Yeterlilik Kodu | TR0030219243 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK)’ün koymuş olduğu kurallar çerçevesinde, bu programa giriş Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ulusal düzeyde yapılan üniversite giriş sınavı ile yapılır. Öğrencilerin akademik programları tercih başvurularından sonra, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri üniversite giriş sınavından aldıkları puan doğrultusunda tercih edilen bölümlere yerleştirir. Detaylı bilgi için ÖSYM’nin Seçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezinin genel başvuru gereksinimleri menüsünü inceleyiniz. Bu programa yabancı öğrenci kaydı, Karabük Üniversitesine yapılan direk başvuruların değerlendirilmesi sonrası yapılabilir. | |
Başarma Şartları | Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir. Bu programdan mezun olabilmek için: Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (GANO) 100 üzerinden 60tan daha az olmamalı. 30 iş günü eğitim stajını tamamlanmalı. 120 AKTS kredisine ve en az 64 yerel krediye sahip olunmalı | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında ders karşılığı ücretli öğretmen, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219243
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm önerileri geliştirebilmek.
- Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilmek.
- Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
- Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek.
- Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- Çocuk Gelişimi ile ilgili etkinlikleri planlamada, Türkiye ve dünya gündemindeki gelişmeleri takip etmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
- Çocuk Gelişimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümünde diğer çocuk gelişimciler ile işbirliği yapabilmek.
- Normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların tüm gelişim özelliklerini (bedensel, zihinsel, sosyal-duygusal, psikomotor, özbakım) bilip onlara uygun etkinlikler planlayabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK)’ün koymuş olduğu kurallar çerçevesinde, bu programa giriş Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ulusal düzeyde yapılan üniversite giriş sınavı ile yapılır. Öğrencilerin akademik programları tercih başvurularından sonra, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri üniversite giriş sınavından aldıkları puan doğrultusunda tercih edilen bölümlere yerleştirir. Detaylı bilgi için ÖSYM’nin Seçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezinin genel başvuru gereksinimleri menüsünü inceleyiniz. Bu programa yabancı öğrenci kaydı, Karabük Üniversitesine yapılan direk başvuruların değerlendirilmesi sonrası yapılabilir.
Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında ders karşılığı ücretli öğretmen, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219243 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi Associate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Interpret the data, to define the problems, to analyze them and to develop solution offers via using the basic level of knowledge and skills that it gathered about child development domain. Conduct independently a basic level,child development related research. Manage the activities within the frame of a project that is related to the improvements of the workers under one’s responsibility. Evaluate the fundamental knowledge and skills about Child Development with critical approach, identify and fulfill learning requirements. To have life long learning awareness Transfer the acquired basic knowledge, skills and thoughts in the field of Child Development by using the ways of written and verbal communication. Share the thoughts and the solution offers about Child Development related subjects with experts and non-experts. Have enough foreign language knowledge and technology skills in order to follow the new developments in the world agenda and Turkey and to plan Child Development related activities. Have social, scientific, cultural and ethic values about the applications, informings and evaluations which are related to child development. Have sufficient awareness on the subjects of universality of social rights, social justice, occupational health and security. Cooperate with other healthcare team members about the solutions for the encountered problems ofChild Development related applications. Plan suitable activities for the children who grow normally or is in need of special attention (like physical, intellectual, socio-emotional, psychomotor and self-care) by knowing all their growing characteristics. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Exam Regulation . The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office. In order to graduate from this program: • Weighted Grade Point Average (CGPA) should not be less than 60 out of 100. • Must complete 30 working days training internship. • Must have 120 ECTS credits and at least 64 local credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Preschool teacher assistant / teacher assistant in special education program, students who graduate from the program in accordance with qualifications gained, under the Ministry of National Education in primary schools and kindergartens, public and private institutions, housing, preschool, kindergarten, the teacher paid for courses such as Pre-School Education Institutions, Rehabilitation Centers , children s clubs, are employed in private educational institutions and mainstreaming education classrooms. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219243
Interpret the data, to define the problems, to analyze them and to develop solution offers via using the basic level of knowledge and skills that it gathered about child development domain. Conduct independently a basic level,child development related research. Manage the activities within the frame of a project that is related to the improvements of the workers under one’s responsibility. Evaluate the fundamental knowledge and skills about Child Development with critical approach, identify and fulfill learning requirements. To have life long learning awareness Transfer the acquired basic knowledge, skills and thoughts in the field of Child Development by using the ways of written and verbal communication. Share the thoughts and the solution offers about Child Development related subjects with experts and non-experts. Have enough foreign language knowledge and technology skills in order to follow the new developments in the world agenda and Turkey and to plan Child Development related activities. Have social, scientific, cultural and ethic values about the applications, informings and evaluations which are related to child development. Have sufficient awareness on the subjects of universality of social rights, social justice, occupational health and security. Cooperate with other healthcare team members about the solutions for the encountered problems ofChild Development related applications. Plan suitable activities for the children who grow normally or is in need of special attention (like physical, intellectual, socio-emotional, psychomotor and self-care) by knowing all their growing characteristics.
Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Exam Regulation . The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Preschool teacher assistant / teacher assistant in special education program, students who graduate from the program in accordance with qualifications gained, under the Ministry of National Education in primary schools and kindergartens, public and private institutions, housing, preschool, kindergarten, the teacher paid for courses such as Pre-School Education Institutions, Rehabilitation Centers , children s clubs, are employed in private educational institutions and mainstreaming education classrooms.
Qualification is continuous