Yeterlilik Kodu

TR0030024169

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanındaki alt uzmanlık alanlarında lisans yeterliliklerine göre daha derin bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Çocuk gelişimi alanında çocuğu, aileyi, okulu vb. faktörleri göz önünde bulundurarak gelişimi destekleyici çalışmalar planlama ve ortamlar yaratma bilgisine sahiptir.
  • Çocuk Gelişimi alanında yapılan çalışmalarda kullanılabilecek istatistiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği alt uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgileri farklı çocukların gelişim ve eğitimine ilişkin uygulamalarda kullanr.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Çocuk gelişimi alanında karşılaştığı sorunların ve problemlerin çözümünde, kuramsal bilgilere dayanarak farklı stratejik yaklaşımlar oluşturur, uygular ve takip eder.
  • Çocuk gelişimi alanında yaptığı çalışmalarda uygun olan istatistik yazılımlarını ve yöntemleri doğru seçer ve yorumlar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Bilimsel ilke ve yöntemleri doğrultusunda çalışmaların raporları hazırlar.
  • Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve tüm teknolojik araçları alana özgü çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve uygulamasında sorumluluk alır.
  • Çocuk gelişiminin alt alanlarına ilişkin uygulamalarında etkin rol alır.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilgilerini güncel olarak geliştirir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
  • Çocuk gelişimi alanındaki çalışmalarını disiplinlerarası ortamlarda sunar ve tartışır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakışaçısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
  • En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmaları ve politikaları, bilimsel ve etik kurallar çerçevesinde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
  • Çocuk gelişimi alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çocuk Gelişimi tezli/tezsiz yüksek lisans programından öğrenciler, çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme, gelişim düzeylerine uygun programlar hazırlama ve çevre düzenlemesi yapma, çocuğun farklı alanlardaki gelişimlerini takip etme ve yeni düzenlemeler yapma ve eğitim programları hazırlama, ailelere, çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma, toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk - aile ile ilgili disiplinlerle koordinasyon kurarak çalışma, çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilimsel yayın ve çalışmaları takip etme, bu bilgi ve becerileri çocuk gelişimi ile ilgili olarak yapacağı çalışmalarda kullanabilme ve alan çalışanlarıyla paylaşabilme formasyonu ile donatılmış olarak mezun olmaktadırlar.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli/tezsiz yüksek lisans programından mezun olan meslek elemanları, çalıştıkları kurumlarda Çocuk Gelişimi Uzmanı olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerin çocuk gelişimi ile ilgili alanlarında akademisyen olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024169


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi alanındaki alt uzmanlık alanlarında lisans yeterliliklerine göre daha derin bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Çocuk gelişimi alanında çocuğu, aileyi, okulu vb. faktörleri göz önünde bulundurarak gelişimi destekleyici çalışmalar planlama ve ortamlar yaratma bilgisine sahiptir.
  • Çocuk Gelişimi alanında yapılan çalışmalarda kullanılabilecek istatistiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği alt uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgileri farklı çocukların gelişim ve eğitimine ilişkin uygulamalarda kullanr.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Çocuk gelişimi alanında karşılaştığı sorunların ve problemlerin çözümünde, kuramsal bilgilere dayanarak farklı stratejik yaklaşımlar oluşturur, uygular ve takip eder.
  • Çocuk gelişimi alanında yaptığı çalışmalarda uygun olan istatistik yazılımlarını ve yöntemleri doğru seçer ve yorumlar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Bilimsel ilke ve yöntemleri doğrultusunda çalışmaların raporları hazırlar.
  • Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve tüm teknolojik araçları alana özgü çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve uygulamasında sorumluluk alır.
  • Çocuk gelişiminin alt alanlarına ilişkin uygulamalarında etkin rol alır.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilgilerini güncel olarak geliştirir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
  • Çocuk gelişimi alanındaki çalışmalarını disiplinlerarası ortamlarda sunar ve tartışır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakışaçısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
  • En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmaları ve politikaları, bilimsel ve etik kurallar çerçevesinde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
  • Çocuk gelişimi alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çocuk Gelişimi tezli/tezsiz yüksek lisans programından öğrenciler, çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme, gelişim düzeylerine uygun programlar hazırlama ve çevre düzenlemesi yapma, çocuğun farklı alanlardaki gelişimlerini takip etme ve yeni düzenlemeler yapma ve eğitim programları hazırlama, ailelere, çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma, toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk - aile ile ilgili disiplinlerle koordinasyon kurarak çalışma, çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilimsel yayın ve çalışmaları takip etme, bu bilgi ve becerileri çocuk gelişimi ile ilgili olarak yapacağı çalışmalarda kullanabilme ve alan çalışanlarıyla paylaşabilme formasyonu ile donatılmış olarak mezun olmaktadırlar.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli/tezsiz yüksek lisans programından mezun olan meslek elemanları, çalıştıkları kurumlarda Çocuk Gelişimi Uzmanı olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerin çocuk gelişimi ile ilgili alanlarında akademisyen olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024169

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024169


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address