Yeterlilik Kodu | TR0030221515 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eğitim programımız çocuk gelişiminin temel prensiplerini konu alan derslerin doğal bir kombinasyonudur. Seçmeli dersler öğrencilere ilgilendikleri alanda odaklanmalarını sağlar.Çocukların bütünsel gelişimine yönelik eğitimin yanında onlara müzik resim, drama, jimnastik gibi eğitimleri verebilen, çağ nüfusu çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında uygulayıcı, yaratıcı ve geliştirici niteliğe sahip çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70'ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, proje vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Çocuk Gelişimi alanında mesleki liseden mezun olmak ya da yüksek öğretime giriş sınavında başarılı olmak. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin, Çocuk Gelişimi Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları için 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Final sınavlarında 50 puanın altında kalanlar başarısız sayılmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Okul Öncesi Eğitimcisi Okul Öncesi Kurumlarda Eğitimci Özel Eğitim Kurumlarında Grup Eğitimcisi Kaynaştırma Okullarında Öğrenci Koçluğu (Yardımcı Öğretici) MEB ve Belediyelerde Okul Öncesi Eğitim Elemanı Evde Çocuk Bakıcılığı Hastane Okullarında yardımcı eğitimci olarak iş imkânları bulabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221515
ISCO 08
ISCO 08
Eğitim programımız çocuk gelişiminin temel prensiplerini konu alan derslerin doğal bir kombinasyonudur. Seçmeli dersler öğrencilere ilgilendikleri alanda odaklanmalarını sağlar.Çocukların bütünsel gelişimine yönelik eğitimin yanında onlara müzik resim, drama, jimnastik gibi eğitimleri verebilen, çağ nüfusu çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında uygulayıcı, yaratıcı ve geliştirici niteliğe sahip çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanı ile ilgili çalışma süreçlerinde araç-gereç, materyal, malzeme bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
- Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
- Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak.
- Alanında ulusal va uluslararası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
- Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
- Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma,takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olabilmek.
- Mesleki hizmetiçi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip oılmak.
- İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak.
- Alanında ulusal ve uluslarası gündemi takip edebilme, problemleri tanıma,modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
- İş güvenliği ,çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70'ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, proje vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çocuk Gelişimi alanında mesleki liseden mezun olmak ya da yüksek öğretime giriş sınavında başarılı olmak.
Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Okul Öncesi Eğitimcisi Okul Öncesi Kurumlarda Eğitimci Özel Eğitim Kurumlarında Grup Eğitimcisi Kaynaştırma Okullarında Öğrenci Koçluğu (Yardımcı Öğretici) MEB ve Belediyelerde Okul Öncesi Eğitim Elemanı Evde Çocuk Bakıcılığı Hastane Okullarında yardımcı eğitimci olarak iş imkânları bulabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221515 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge Bu using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, to have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors | |
Key Competencies | - | |
Further Info | At the beginning of each semester each student must register and attend to classes at least 70%, and 80% for applications in order to take final exam. Students are subjected to for each course at least one midterm and final exam. Success grade, midterm exam (as the midterm grade homework, project etc. can be evaluated in the scores obtained from measuring instruments) contributed 40% and 60% in the form of contribution to the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Final exam are required to obtain at least 50 points. Curriculum and graduation requirements for students who have successfully completed all the requirements, then Child Development graduate with the degree of Associate in the field of | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Child Development in the field of vocational high school entrance exams to graduate or succeed in higher education . | |
Conditions for Success | Curriculum and graduation requirements for students who have successfully completed all the requirements, then Child Development graduate with the degree of Associate in the field of All courses of the Children Development Program, which equals to total 120 AKTS and at least 60 GPA out of 100, should be completed. | |
Progression Paths (Relationship Type) | nursery and pre-school educators in day care Early Childhood Educators in Institutions Teacher in Special Education Inclusion in Schools Student Coaching ( Helpful Tutorial ) Ministry of Education and Preschool Education in Municipalities Staff Home Child Care Hospital school is helping find jobs as educators . | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221515
To choose and use efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge Bu using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, to have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors
At the beginning of each semester each student must register and attend to classes at least 70%, and 80% for applications in order to take final exam. Students are subjected to for each course at least one midterm and final exam. Success grade, midterm exam (as the midterm grade homework, project etc. can be evaluated in the scores obtained from measuring instruments) contributed 40% and 60% in the form of contribution to the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Final exam are required to obtain at least 50 points. Curriculum and graduation requirements for students who have successfully completed all the requirements, then Child Development graduate with the degree of Associate in the field of
Child Development in the field of vocational high school entrance exams to graduate or succeed in higher education .
nursery and pre-school educators in day care Early Childhood Educators in Institutions Teacher in Special Education Inclusion in Schools Student Coaching ( Helpful Tutorial ) Ministry of Education and Preschool Education in Municipalities Staff Home Child Care Hospital school is helping find jobs as educators .
Qualification is continuous