Yeterlilik Kodu | TR0030217035 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1. Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2. Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3. Çocuk gelişimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır. 4. Çocuk gelişimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır. 5. Çocuk gelişimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir. 6. Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 8. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır 9. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur. 10. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir. 11. Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar 12. Çocuk gelişimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir 13. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir. 14. Çocuk gelişimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder. 15. Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir. 16. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar. 17. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 18. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki yer alan derslerin tümünden başarılı olması (toplam 94,5 ACTS karşılığı ders alması) tüm derslerini başarmış olması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Alanında uzman ve akademisyen olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217035
- Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Çocuk gelişimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.
- Çocuk gelişimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.
- Çocuk gelişimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.
- Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.
- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
- Çocuk gelişimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.
- Çocuk gelişimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.
- Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sos
Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1. Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2. Çocuk gelişimi yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3. Çocuk gelişimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır. 4. Çocuk gelişimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır. 5. Çocuk gelişimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir. 6. Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 8. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır 9. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur. 10. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir. 11. Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar 12. Çocuk gelişimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir 13. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir. 14. Çocuk gelişimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder. 15. Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir. 16. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar. 17. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 18. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Alanında uzman ve akademisyen olabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217035 | |
Qualification Title | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi(DR) Doctorate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying Develops a new application, method, or a thought related to the child development field Develops a new application, method, or a thought related to the child development field Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues He uses advanced research methods He uses advanced research methods Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals Leads in original and interdisciplinary studies Leads in original and interdisciplinary studies Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field Establishes functional interactions using decision-making pr | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1. Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research 2. Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations 3. Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results 4. Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying 5. Develops a new application, method, or a thought related to the child development field 6. Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue 7. Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues 8. He uses advanced research methods 9. Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field 10. Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals 11. Leads in original and interdisciplinary studies 12. Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking 13. Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary 14. Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way 15. Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication 16. Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field 17. Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems 18. Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems and supports the developments of these values | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | 1. Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research 2. Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations 3. Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results 4. Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying 5. Develops a new application, method, or a thought related to the child development field 6. Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue 7. Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues 8. He uses advanced research methods 9. Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field 10. Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals 11. Leads in original and interdisciplinary studies 12. Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking 13. Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary 14. Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way 15. Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication 16. Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field 17. Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems 18. Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems and supports the developments of these values The student must be successful in all the courses in the program (taking courses for a total of 94.5 ACTS) and must have a GPA of at least 3.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Able to be expert in the field or academic professional. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217035
Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying Develops a new application, method, or a thought related to the child development field Develops a new application, method, or a thought related to the child development field Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues He uses advanced research methods He uses advanced research methods Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals Leads in original and interdisciplinary studies Leads in original and interdisciplinary studies Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field Establishes functional interactions using decision-making pr
Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1. Based on master of child development competencies, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research 2. Using advanced level of knowledge based on master of child development competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations 3. Grasps interactions with other disciplines and child development discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results 4. Evaluates and uses the knowledge in the child development field by classifying 5. Develops a new application, method, or a thought related to the child development field 6. Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue 7. Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues 8. He uses advanced research methods 9. Contributes to progress performing independently on an original study related to the child development field 10. Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the child development field in national and international journals 11. Leads in original and interdisciplinary studies 12. Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking 13. Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary 14. Discusses original issues with specialists of the child development field, defends his own opinions and expresses them on an effective way 15. Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication 16. Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the child development field 17. Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems 18. Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems and supports the developments of these values
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Able to be expert in the field or academic professional.
Qualification is continuous