Yeterlilik Kodu

TR0030219317

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Gelişimsel eğitim programı hazırlayabilme
  • Gelişimsel uygulamalar arasında ilişki kurabilme
  • Bireyin gereksinimlerine göre eğitim ortamı düzenleyebilme
  • Çocuğun gelişim ve eğitim sürecini planlayabilme
  • Aile eğitim programı uygulayabilme
  • Kaynaştırma eğitim programı hazırlayabilme
  • Gelişimsel değerlendirme yapabilme
  • Özel gereksinimi olan çocuklara eğitim programı uygulayabilme
  • Teknolojik gelişmeleri kullanarak alanla ilgili doğru bilgiye ulaşabilme
  • Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştüren projeler geliştirebilme
  • Farklı bireylerle uyum içinde takım çalışması yapabilme
  • Mesleki etkinlik ve organizasyonlara gönüllü olarak katılabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin aldıkları her dersin başarı notu 100 üzerinden değerlendirilir. Doktora programının temel amaçları bu öğrencilerin;

  •  Güncel bilgileri takip edebilecek,
  •  Çağın gereklerine uygun orijinal bir araştırma konusu belirleyebilecek,
  •  Belirlediği konuda danışmanın dışarıdan desteği ile çalışabilecek,
  •  Karşılaştıkları problemleri matematiksel olarak modelleyebilecek,
  •  Bilim ve teknoloji alanında hızlı değişime ayak uydurabilecek,
  •  Grup çalışmalarında sorumluluk ve yetki alabilecek,
  •  Bilime ve günlük yaşama yaptığı katkıları; tez, makale ve kitap şeklinde yayınlayacak, çalışmaların sonuçlarını ülke menfaatleri çerçevesinde ortaya koyabilecek, yeterlilikleri kazanmış bireyler olarak mezun olmaları beklenmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Doktora programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir:

  •  Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak
  •  ALES’ten EŞİT AĞIRLIK puan türünde en az 55 puan almış olmak.
  •  Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES puanı aranmaz.
  •  Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 3.00 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak.
  •  Doktora programına öğrenci kabulünde anadiller dışında Yükseköğretm Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak.
Başarma ŞartlarıDoktora programının temel amaçları bu öğrencilerin;  Güncel bilgileri takip edebilecek,  Çağın gereklerine uygun orijinal bir araştırma konusu belirleyebilecek,  Belirlediği konuda danışmanın dışarıdan desteği ile çalışabilecek,  Karşılaştıkları problemleri matematiksel olarak modelleyebilecek,  Bilim ve teknoloji alanında hızlı değişime ayak uydurabilecek,  Grup çalışmalarında sorumluluk ve yetki alabilecek,  Bilime ve günlük yaşama yaptığı katkıları; tez, makale ve kitap şeklinde yayınlayacak, çalışmaların sonuçlarını ülke menfaatleri çerçevesinde ortaya koyabilecek, yeterlilikleri kazanmış bireyler olarak mezun olmaları beklenmektedir. Enstitü anabilim/anasanat dallarındaki lisansüstü öğretim programları, mezun olunabilmesi için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve benzeri çalışmaları ile kredi toplamlarıdır. Her program için uygulanacak eğitim ve öğretim planı, ilgili anabilim/anasanat dalı kurullarınca hazırlanan ve anabilim/anasanat dalı başkanları tarafından enstitüye sunulan önerilere göre, enstitü kurulunca karara bağlanır ve Senatonun kabulü ile kesinleşir. Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. İlgili diploma programını bitiren öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde bulundurularak Senato tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde AKTS ders kredileri hesaplanır. Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin açılacağı ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalları başkanlarının önerileri üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. Yeterli öğretim üyesi bulunmaması halinde anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile doktorasını yapmış öğretim görevlileri, devlet sanatçısı veya sanatta yeterliği olan öğretim elemanları da ders vermek üzere görevlendirilebilir. Gerek görüldüğünde, enstitü yönetim kurulu kararı ile aynı disiplin içerisinde ve disiplinler arası alanlarda ders vermek üzere Üniversitenin diğer birimleri ve dışından da görevlendirme yapılabilir. Lisansüstü eğitim-öğretim programlarında, bütün dersler veya bir kısım dersler, enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir yabancı dilde okutulabilir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunludur. Enstitü kurulu tarafından onaylanan dersler içinden hangilerinin öğrencilerin ders programlarında yer alacağına, öğrenci ile birlikte öğrencinin danışmanı karar verir. Danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanı veya program koordinatörü/başkanı tarafından yapılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı doktora programından mezun olan öğrenciler üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabildikleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili oldukları program dallarında görev alabilirler.
  • Yeni kurulan üniversitelerin sağlık bilimleri fakültelerinde çocuk gelişimi alanında öğretim üyesi ihtiyacı duyulmaktadır.
  • Bu ihtiyacın karşılanabilmesi için doktora programları önem arz etmektedir.
  • Aynı zamanda Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Hastanelerde iş imkânı bulabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219317


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Gelişimsel eğitim programı hazırlayabilme
  • Gelişimsel uygulamalar arasında ilişki kurabilme
  • Bireyin gereksinimlerine göre eğitim ortamı düzenleyebilme
  • Çocuğun gelişim ve eğitim sürecini planlayabilme
  • Aile eğitim programı uygulayabilme
  • Kaynaştırma eğitim programı hazırlayabilme
  • Gelişimsel değerlendirme yapabilme
  • Özel gereksinimi olan çocuklara eğitim programı uygulayabilme
  • Teknolojik gelişmeleri kullanarak alanla ilgili doğru bilgiye ulaşabilme
  • Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştüren projeler geliştirebilme
  • Farklı bireylerle uyum içinde takım çalışması yapabilme
  • Mesleki etkinlik ve organizasyonlara gönüllü olarak katılabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin aldıkları her dersin başarı notu 100 üzerinden değerlendirilir. Doktora programının temel amaçları bu öğrencilerin;

  •  Güncel bilgileri takip edebilecek,
  •  Çağın gereklerine uygun orijinal bir araştırma konusu belirleyebilecek,
  •  Belirlediği konuda danışmanın dışarıdan desteği ile çalışabilecek,
  •  Karşılaştıkları problemleri matematiksel olarak modelleyebilecek,
  •  Bilim ve teknoloji alanında hızlı değişime ayak uydurabilecek,
  •  Grup çalışmalarında sorumluluk ve yetki alabilecek,
  •  Bilime ve günlük yaşama yaptığı katkıları; tez, makale ve kitap şeklinde yayınlayacak, çalışmaların sonuçlarını ülke menfaatleri çerçevesinde ortaya koyabilecek, yeterlilikleri kazanmış bireyler olarak mezun olmaları beklenmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Doktora programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir:

  •  Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak
  •  ALES’ten EŞİT AĞIRLIK puan türünde en az 55 puan almış olmak.
  •  Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES puanı aranmaz.
  •  Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 3.00 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak.
  •  Doktora programına öğrenci kabulünde anadiller dışında Yükseköğretm Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak.

Başarma Şartları
Doktora programının temel amaçları bu öğrencilerin;  Güncel bilgileri takip edebilecek,  Çağın gereklerine uygun orijinal bir araştırma konusu belirleyebilecek,  Belirlediği konuda danışmanın dışarıdan desteği ile çalışabilecek,  Karşılaştıkları problemleri matematiksel olarak modelleyebilecek,  Bilim ve teknoloji alanında hızlı değişime ayak uydurabilecek,  Grup çalışmalarında sorumluluk ve yetki alabilecek,  Bilime ve günlük yaşama yaptığı katkıları; tez, makale ve kitap şeklinde yayınlayacak, çalışmaların sonuçlarını ülke menfaatleri çerçevesinde ortaya koyabilecek, yeterlilikleri kazanmış bireyler olarak mezun olmaları beklenmektedir. Enstitü anabilim/anasanat dallarındaki lisansüstü öğretim programları, mezun olunabilmesi için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve benzeri çalışmaları ile kredi toplamlarıdır. Her program için uygulanacak eğitim ve öğretim planı, ilgili anabilim/anasanat dalı kurullarınca hazırlanan ve anabilim/anasanat dalı başkanları tarafından enstitüye sunulan önerilere göre, enstitü kurulunca karara bağlanır ve Senatonun kabulü ile kesinleşir. Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. İlgili diploma programını bitiren öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde bulundurularak Senato tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde AKTS ders kredileri hesaplanır. Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin açılacağı ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalları başkanlarının önerileri üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. Yeterli öğretim üyesi bulunmaması halinde anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile doktorasını yapmış öğretim görevlileri, devlet sanatçısı veya sanatta yeterliği olan öğretim elemanları da ders vermek üzere görevlendirilebilir. Gerek görüldüğünde, enstitü yönetim kurulu kararı ile aynı disiplin içerisinde ve disiplinler arası alanlarda ders vermek üzere Üniversitenin diğer birimleri ve dışından da görevlendirme yapılabilir. Lisansüstü eğitim-öğretim programlarında, bütün dersler veya bir kısım dersler, enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir yabancı dilde okutulabilir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunludur. Enstitü kurulu tarafından onaylanan dersler içinden hangilerinin öğrencilerin ders programlarında yer alacağına, öğrenci ile birlikte öğrencinin danışmanı karar verir. Danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanı veya program koordinatörü/başkanı tarafından yapılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı doktora programından mezun olan öğrenciler üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabildikleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili oldukları program dallarında görev alabilirler.
  • Yeni kurulan üniversitelerin sağlık bilimleri fakültelerinde çocuk gelişimi alanında öğretim üyesi ihtiyacı duyulmaktadır.
  • Bu ihtiyacın karşılanabilmesi için doktora programları önem arz etmektedir.
  • Aynı zamanda Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde, Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Sevgi Evlerinde, Toplum Merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Genel Müdürlüğü ve Aile Danışma Merkezlerinde, Hastanelerde iş imkânı bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219317

Qualification Title
Doktora - Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Doctorate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to prepare a developmental education program. Establish relationship between developmental practices Ability to organize training environment according to individual needs Plan the child s development and education process Applying family education program To be able to prepare mainstream education program To make developmental evaluation Applying education program for children with special needs Achieving correct knowledge about the field using technological developments Be able to develop projects that transform theoretical knowledge into practice To be able to do team work in harmony with different individuals. Participate voluntarily in professional activities and organizations

Key Competencies-
Further Info

The success grade of each course taken by the students is evaluated out of 100. The main objectives of the doctorate program are; • Will be able to follow up-to-date information, • Determine an original research topic in line with the requirements of the age, • Will be able to work with the outside support of the consultant on the subject determined, • Mathematically model the problems they encounter, • Will be able to keep up with rapid changes in science and technology, • Will be able to take responsibility and authority in group work, • Contributions to science and daily life; They are expected to graduate as individuals who will publish them in the form of thesis, article and book, present the results of the studies within the framework of the interests of the country, and who have gained the qualifications.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessThe main objectives of the doctorate program are; • Will be able to follow up-to-date information, • Determine an original research topic in line with the requirements of the age, • Will be able to work with the outside support of the consultant on the subject determined, • Mathematically model the problems they encounter, • Will be able to keep up with rapid changes in science and technology, • Will be able to take responsibility and authority in group work, • Contributions to science and daily life; They are expected to graduate as individuals who will publish them in the form of thesis, article and book, present the results of the studies within the framework of the interests of the country, and who have gained the qualifications. (1) Graduate education programs in the departments of the institute, compulsory / elective courses required to graduate, thesis, seminar and similar studies and credits. The education and training plan to be applied for each program is decided by the institute board according to the recommendations prepared by the relevant department / art branch boards and submitted to the institute by the heads of the department / department and finalized with the acceptance of the Senate. (2) Semester credit value of a graduate course is the total of the weekly theoretical course hours of a one-semester course and half of the weekly practice or laboratory hours. (3) Taking into account the learning outcomes expressing the contribution of that course to the knowledge, skills and competencies to be gained by the student who has completed the relevant diploma program, the theoretical or practical course hours clearly determined and the working hours required for other activities envisaged for the students, ECTS courses within the framework of the principles determined by the Senate. credits are calculated. (4) The graduate courses to be opened in a semester and which faculty members will teach these courses are determined by the institute board of directors upon the suggestions of the head of the relevant institute. If there are not enough faculty members, lecturers who have completed their doctorate, state artists or lecturers with competence in arts can also be assigned to lecture with the justified recommendation of the department / department board and the approval of the institute management board. When deemed necessary, appointments can be made from other units of the University and outside of the University to teach in the same discipline and interdisciplinary fields with the decision of the institute board of directors. (5) In graduate education programs, all courses or some courses can be taught in a foreign language determined by the recommendation of the institute department / department committee, the decision of the institute board and the approval of the Senate. (6) At least one course that includes scientific research techniques and research and publication ethics must be given during graduate education. (7) The students advisor together with the student decides which of the courses approved by the institute board will be included in the students course schedule. Until the thesis advisor is appointed, the consultancy duty is carried out by the head of the institute department / department or the program coordinator / head.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who have graduated from the Child Development and Education Department doctorate program can work as academic staff at universities, as well as work in public institutions and organizations in their respective program branches. There is a need for academic staff in the field of child development in the health sciences faculties of the newly established universities. Doctoral programs are important to meet this need. At the same time, they can find job opportunities in Child and Youth Centers, Protection, Care and Rehabilitation Centers, Affection Houses, Community Centers, General Directorate of the Ministry of Family and Social Policies and Family Counseling Centers and Hospitals.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219317


Qualification Title
Doktora - Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Doctorate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to prepare a developmental education program. Establish relationship between developmental practices Ability to organize training environment according to individual needs Plan the child s development and education process Applying family education program To be able to prepare mainstream education program To make developmental evaluation Applying education program for children with special needs Achieving correct knowledge about the field using technological developments Be able to develop projects that transform theoretical knowledge into practice To be able to do team work in harmony with different individuals. Participate voluntarily in professional activities and organizations


Key Competencies
-

Further Info

The success grade of each course taken by the students is evaluated out of 100. The main objectives of the doctorate program are; • Will be able to follow up-to-date information, • Determine an original research topic in line with the requirements of the age, • Will be able to work with the outside support of the consultant on the subject determined, • Mathematically model the problems they encounter, • Will be able to keep up with rapid changes in science and technology, • Will be able to take responsibility and authority in group work, • Contributions to science and daily life; They are expected to graduate as individuals who will publish them in the form of thesis, article and book, present the results of the studies within the framework of the interests of the country, and who have gained the qualifications.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
The main objectives of the doctorate program are; • Will be able to follow up-to-date information, • Determine an original research topic in line with the requirements of the age, • Will be able to work with the outside support of the consultant on the subject determined, • Mathematically model the problems they encounter, • Will be able to keep up with rapid changes in science and technology, • Will be able to take responsibility and authority in group work, • Contributions to science and daily life; They are expected to graduate as individuals who will publish them in the form of thesis, article and book, present the results of the studies within the framework of the interests of the country, and who have gained the qualifications. (1) Graduate education programs in the departments of the institute, compulsory / elective courses required to graduate, thesis, seminar and similar studies and credits. The education and training plan to be applied for each program is decided by the institute board according to the recommendations prepared by the relevant department / art branch boards and submitted to the institute by the heads of the department / department and finalized with the acceptance of the Senate. (2) Semester credit value of a graduate course is the total of the weekly theoretical course hours of a one-semester course and half of the weekly practice or laboratory hours. (3) Taking into account the learning outcomes expressing the contribution of that course to the knowledge, skills and competencies to be gained by the student who has completed the relevant diploma program, the theoretical or practical course hours clearly determined and the working hours required for other activities envisaged for the students, ECTS courses within the framework of the principles determined by the Senate. credits are calculated. (4) The graduate courses to be opened in a semester and which faculty members will teach these courses are determined by the institute board of directors upon the suggestions of the head of the relevant institute. If there are not enough faculty members, lecturers who have completed their doctorate, state artists or lecturers with competence in arts can also be assigned to lecture with the justified recommendation of the department / department board and the approval of the institute management board. When deemed necessary, appointments can be made from other units of the University and outside of the University to teach in the same discipline and interdisciplinary fields with the decision of the institute board of directors. (5) In graduate education programs, all courses or some courses can be taught in a foreign language determined by the recommendation of the institute department / department committee, the decision of the institute board and the approval of the Senate. (6) At least one course that includes scientific research techniques and research and publication ethics must be given during graduate education. (7) The students advisor together with the student decides which of the courses approved by the institute board will be included in the students course schedule. Until the thesis advisor is appointed, the consultancy duty is carried out by the head of the institute department / department or the program coordinator / head.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who have graduated from the Child Development and Education Department doctorate program can work as academic staff at universities, as well as work in public institutions and organizations in their respective program branches. There is a need for academic staff in the field of child development in the health sciences faculties of the newly established universities. Doctoral programs are important to meet this need. At the same time, they can find job opportunities in Child and Youth Centers, Protection, Care and Rehabilitation Centers, Affection Houses, Community Centers, General Directorate of the Ministry of Family and Social Policies and Family Counseling Centers and Hospitals.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address