Yeterlilik Kodu | TR0030015716 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ordu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Lise veya dengi okul diploması, 2.Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması. | |
Başarma Şartları | Çocuk Gelişimi Programı'na kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olup, Yükseköğretim Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimi Programı'ndan mezun olan öğrencilerimiz okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015716
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
- Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Çocuk ve engelli gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Türkçeyi doğru ve güzel kullanır.
- Alanı ile ilgili gündemi takip eder.
- Alanıyla ilgili faaliyetler planlar ve yürütür.
- Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
1. Lise veya dengi okul diploması,
2.Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması.
Çocuk Gelişimi Programı'ndan mezun olan öğrencilerimiz okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015716 | |
Qualification Title | Child Development Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Ordu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.odu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students have mid-term and final exams for all courses. Mid-term contribution is %40, final exam is %60. All the exam are graded out of 100. Students have to take 50 points from final exams. Marks are expressed in quatrain system. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1-High school diploma, 2-Adequate points have been taken from the Higher Education Transition Exam. | |
Conditions for Success | In order to register for the Child Development Program, a secondary education graduate is required to have obtained sufficient points from the Transition Examination for Higher Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduated from the Child Development Program, pre-school and special education to meet the need for qualified people in the public and private sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030015716
- Based to qualifications gained in secondary education, students have basic level knowledge in the field.
- The students use basic level knowledge gained in the field of his/her services.
- The students use basic computer programs and related technologies related to his/her services field.
- The students function care of special needs groups such as children and disabilities people.
- The students perform the duties and responsibilities given.
- The students evaluate critically basic level knowledge and skills acquired.
- To use their language correctly and well.
- To follow the latest developments in his/her field of study.
- To planning and conducting the activities of in his/her field of study.
- The students take responsibility as a member of a team.
- The students determine their learning needs.
- Students inform related people and institutions by using basic knowledge and skills on subjects related to fiels, explain their ideas and solution suggestions concerning to problems written and verbal.
- Students behave according to social, scientific, cultural, legal and ethical values related to the field.
- Students are aware of life long learning.
- Students share their ideas and solution suggestions concerning to problems on subjects related to field with related people and institutions.
- Students behave according to quality management and processes and participate these processes.
- Students are example to the community with appearance, personal care, attitude, behaviours.
Students have mid-term and final exams for all courses. Mid-term contribution is %40, final exam is %60. All the exam are graded out of 100. Students have to take 50 points from final exams. Marks are expressed in quatrain system.
1-High school diploma,
2-Adequate points have been taken from the Higher Education Transition Exam.
Students who graduated from the Child Development Program, pre-school and special education to meet the need for qualified people in the public and private sectors.
The document is valid continuously.