahlak gelişimi kuramlarını tartışabilme
- Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören çocukları tanıma ve değerlendirmeye yönelik teknikleri uygulayabilme, okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri ( Türkçe dil, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi) planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme
- Okul öncesi eğitim kurumlarının yönetim ve akademik yapısını gözlemleyebilme ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları ve eğitim programlarını tanıma ve yorumlayabilme, okul öncesi eğitimde kullanılan araç ve materyallerin özelliklerini öğrenme ve materyal geliştirebilme
- Engelli çocukların gelişim özelliklerini kavrama, çocuğun engeline göre uygun eğitim programları planlama, uygulama, engelli çocukların okul öncesi kurumlarına kaynaştırılmasında uygun yaklaşımları izleme ve uygun rolleri benimseyebilme
- Okul öncesi dönemdeki çocukların sanatsal gelişimlerini, sanat eğitiminin önemini kavrayabilme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirebilme, sanat etkinliklerinin çocuğun gelişimindeki önemini ve gelişim alanlarına etkisini fark edebilme
- Okul öncesi eğitim düzeyindeki çocukların gelişimsel ve psikolojik özelliklerini öğrenebilme ve bu özelliklerine göre çocukları destekleyebilme, okul öncesi eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işleyişini anlayabilme ve bu hizmetlere destekleyecek doğrultuda anlayış ve davranış kazanabilme
- Toplum değerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olma, sorumlu, üretken, akılcı, sorgulayan, girişimci, yaratıcı, eleştirel düşünen, öğrenmeyi, problem çözümlemeyi seven, bağımsız ve kolektif &çalışmayı yürütebilen; planlama ve karar verme becerisi gösteren birey özellikleri kazanma
- Çevre duyarlılığı, toplumsal duyarlılık geliştirmiş, farklılıklara saygı gösteren, farklı durumlara ve sosyal rollere uyum gösteren kişilik özellikleri geliştirme, soyut ve analiz sentez yapabilen, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bilgiyi yöneten ve zamanı etkili kullanan birey olabilme
- İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanabilmek
- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanmak
- Mesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerileri kazanmak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır.Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. Kmülatif ortalaması 4,00 üzerinden 2,00den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türlerinden başarılı olmak
Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, Çocuk Gelişimi” alanında ön lisans diploması alarak; -Kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi -Okul öncesi kurumlarda eğitimci -Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi -Kaynaştırma okullarında yardımcı öğretici -Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu, ilköğretimlere bağlı anasınıflarında ve belediyelerde okul öncesi eğitim elemanı -Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı -Hastane okullarında yardımcı eğitimci -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında -Çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak görev alabilirler. -Ayrıca otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde, spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220772 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Associate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to learn in detail the developmental characteristics of human beings starting from the prenatal period, to be able to discuss cognitive development in detail in the process from infancy to the end of adolescence, and to discuss cognitive development theories. Learning in detail the language development stages of infancy and early childhood and to be able to discuss language development theories, learning psychosocial and motor development in detail in the process from infancy to the end of adolescence, to be able to discuss theories of personality and morals development.t To be able to apply and evaluate techniques for recognizing and evaluating children in pre-school education institutions, being able to plan, implement and evaluate all activities (Turkish language, music, drama, art, games, movement, science, mathematics, excursions) carried out in preschool education institutions. To be able to observe the administrative and academic structure of pre-school education institutions and to be able to recognize and interpret the practices and training programs carried out in these institutions, learning the properties of tools and materials used in pre-school education and to be able to develop materials. Comprehending the developmental characteristics of children with disabilities, planning and implementing appropriate education programs according to the childs disability, to be able to follow appropriate approaches and adopt appropriate roles in integrating children with disabilities into pre-school institutions To be able to comprehend the artistic development of children in preschool periods, the importance of art education, to be able to develop the concepts of creativity and creative thinking, to be able to notice the importance of art activities in the development of the child and their effects on developmental areas. To be able to learn the developmental and psychological characteristics of children at pre-school education level and to support children according to these characteristics, to be able to understand the functioning of guidance services in pre-school education institutions and to gain understanding and behavior to support these services. Being a person who respect to his/her self-values, obeying the ethical rules, searching and examining the events and environment, to gain the characteristics of a person who is productive, rational, interrogant, creative, thinks critically, loves problem solving, performs free and collective working and has the ability of planning and deciding Being a person who developed environmental and social sensibility, respectful to the differences, compatible to the different situations and social roles, make abstract and analyse synthesis, transform the theoretical information into application, manage the information and use the time effectively. To be able to use communication techniques correctly in maintaining human relations To be able to gain awareness of professional ethics and responsibility Participating in professional in-service activities, following technological developments, gaining knowledge, experience and application skills | |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each season there is a mid-term exam (%40) and a final exam (%60). The students must take 60 points for the final exam. The course point is calculated according to the above percentages. If the student can’t pass the final exam, he/she has the right of taking the make-up examination. Students, having succesfully completed all courses (120 ECTS) as well as compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2,00 out of 4,00 can graudate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant fieldin the eamination held by Student Selection and PlacementCenter (ÖSYM) | |
Conditions for Success | Students, having succesfully completed all courses (120 ECTS) as well as compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2,00 out of 4,00 can graudate. Students, having succesfully completed all courses (120 ECTS) as well as compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2,00 out of 4,00 can graudate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | At the end of the fourth semester students who graduate from our program, Child Development, by associates degree in the field; Day Nursery and Pre-School Teacher nursing homes Early Childhood Educator institutions Special education and rehabilitation centers Educator Group Supporting Inclusive Schools Tutorial Under the Ministry of National Education, kindergarten, kindergarten and primary education in the municipalities on the Pre-School Education Staff Working mothers - their child element of child care Hospital Schools educator to help Ministry of Family and Social Policies in private and public institutions of pre-school education and special education Childrens Publications and toys sectors can work as a designer. Also in hotels, tourist facilities, kids clubs, sports centers, childrens play areas have the opportunity to be employed. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220772
To be able to learn in detail the developmental characteristics of human beings starting from the prenatal period, to be able to discuss cognitive development in detail in the process from infancy to the end of adolescence, and to discuss cognitive development theories. Learning in detail the language development stages of infancy and early childhood and to be able to discuss language development theories, learning psychosocial and motor development in detail in the process from infancy to the end of adolescence, to be able to discuss theories of personality and morals development.t To be able to apply and evaluate techniques for recognizing and evaluating children in pre-school education institutions, being able to plan, implement and evaluate all activities (Turkish language, music, drama, art, games, movement, science, mathematics, excursions) carried out in preschool education institutions. To be able to observe the administrative and academic structure of pre-school education institutions and to be able to recognize and interpret the practices and training programs carried out in these institutions, learning the properties of tools and materials used in pre-school education and to be able to develop materials. Comprehending the developmental characteristics of children with disabilities, planning and implementing appropriate education programs according to the childs disability, to be able to follow appropriate approaches and adopt appropriate roles in integrating children with disabilities into pre-school institutions To be able to comprehend the artistic development of children in preschool periods, the importance of art education, to be able to develop the concepts of creativity and creative thinking, to be able to notice the importance of art activities in the development of the child and their effects on developmental areas. To be able to learn the developmental and psychological characteristics of children at pre-school education level and to support children according to these characteristics, to be able to understand the functioning of guidance services in pre-school education institutions and to gain understanding and behavior to support these services. Being a person who respect to his/her self-values, obeying the ethical rules, searching and examining the events and environment, to gain the characteristics of a person who is productive, rational, interrogant, creative, thinks critically, loves problem solving, performs free and collective working and has the ability of planning and deciding Being a person who developed environmental and social sensibility, respectful to the differences, compatible to the different situations and social roles, make abstract and analyse synthesis, transform the theoretical information into application, manage the information and use the time effectively. To be able to use communication techniques correctly in maintaining human relations To be able to gain awareness of professional ethics and responsibility Participating in professional in-service activities, following technological developments, gaining knowledge, experience and application skills
For each season there is a mid-term exam (%40) and a final exam (%60). The students must take 60 points for the final exam. The course point is calculated according to the above percentages. If the student can’t pass the final exam, he/she has the right of taking the make-up examination. Students, having succesfully completed all courses (120 ECTS) as well as compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2,00 out of 4,00 can graudate.
Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant fieldin the eamination held by Student Selection and PlacementCenter (ÖSYM)
At the end of the fourth semester students who graduate from our program, Child Development, by associates degree in the field; Day Nursery and Pre-School Teacher nursing homes Early Childhood Educator institutions Special education and rehabilitation centers Educator Group Supporting Inclusive Schools Tutorial Under the Ministry of National Education, kindergarten, kindergarten and primary education in the municipalities on the Pre-School Education Staff Working mothers - their child element of child care Hospital Schools educator to help Ministry of Family and Social Policies in private and public institutions of pre-school education and special education Childrens Publications and toys sectors can work as a designer. Also in hotels, tourist facilities, kids clubs, sports centers, childrens play areas have the opportunity to be employed.
Qualification is continuous